Någon som provat Sidi Streetburner

Flyerflash

Kawasaki Z750
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Z750
Såg att Sidi har mc-skor som kallas streetburner. Vet någon var dessa kan finnas att prova i skåne eller södra delen av småland.

Är det någon som provat dessa "skor"? Vad tyckte ni i så fall?
Jag tycker det se smidiga ut om man någonstans där man ska gå en bit men ändå inte tulla helt på säkerheten. Jag vet att man ska alltid ha full utrustning på sig men vet också att det är många som inte har det när man ska ner på stan.

Benevolensky

Screw you guys.
Gick med
18 Aug 2009
Hoj
CBF600SA
Har inte provat dem, men är själv sugen på ett par såna här: http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/10207048/Categories/motorradstiefel-motorcycle-Boots/Alpinestars-Stiefel-Boots/Alpinestars-Shoes/Alpinestars-Mille-Shoes

Sidi skorna ser ju ut att ha bättre skydd men har för mycket rymdstuk för min smak.

Vad gäller säkerheten så skyddar nog båda skorna foten tillräckligt bra för de flesta situationer, men avsaknaden av skaft gör nog att risken att stuka/bryta fotleden är större.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Har som snabbast testat dom när jag var ute efter nya stövlar för ett par månader sen. Var på Bike i Trollhättan, passformen är precis som dom stövlar jag köpte sen Sidi Vertigo. Bortsett från de uppenbara att stövel skaftet saknas på dessa. I övrigt så verkade dom nice men körde på att de var bättre med en stövel i långa loppet kanske som komplement om man ska köra mindre sträcker eller liknande.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...