driverinblack in da house:
att när man har 125an så vill man bara att den ska funka. sedan när man köper större hoj så behandlar man den som sin käraste ägodel
För mig är det själva byggandet, tänkandet, designandet som är det viktiga sen om det är en Kina MiniMoto, Moppe, 125'a eller en Stripper RVS 1000 Mille är inte det viktiga, det är vägen fram till ett slutresultat som man är både nöjd med och stolt över som är det viktiga för mig.....
Har byggt mängder av 2-hjulingar, det började med en helkromad Compact som jag ställde ut på Hot Rod Show 1973 och vann med, sedan dess har det byggt Choppers, Cafe Racers, Street Racers och ett och annat tokigt project. Ett exempel är en Ciao med MTB gaffel, styre, styrstamm och en komplett Polini EVO motor på 10hästar, när den blev klar körde jag ett par repor nu står den och glänser i hörn i verkstan bara för att den är sååååå cool....
På sista tiden har jag samlat på mig några 1983'or YZ125 som håller på att bli en Grus Räcer, varenda skruv & mutter är bytt mot syrafast rostfritt, alla delar är nylackade, lager i motorn är bytta, ny kolv & kolvbult, nya Avon Grus Däck på orginalfälgar med nästan alla ekrar bytta, drev, kedja och bromsbackar (jepp den är så gammal att det är trummor fram & bak) är nytt. Plasten som inte finns att få tag i är lackad men skärmar & nummerskyltar är nytt från UFO, skulle jag räkna på vad det kostar skulle det vara hål i huvudet men snart har jag en brutalkul liten hoj som jag kan bränna runt med ställ på grusvägarna runt Mosta Hill och garva läppen av mig på.....
DP says: Det är inte målet som är viktigast, det är vägen dit som ger skaparglädje.....