WestW
.
Verkar vara rätt kul.
Någon som vet i vilken hastighet man kan flyga?
Någon som vet i vilken hastighet man kan flyga?
Skyll på hästen istället. Hästar är säkert trevliga men dom blir ju rädda för allting. Jag skulle inte köra en hoj som stegra över/började wobbla så fort jag t.ex mötte en bil, såg en soptunna eller en hund.en sådan där jävel har nästan kostat mig livet! Va ute och red över en åker och då kommer en sådan där swischande över huvudet på min pålle, han trodde det va tibetanska mördargerillaarmén för han drog som en avlöning innan jag han reagera över ett krondike och jag satt bakochfram på röven på hästjäveln och höll i mig i svansen dom 700 m som va kvar till stallet.
. Skärmarna gör inte mer än kring 60km/h så det är inget för långfärd...
Topphastighet på en normal rigg är ungefär 60 km/h, och marschfart är nånstans vid 35-40 blås.
en sådan där jävel har nästan kostat mig livet! Va ute och red över en åker och då kommer en sådan där swischande över huvudet på min pålle, han trodde det va tibetanska mördargerillaarmén för han drog som en avlöning innan jag han reagera över ett krondike och jag satt bakochfram på röven på hästjäveln och höll i mig i svansen dom 700 m som va kvar till stallet.
en arbetskamrat har prexis tagit cert för skärmflyg, man får numera ha en "buggy" att sitta i så man slipper o springa igång utan kan sitta där tills man fått upp farten för det är faen inte lätt att springa fort nog med det där skrotet på ryggen,
en "nyhet" med hans motor är att det är en 4-taktare vilket är mycket ovanligt.
Topphastighet på en normal rigg är ungefär 60 km/h, och marschfart är nånstans vid 35-40 blås.
En imponerande billig och givande hobby förutsatt att man har möjlighet till startplats.
Jag pysslar inte men kommer göra i framtiden. Har varit i Södertälje hos www.skarmflyg.com och tittat, samt gjort all skälig efterforskning man gör om man seriöst tänker börja.
Skulle åkt till Åre och tagit cert för motorlöst skärmflyg nu i sommar, men det har inte blivit så.
en arbetskamrat har prexis tagit cert för skärmflyg, man får numera ha en "buggy" att sitta i så man slipper o springa igång utan kan sitta där tills man fått upp farten för det är faen inte lätt att springa fort nog med det där skrotet på ryggen,
en "nyhet" med hans motor är att det är en 4-taktare vilket är mycket ovanligt.
aahhh alltså man sitter inte fast i buggyn utan den blir kvar på marken när man lyfter, motorn är en briggs o strattÅn (hmm låter ju safe me´en kräsklippare på ryggen),
det är en nyutvecklad motor (han köpte första exet som kom till sverige) där de har fått upp effekt o ner vikt till acceptabla nivåer men den är fortfarande slöare än 2-taktarna (förståss).
En sån vill jag ha!Mounta motorn på det här fanskapet så kan jag lätt åka upp i luften.
Rekommenderas! Den var bra!Såg dokumentären på TV. Grymt spännande.
Hur mycket låter motorn egentligen? Tar ju bort lite av seglarupplevelsen. Eldrivna ännu?
Hur mycket låter motorn egentligen? Tar ju bort lite av seglarupplevelsen. Eldrivna ännu?
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|