någon som tänker som mig??

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
att när man har 125an så vill man bara att den ska funka. sedan när man köper större hoj så behandlar man den som sin käraste ägodel ;) och köper massa godis till den i ställe. så som ex. stålomsbundna slangar. Wave bromsskivor med mera :yoparty

2hjul

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Hoj
Honda z50 Monkeybike -74 Ktm 620
hej

hmm jag tänker älska den hoj du har sköt om den allt du kan :)

jag kan ändå inte ha kvar en hoj mer än 2 år sen ska man byta upp sig :tungan

MVH Tomas

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
2hjul skrev:
2077408 hmm jag tänker älska den hoj du har sköt om den allt du kan :)

jag kan ändå inte ha kvar en hoj mer än 2 år sen ska man byta upp sig :tungan

MVH Tomas

visst. jag har ju hel renoverat motor och hojen, det ända som behövs är ny lack men de får den andra ägaren göra ;). har inte tid och lust. jag lägger heldre ner mer pengar och tid på en större hoj :squid

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
driverinblack skrev:
2077423 visst. jag har ju hel renoverat motor och hojen, det ända som behövs är ny lack men de får den andra ägaren göra ;). har inte tid och lust. jag lägger heldre ner mer pengar och tid på en större hoj :squid
Jag tänker inte som du. Jag tycker att bygga och greja är halva nöjet, elle ja halva var väl at ta i men 40-60 iaf.

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
jag tycker ochså att det är kul och bygg och greja men vill inte lägga ner så mycket tid på en hoj som ska säljas efter sommarens bravader, :rolleyes:

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
driverinblack skrev:
2077382 att när man har 125an så vill man bara att den ska funka. sedan när man köper större hoj så behandlar man den som sin käraste ägodel ;) och köper massa godis till den i ställe. så som ex. stålomsbundna slangar. Wave bromsskivor med mera :yoparty

Öhh nej..!

Jag köper massa godis till min hoj nu! :pannkyss :banana :tuttar

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
driverinblack skrev:
2077382 att när man har 125an så vill man bara att den ska funka. sedan när man köper större hoj så behandlar man den som sin käraste ägodel ;) och köper massa godis till den i ställe. så som ex. stålomsbundna slangar. Wave bromsskivor med mera :yoparty

aa jag tängker precis som dig.. fast jag kan försåt dom som köper sin 125:er för 200 miljoner dom har väll rätt att slänga på massa godis redan då...

fast orka köpa styling till en gammal risig DT :3freak om ni fattar va ja menar :tungan

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
driverinblack skrev:
2077481 jag tycker ochså att det är kul och bygg och greja men vill inte lägga ner så mycket tid på en hoj som ska säljas efter sommarens bravader, :rolleyes:
Jo men jag kan inte vänta på 600 för jag vill greja redan nu. Då skulle man köpt en 600 samtidigt som man köpte 125:an i så fall.
Dockär det ju samma sak med mellanmc:n den ska jag ju också bara ha i 2 år den med så då hade jag inte fått greja med mc:n förns jag är 20 och det hade jag verkligen inte klarat av.

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
har 2 hjul
driverinblack in da house:
att när man har 125an så vill man bara att den ska funka. sedan när man köper större hoj så behandlar man den som sin käraste ägodel

För mig är det själva byggandet, tänkandet, designandet som är det viktiga sen om det är en Kina MiniMoto, Moppe, 125'a eller en Stripper RVS 1000 Mille är inte det viktiga, det är vägen fram till ett slutresultat som man är både nöjd med och stolt över som är det viktiga för mig.....

Har byggt mängder av 2-hjulingar, det började med en helkromad Compact som jag ställde ut på Hot Rod Show 1973 och vann med, sedan dess har det byggt Choppers, Cafe Racers, Street Racers och ett och annat tokigt project. Ett exempel är en Ciao med MTB gaffel, styre, styrstamm och en komplett Polini EVO motor på 10hästar, när den blev klar körde jag ett par repor nu står den och glänser i hörn i verkstan bara för att den är sååååå cool....

På sista tiden har jag samlat på mig några 1983'or YZ125 som håller på att bli en Grus Räcer, varenda skruv & mutter är bytt mot syrafast rostfritt, alla delar är nylackade, lager i motorn är bytta, ny kolv & kolvbult, nya Avon Grus Däck på orginalfälgar med nästan alla ekrar bytta, drev, kedja och bromsbackar (jepp den är så gammal att det är trummor fram & bak) är nytt. Plasten som inte finns att få tag i är lackad men skärmar & nummerskyltar är nytt från UFO, skulle jag räkna på vad det kostar skulle det vara hål i huvudet men snart har jag en brutalkul liten hoj som jag kan bränna runt med ställ på grusvägarna runt Mosta Hill och garva läppen av mig på.....

DP says: Det är inte målet som är viktigast, det är vägen dit som ger skaparglädje.....

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
DP skrev:
2079340 driverinblack in da house:
att när man har 125an så vill man bara att den ska funka. sedan när man köper större hoj så behandlar man den som sin käraste ägodel

För mig är det själva byggandet, tänkandet, designandet som är det viktiga sen om det är en Kina MiniMoto, Moppe, 125'a eller en Stripper RVS 1000 Mille är inte det viktiga, det är vägen fram till ett slutresultat som man är både nöjd med och stolt över som är det viktiga för mig.....

Har byggt mängder av 2-hjulingar, det började med en helkromad Compact som jag ställde ut på Hot Rod Show 1973 och vann med, sedan dess har det byggt Choppers, Cafe Racers, Street Racers och ett och annat tokigt project. Ett exempel är en Ciao med MTB gaffel, styre, styrstamm och en komplett Polini EVO motor på 10hästar, när den blev klar körde jag ett par repor nu står den och glänser i hörn i verkstan bara för att den är sååååå cool....

På sista tiden har jag samlat på mig några 1983'or YZ125 som håller på att bli en Grus Räcer, varenda skruv & mutter är bytt mot syrafast rostfritt, alla delar är nylackade, lager i motorn är bytta, ny kolv & kolvbult, nya Avon Grus Däck på orginalfälgar med nästan alla ekrar bytta, drev, kedja och bromsbackar (jepp den är så gammal att det är trummor fram & bak) är nytt. Plasten som inte finns att få tag i är lackad men skärmar & nummerskyltar är nytt från UFO, skulle jag räkna på vad det kostar skulle det vara hål i huvudet men snart har jag en brutalkul liten hoj som jag kan bränna runt med ställ på grusvägarna runt Mosta Hill och garva läppen av mig på.....

DP says: Det är inte målet som är viktigast, det är vägen dit som ger skaparglädje.....
Amen.

Ps vill se bild på den ciao:en :tummenupp

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
har 2 hjul
lundgren in da house:
Ps vill se bild på den ciao:en

DP says: Inget moppeforum men den finns på flera Japanska Ciao siter....

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
driverinblack skrev:

Älska det du har inte det du kommer ha:hihi

Jag försökte ordna till min 125a så mycket jag kunde, de blir ju samma sak nu med r6an.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
driverinblack skrev:
2080207 det är ju mycket roligare och hålla på med en nyare hoj ochså hehe,
Kanske inte roligare, bara avsevärt lättare. Finns så mycket som är lätt att passa in på de, men det är lite av det som är charmen att man måste komma på egna lösningar för att få det och fungera.

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Klart man tänker som dig! Vi får tacka folket som köper ut hojarna för oss. Lär väl bli en ny hoj för mig också, fast då en tung. Känns värt för mig iallafall.

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
H4 skrev:
2080524 Klart man tänker som dig! Vi får tacka folket som köper ut hojarna för oss. Lär väl bli en ny hoj för mig också, fast då en tung. Känns värt för mig iallafall.

ska köpa hoj till hösten:yoparty . inte under 750 cc. måste vara värre en brorsan ;)

Nyheter
Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende