Någon som läst Stephen King The Shining...

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 fighter -05
Någon som läst Stephen King - Varsel (The Shining)

Ska redovisa imorgon och har inte en aning om vad boken handlar om. Någon vänlig själ som vill hjälpa mig?

Bara handlingen i korta drag och lite runt huvudpersonerna skulle vara till STOR hjälp...

PLZ....

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Hahahahaha..... nej du. Se detta som en riktigt ordentlig läxa. Läs boken och du kommer förstå varför jag säger som jag gör. :tummenupp

Sen om du är riktigt lat o falsk så finns det hur många recensioner om den boken på nätet. Den som söker skall finna.

Ordning och reda du :fakta Tänk så mycket mer du får ut av att verkligen läsa boken! :fakta Det är ju inte bara ett betyg i just den delen av kursen du kammar hem om du läser boken. :fakta

Sen när du läst den boken kommer du fastna för att läsa och kanske läser EN TILL av ren nyfikenhet? Eller inte..... testa så får du se. :fakta

750RR :fakta

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 fighter -05
Tycker om Stephen King. TROR JAG. hehe
ÄLSKAR filmerna!!

Men jag kan bara inte läsa... vet inte varför.

Får väl bli att jag försöker förklara det för läraren imorgon då...

Håller med dig Maverick i det du säger. Men jag lever precis som många andra inte som jag lär...

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NO_FEAR skrev:
Men jag kan bara inte läsa... vet inte varför.

Får väl bli att jag försöker förklara det för läraren imorgon då...

Förklara för läraren att du är analfabet? :D

Läs bibeln. Klarar du HALVA klarar du det mesta :fakta
Efter du anser dig färdig så gå inte på 80% som står i den, då kan du lika gärna bli Jehovas ögonvittne :rolleyes:

Förresten: Nästa gång de knackar på din dörr så be dem komma in och bjud på kaffe och HÖR EFTER vad de har att säga, be om litteratur och be dem sen gå.
Läs böckerna(oftast lika tjock som en bilderbok till barn) och jämför med biblens ord :tummenupp

Efter det ringer du en kompis o sticker ut på fest för då vill du nämligen ha socialt umgånge :D

750RR

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Jag har läst den och ett tjugotal andra King-böcker. Den är precis som de andra helt klart läsvärd, så där har du missat nåt. :p

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 fighter -05
ska nog börja läsa på allvar.
tror jag skulle gilla att läsa stephen king böckerna faktiskt.

oneleg

Vila La Figa!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Ducati 916 BIP
Lääääääääääs boken, bland de bättre SK böckerna. Tyckte "The Shining" med Jack Nicolson var skit första gången jag såg den, så mycket bättre än filmen är boken! Numera tycker jag filmen är ganska bra. Ingen kan se lika djävulsk ut som Jack. :rock :rock

"Late last night and the night before, Tommyknockers, Tommyknockers, knocking at my door. I want to go out, don't know if i can, because I'm so afraid of the Tommyknocker man"

-Tommyknockers aka "Knackarna" av Stephen King.

Han skriver riktigt bra böcker, en annan bra skräck/thirller författare är Dean R Koontz, läs "False Memory" eller "Seize The Night" :fakta

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000 -01
-"Ah, you've got the shinning"
-"You mean the shining?"
-"Shut up boy! We can get sued"

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 fighter -05
TÄnkte se filmen men fick inte tag i den.
Ska se om jag kan fixa det till senare istället.

Ska försöka läsa boken i vilket fall som helst.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YaZ skrev:
Jag har läst hela bibeln. Sug på den du :p
jag har även fått Jehovas att lämna min dörr gråtandes

Haha, kalas :tummenupp
De skickar alltid nya grabbar hem till mig efter de 2 första varit på besök. Det är kul att dricka kaffe med dem och sitta vid köksbordet och svära i varenda mening.

Väntar ivrigt till nästa besök av mormonerna :rolleyes:
Jag orkade inte läsa hela bibeln.... tyckte mest det var förkastligt det som hade printats. Läser du en 200år gammal bibel och jämför med dagens stämmer de ju inte överens längre :skrämd
Undrar hur den ser ut om 200år? Då var Jesus kanske en homeboy och hans bror en langare :tummenupp

750RR

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
oneleg skrev:
Han skriver riktigt bra böcker, en annan bra skräck/thirller författare är Dean R Koontz, läs "False Memory" eller "Seize The Night" :fakta

Word! :fakta

"Bag of bones" är en annan favorit av King. På svenska är den översatt till "Benrangel" :eek: till den som inte vill läsa den på engelska.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...