sirSmokealot
Vet inte vad jag ska välja!!!
Någon som vill tjäna lite svarta pengar på att byta mina bromsar fram på min nya Alfa 156?
Rash skrev:2506480Har du en jättestor polygrip eller stor rörtång kan jag hjälpa dig.
Skivor och belägg?
sirSmokealot skrev:2506612har inte några verktyg till bil alls...
Rash skrev:2506626Om jag köper en rörtång då.. Behöver ju ändå en. Får gärna vara en regnfri dag
Har du alla delar? Om inte, så kolla hos www.meca.se gå in på deras onlineshop.
Billigare och lika bra som orginal
Långa farbron skrev:2506676Biltema är och kommer alltid vara kung på billiga verktyg som man sällan använder.
http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=842&iItemId=76914
Annars kan man behålla dom gammla beläggen i och sätta i passande brytverktyg och knuffa isär oken.
Rash skrev:2506717Vet inte om den polygripen är stor nog för mig:generad
Med rörtång är det inga probs att pressa tillbaka kolven. Med en polygrip får man vara stark..
Av principskäl handlar jag aldrig reservdelar på biltema. Verktyg däremot Deras verktyg är faktiskt helt ok. Säkert de flesta reservdelar också. Men det känns som att man är väl dumsnål då
Rash skrev:2506717Vet inte om den polygripen är stor nog för mig:generad
Med rörtång är det inga probs att pressa tillbaka kolven. Med en polygrip får man vara stark..
Av principskäl handlar jag aldrig reservdelar på biltema. Verktyg däremot Deras verktyg är faktiskt helt ok. Säkert de flesta reservdelar också. Men det känns som att man är väl dumsnål då
Alming skrev:2506731för några år sedan såldes NKG-stift på biltema, men det fick dem sluta med (iaf ta bort namnet) för det gillades inte att de sålde stiften så omotiverat billigt.
värt att tänka på ibland kanske?
för några år sedan såldes NKG-stift på biltema, men det fick dem sluta med (iaf ta bort namnet) för det gillades inte att de sålde stiften så omotiverat billigt.
värt att tänka på ibland kanske? Om det är samma tillverkare idag, vill jag låta vara osagt!
Rash skrev:2506769
Fan va vi är grymma på utsvävningar
Rasorblade skrev:2507061hmmm har bytt belägg på fården.....är det svårare på Fiat....
Mcbrud skrev:2507624Köpte nya trumbromsar bak till min gamla bil för ca ett år sedan. Monterade dem i början av vintern och allt var frid och fröjd, fungerade ok och trodde att de skulle hålla. När jag sedan skulle byta till sommardäck i april/maj fick jag reda på att man aldrig ska köpa viktigare delar till bilen på Feltema. Började dra åt hjulmuttrarna när plötsligt allt bara släppte och muttrarna bara gick runt runt. Bromsarna var gjorde i så dåligt stål att gängorna lossnade och kom ut som metallspån! Fick i panik köra så försiktigt och sakta jag kunde (ca 5 km/h) till närmsta verkstad då båda bakhjulen satt fast på en mutter.
Allt slutade på ca 2000 spänn och många raseriutbrott pga Biltemas skitgrejor! Fick reda på av mekanikern som hjälpte mig att billigare bildelar ofta görs av andrahandssorterat stål/järn och att man inte kan lita på dem till hundra procent. ja nu sitter det fina Brembobromsar på gammelbilen och jag blev fattigare än beräknat....
Rash skrev:2507746Dock så tror jag att verkstadssnubben kör med skrämselpropaganda för att du ska fortsätta köpa hans dyra prylar.
Men den har ju fungerat på mig så.. Vågar inte ta den risken. Mekonomen, Meca, finns så många andra sjyssta ställen som kanske bara är lite dyrare än Biltema. Men ändå mycket billigare än orginal oftast.
Fan, du har en 998 OCH kan meka FI-power!!
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|