någon som vet hur man trimmar 14e utan att köpa delar

röjgren

Ny medlem
Gick med
17 Feb 2005
Ort
halland
Hoj
ingen just nu
någon som vet hur man kan trimma en 14e utan att köpa massa delar...vill ju bara ha lite mer kräm i den
 

MasterDanne

Danne ;)
Gick med
6 Jan 2005
Ort
Stockholm>Haninge
Hoj
Rå trimmad 14e
röjgren skrev:
någon som vet hur man kan trimma en 14e utan att köpa massa delar...vill ju bara ha lite mer kräm i den

*byt luftfiltret och justera nålen

2: a steget
* bygg om röret

det enda som inte kostar så mkt sen om du vill göra något annat måste du nog köpa trim
 

röjgren

Ny medlem
Gick med
17 Feb 2005
Ort
halland
Hoj
ingen just nu
det här med nålen...vadå flyttar man upp nålen ett steg...finns det hack för det eller hur ser det ut...
 

MasterDanne

Danne ;)
Gick med
6 Jan 2005
Ort
Stockholm>Haninge
Hoj
Rå trimmad 14e
röjgren skrev:
jag har en 14e..vet du hur man gör på dom

Alla hojjar e olika testa så får du se!!! :kocko
Testa öppna o se hur det ser ut och om du inte fattar då så söker du i forumet hittar du inget får du skriva en fråga här!
Kan ju inte ställa en fråga om minsta lilla sak, testa själv o sen berättar/frågar du.
 

RWD

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2004
Ort
Värnamo
Hoj
XT600e -99
Lätta ekipaget istället.
Jag föreslår en diet med mycket grönsaker, fibrer och kranvatten
 

xtreme

Småhojsmissbrukare
Gick med
9 Oct 2003
Ort
Öland
Hoj
Såld
Jag har bytt luftfilter, reed-membran, filat avgasporten, höjt nålen samt byggt om avgasröret! Den går som fan! Vill inte sluta varva... :yoparty
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
xtreme skrev:
Jag har bytt luftfilter, reed-membran, filat avgasporten, höjt nålen samt byggt om avgasröret! Den går som fan! Vill inte sluta varva... :yoparty

det där med å bygga om pipan? gör det mkt eller???
ja har bytt förgasare på min, som det är nu så är det bättre drag i den, men den vill inte varva så mkt mer än tidigare. :va
 

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Ort
sthlm
Hoj
2006 R6
Fluxir skrev:
det där med å bygga om pipan? gör det mkt eller???
ja har bytt förgasare på min, som det är nu så är det bättre drag i den, men den vill inte varva så mkt mer än tidigare. :va


En tvåtaktare är beroende av en större expansionskammare för att gå bättre.
Genom att bara sätta dit en större förgasare får den bara lite mer kraft. bättre vrid mm. men om du skulle sätta dit ett trimrör på det så kommer det gå säkert 20 km/h till och du får ett jävla acc.
Har inte testat själv men på alla moppar som jag sett bytt till trimavgasrör. Gå sjukt mycket bättre. Och en moppe har ju i princip samma motor.
 

MasterDanne

Danne ;)
Gick med
6 Jan 2005
Ort
Stockholm>Haninge
Hoj
Rå trimmad 14e
sunkan skrev:
En tvåtaktare är beroende av en större expansionskammare för att gå bättre.
Genom att bara sätta dit en större förgasare får den bara lite mer kraft. bättre vrid mm. men om du skulle sätta dit ett trimrör på det så kommer det gå säkert 20 km/h till och du får ett jävla acc.
Har inte testat själv men på alla moppar som jag sett bytt till trimavgasrör. Gå sjukt mycket bättre. Och en moppe har ju i princip samma motor.

Jag har bytt avgasasystem på min den låter grymt mycket könsare och verkar vara poiggare.. har inte hunnit testa den riktigt en pga av alla snö :(
 

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Ort
sthlm
Hoj
2006 R6
MasterDanne skrev:
Jag har bytt avgasasystem på min den låter grymt mycket könsare och verkar vara poiggare.. har inte hunnit testa den riktigt en pga av alla snö :(

har du gjort något med luftfiltret??? för de drog ju in en massa vatten o grus när det är blöt ute. har du någon lösning på det?
 

jeppz_02

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Småland
Hoj
r6
Ny som har ändrat luftfiltret, har ni gjort någon modifiering eller har ni bytt luftfiltret?

Likaså avgassystemet.. byter ni det eller gör ni om det själva.. isåfall hur?
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Slänger man på ett trimrör på en orginalmotor kan man förmodligen inte förvänta sig särskilt höga effektändringar (om det nu inte är väldigt kasst utformat). Därimot om man trimmar på annat vis blir avgassystemet som en fet plugg och då kan det ge skyhöga effektförändringar!

Edit: Ni som vill satsa lite tid, tanka/köp Graham Bells bok Two strooke performance tuning och köp en roterande fil på Micro för 299:-, sen är det bara att sätta igång ;)
 
Last edited:

ESCUDO

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Lilla Edet
Hoj
99 Yamaha R6
sunkan skrev:
har du gjort något med luftfiltret??? för de drog ju in en massa vatten o grus när det är blöt ute. har du någon lösning på det?

jag tog bara en plast dunke å kapa till så och satte dit den i ramen och sen drog jag plast biten under/framför förgasaren så kommer de inte in nån skit i luft burken! :D
 

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Ort
sthlm
Hoj
2006 R6
ESCUDO skrev:
jag tog bara en plast dunke å kapa till så och satte dit den i ramen och sen drog jag plast biten under/framför förgasaren så kommer de inte in nån skit i luft burken! :D

Jo jag har tänkt på det. Men luftfiltret är ändå helt värdelöst. har beställt ett sportluftfilter i stället..
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top