Någon som meckar bilar i Gbg

sirSmokealot

Vet inte vad jag ska välja!!!
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
det blir nog en röd
Någon som vill tjäna lite svarta pengar på att byta mina bromsar fram på min nya Alfa 156?

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Har du en jättestor polygrip eller stor rörtång kan jag hjälpa dig.
Skivor och belägg?

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
ibland önskar man att man hade mer tid...

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
sirSmokealot skrev:
2506612 har inte några verktyg till bil alls... :(

Om jag köper en rörtång då.. Behöver ju ändå en. Får gärna vara en regnfri dag:rolleyes:
Har du alla delar? Om inte, så kolla hos www.meca.se gå in på deras onlineshop.
Billigare och lika bra som orginal:tummenupp

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
Rash skrev:
2506626 Om jag köper en rörtång då.. Behöver ju ändå en. Får gärna vara en regnfri dag:rolleyes:
Har du alla delar? Om inte, så kolla hos www.meca.se gå in på deras onlineshop.
Billigare och lika bra som orginal:tummenupp

och så har dem jefligt kassa öppettider!

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Långa farbron skrev:
2506676 Biltema är och kommer alltid vara kung på billiga verktyg som man sällan använder.

http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=842&iItemId=76914

Annars kan man behålla dom gammla beläggen i och sätta i passande brytverktyg och knuffa isär oken.

Vet inte om den polygripen är stor nog för mig:generad
Med rörtång är det inga probs att pressa tillbaka kolven. Med en polygrip får man vara stark..:rolleyes:

Av principskäl handlar jag aldrig reservdelar på biltema. Verktyg däremot:tummenupp Deras verktyg är faktiskt helt ok. Säkert de flesta reservdelar också. Men det känns som att man är väl dumsnål då:rolleyes:

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Rash skrev:
2506717 Vet inte om den polygripen är stor nog för mig:generad
Med rörtång är det inga probs att pressa tillbaka kolven. Med en polygrip får man vara stark..:rolleyes:

Av principskäl handlar jag aldrig reservdelar på biltema. Verktyg däremot:tummenupp Deras verktyg är faktiskt helt ok. Säkert de flesta reservdelar också. Men det känns som att man är väl dumsnål då:rolleyes:

Köper bara delar till gammel Civicen där,den nyare bilen är leasing så det är bara att lämmna in.

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
Rash skrev:
2506717 Vet inte om den polygripen är stor nog för mig:generad

för några år sedan såldes NKG-stift på biltema, men det fick dem sluta med (iaf ta bort namnet) för det gillades inte att de sålde stiften så omotiverat billigt.
värt att tänka på ibland kanske?

för några år sedan såldes NKG-stift på biltema, men det fick dem sluta med (iaf ta bort namnet) för det gillades inte att de sålde stiften så omotiverat billigt.
värt att tänka på ibland kanske? Om det är samma tillverkare idag, vill jag låta vara osagt!

Last edited:

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Alming skrev:
2506731 för några år sedan såldes NKG-stift på biltema, men det fick dem sluta med (iaf ta bort namnet) för det gillades inte att de sålde stiften så omotiverat billigt.
värt att tänka på ibland kanske?

värt att tänka på ibland kanske? Om det är samma tillverkare idag, vill jag låta vara osagt!

Okok, du behöver inte upprepa dig!;)

Vet att vissa piratgrejer till och med tillverkas i samma fabriker som orginalskiten. Men så behöver det ju inte ALLTID vara..

Fan va vi är grymma på utsvävningar:D

Mcbrud

Guest
Köpte nya trumbromsar bak till min gamla bil för ca ett år sedan. Monterade dem i början av vintern och allt var frid och fröjd, fungerade ok och trodde att de skulle hålla. När jag sedan skulle byta till sommardäck i april/maj fick jag reda på att man aldrig ska köpa viktigare delar till bilen på Feltema. Började dra åt hjulmuttrarna när plötsligt allt bara släppte och muttrarna bara gick runt runt. Bromsarna var gjorde i så dåligt stål att gängorna lossnade och kom ut som metallspån! Fick i panik köra så försiktigt och sakta jag kunde (ca 5 km/h) till närmsta verkstad då båda bakhjulen satt fast på en mutter.
Allt slutade på ca 2000 spänn och många raseriutbrott pga Biltemas skitgrejor! Fick reda på av mekanikern som hjälpte mig att billigare bildelar ofta görs av andrahandssorterat stål/järn och att man inte kan lita på dem till hundra procent. ja nu sitter det fina Brembobromsar på gammelbilen och jag blev fattigare än beräknat....

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Mcbrud skrev:
2507624 Köpte nya trumbromsar bak till min gamla bil för ca ett år sedan. Monterade dem i början av vintern och allt var frid och fröjd, fungerade ok och trodde att de skulle hålla. När jag sedan skulle byta till sommardäck i april/maj fick jag reda på att man aldrig ska köpa viktigare delar till bilen på Feltema. Började dra åt hjulmuttrarna när plötsligt allt bara släppte och muttrarna bara gick runt runt. Bromsarna var gjorde i så dåligt stål att gängorna lossnade och kom ut som metallspån! Fick i panik köra så försiktigt och sakta jag kunde (ca 5 km/h) till närmsta verkstad då båda bakhjulen satt fast på en mutter.
Allt slutade på ca 2000 spänn och många raseriutbrott pga Biltemas skitgrejor! Fick reda på av mekanikern som hjälpte mig att billigare bildelar ofta görs av andrahandssorterat stål/järn och att man inte kan lita på dem till hundra procent. ja nu sitter det fina Brembobromsar på gammelbilen och jag blev fattigare än beräknat....

Dock så tror jag att verkstadssnubben kör med skrämselpropaganda för att du ska fortsätta köpa hans dyra prylar.
Men den har ju fungerat på mig så.. Vågar inte ta den risken. Mekonomen, Meca, finns så många andra sjyssta ställen som kanske bara är lite dyrare än Biltema. Men ändå mycket billigare än orginal oftast.

Fan, du har en 998 OCH kan meka:jisses FI-power!!

;);););););)

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Rash skrev:
2507746 Dock så tror jag att verkstadssnubben kör med skrämselpropaganda för att du ska fortsätta köpa hans dyra prylar.
Men den har ju fungerat på mig så.. Vågar inte ta den risken. Mekonomen, Meca, finns så många andra sjyssta ställen som kanske bara är lite dyrare än Biltema. Men ändå mycket billigare än orginal oftast.

Fan, du har en 998 OCH kan meka:jisses FI-power!!

;);););););)

Mekonomen har ofta orginaldelar köpta av samma tillverkare men med bortslipade märkesstämplar!

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Farsan köpte soppapump till sin saab niofemma på biltema, samma fabrikat som dem säljer på andra ställen fast för en tredjedel av priset. Själv har jag köpt massvis av bromsskivor, spindelleder och bromsklossar m.m. på biltema, har funkat kanon! Verktygen är helt ok också tycker jag.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin