Någon som kan Ebay?

shoei

^_-
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
R1-03 såld
Har handlat från ebay 2 ggr nu men jag blir inte klok på hur man ska betala för grejerna. Hur kan det vara so oanvändarvänligt!?

Jag använder paypal och jag har förstått att man bara skriver in mottagarens e-mail adress. Men hur vet mottagaren att det är mina pengar som kommer? Och loggar man in på ebay så står det att man ska betala för grejerna.

Måste ju finnas nåt enklet sätt som jag missat!?

Palle23

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Ingen hoj just nu..
Hej
Använder Ebay & paypal väldigt ofta. När du vunnit en auktion så klicka på paynow
with paypal så länkas du automatiskt till Paypal och då ser även Ebay att du betalt och
auktions nr läggs in till säljaren. Det är bara att bekräfta så har man betalt på 1 minut. Väldigt smidigt har nog gjort över 100 köp utan problem. Hoppas att det löser sig..

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Du har väl ett paypal-konto till att börja med? Annars blir det svårt...

shoei

^_-
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
R1-03 såld
Palle, det lyckades jag med en gång! Men jag fattade inte hur jag gjorde. Nu loggade jag bara in på paypal och skriv in e-mailadressen till säljaren och förde över pengarna. Skrev under "meddelande" att pengarna kom från mig och för vilken del det var. Men säljaren har inte hört av sig. Det är en firma i Tyskland så det är ingen privatperson. Nästa gång får jag försöka hitta den där direktlänken... det är ju smigigt. Undrar hur det här löser sig bara.... men dom måste ju fatta att det är från mig när jag skrev mitt namn och allt.

Tias

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FIREBLADE -12 & -03, HUSKY SMR511 -11, YZ250F -12
Ett sätt är när du är inloggad på ebay så är det bara gå till din profil, där ser du dina vunna auktioner och där finns snabblänkar för att betala för varje auktion, lämna omdöme osv

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Lyfter ett varningens finger. Att säljaren har goda omdömen från tidigare försäljningar behöver inte mycket värt. Det har jag tyvärr fått erfara. Var försiktig när ni handlar över Ebay.

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
använder man paypal, så behöver man inte Oroa sig.. "svar till Harmon Rabb.

som sagt? när du vunnit en auktion, tryck på payNow. och logga in på paypal via ebay..
om du har ditt kontokort kopplat till paypal, så behöver du inte ha några pengar på paypal kontot, då det går att betala, så dras det direkt ifrån ditt svenska bankkonto, annars så lär du sätta in pengar på ditt paypal konto innan du börjar bjuda på auktioner osv..
på så sätt så är du alltid skyddad av paypal.
och behöver aldrig Oroa dig.. :)

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...