Intressant skildring pjohan!
Bor där sedan ett halvår även om jag ska flytta hem till Sverige igen om någon månad eller så.
Helvete vad vi fuckat upp den där kontinenten. Vad ska du dit och göra lilla bettis? Har en facebookkompis (är lite osäker över hur vi känner varandra) som bor där om du vill ha mer info.
Ja, man blev inte jättesugen direkt.
tack för input!
är det ok om jag pm'ar dig för diverse frågor?
Helvete vad vi fuckat upp den där kontinenten. Vad ska du dit och göra lilla bettis? Har en facebookkompis (är lite osäker över hur vi känner varandra) som bor där om du vill ha mer info.
Ja, det var ju rena paradiset före oss.....
Jo sådan är människan man ser till sitt eget bästa.Det är ju inte bara koloniseringen och den allmänna utrotningen av löst folk som är problemet. Våra tullsatser är idag lika effektiva som vilket mekaniserat infanteri som helst.
Inga problem!
Helvete vad vi fuckat upp den där kontinenten.
det är å en väns vägnar jag frågar.
men din kompis låter intressant - är det ok om jag får hans emailadress (ringa dit kostar väl skjortan) och ställer en del frågor etc etc?
Tja, skype kostar 2 kronor i minuten, ner till hälften om man köper mer tid. Från Kenya til Sverige ringer jag obegränsat till fasta nummer för 50 spänn i månaden men tyvärr verkar det inte finnas samma sätt att ringa till Kenya. Väl i Kenya köper man kontantkort och ringer för 10 öre minuten till alla telefoner i landet, fast som mobil.Hans kompis kan jag inte hjälpa dig med men det finns snorbilliga sätt att ringa dit. Utan att köpa massor av timmar för nästan inga pengar alls påstår jag att det t o m är dyrare att ringa till Norge/Danmark med flertalet operatörer, som i mitt fall t ex.
Kenya är otroligt vackert. Religionskrig existerar i praktiken inte, stamkrig drabbar inte dig som reser in (om du nu inte tänker börja leva nomadliv med boskap). 100 slaktade snutar var när dom försökte hjälpa att återta stulen boskap.Edit. Låter förövrigt som ett bra valt resmål. 100 snutar slaktade, stamkrig, religionskrig, malaria och luft som dödar dig på ett par månader. Men taxin är ju ganska billig i alla fall.
Religionskrig existerar i praktiken inte, .
Ja vilket javla stalle.
Frugans mamma var fodd i kenya (fran Goa ursprungligen) kommer inte ihag hur fan det gick till men nagon gang pa 70 talet, vid nagot regerings skifter om jag minner mig ratt, sa sparkades en himla massa 'utlanningar' ut.
Dom fick en vecka pa sig att packa sina grejor och dra. Det va folk som va fodda dar! Hus, mark, grejor, husdjur osv va bara att lamna
Tja, skype kostar 2 kronor i minuten, ner till hälften om man köper mer tid. Från Kenya til Sverige ringer jag obegränsat till fasta nummer för 50 spänn i månaden men tyvärr verkar det inte finnas samma sätt att ringa till Kenya. Väl i Kenya köper man kontantkort och ringer för 10 öre minuten till alla telefoner i landet, fast som mobil.
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|