någon som vet om en aprilia mx 125 är bra?

XpsEkan

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2007
Hoj
någon 125(ska köpas)
tja

ska köpa 125:a till våren och funderar på någon enduro men vill även kunna köra någerlunda lång och vill bara byta kolv 1 gång om året så därför har jag börjart fundera på en mx och eftersom de e samma motor som i rs klarar den nog en sesång per kolv:)

men har alldrig sett en mx köras elr kört någon själv så är det någon som vet om dom går bra,vad dom toppar,vilka växlar den gasreser på,om där e lika bra acc som rs m.m:confused: ,ja skriv så mycke ni vet:)

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
2866526 tja

ska köpa 125:a till våren och funderar på någon enduro men vill även kunna köra någerlunda lång och vill bara byta kolv 1 gång om året så därför har jag börjart fundera på en mx och eftersom de e samma motor som i rs klarar den nog en sesång per kolv:)

men har alldrig sett en mx köras elr kört någon själv så är det någon som vet om dom går bra,vad dom toppar,vilka växlar den gasreser på,om där e lika bra acc som rs m.m:confused: ,ja skriv så mycke ni vet:)
1. Aprilia mx 125 är inte någon Enduro utan en Supermotard.

2. Det är samma motor som rs ja och en kolv klarar sig nog en säsong. Frågan är om du klarar en säsong utan ras. :lol Förlåt. :pannkyss

Enda Mx:en jag sett köras är Svanens här på forumet och han hade 154cc på sin. Gick riktigt fint vill jag lova. Men gasreste vet jag inte om den gjorde. Men det var nog hans körsätt vad vet jag.

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Sen är den ju jävligt ovanlig oxå. vilket kanske försvårar det hela om du inte skall köpa en ny

jacke25

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
KTM 660 SMC & Gixxer 1000 K4
En kompis hadde en sån, Gasreser gör den inte, eller inte som han hade drevat den. Nu vet ja inte va han hadde för drev men den gick i ca 130km/h.
Ja skulle aldrig köpa en sån, hellre en gg eller ktm

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Aidslöv..

Själv tycker jag den är najs! I prestanda ligger den mellan Dt/Crm och Wr/exc/gasgas.

Micke_RS

KingeN
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Till salu!
vad jag hört går den bra och är en väldigt fin hoj. såg den i sommras in real life, då är den myycket grymmare än på bild eller film.

Skulle absolut inte banga på en!!

XpsEkan

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2007
Hoj
någon 125(ska köpas)
En kompis hadde en sån, Gasreser gör den inte, eller inte som han hade drevat den. Nu vet ja inte va han hadde för drev men den gick i ca 130km/h.
Ja skulle aldrig köpa en sån, hellre en gg eller ktm

har funderat på sånna också men tror att dom är lite för dyra i underhåll+bensin:huvet

XpsEkan

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2007
Hoj
någon 125(ska köpas)
Okej, men då hinner det inte bli så himla dyrt iaf.

nee,kanske inte,beror ju också på hur stor plånbok man har,och min är ganska liten:huvet
men säg att man kanske kör 700mil på en sesång då blir det 2 kolvbyte(ca 2000kr),ca 4 oljebyte (600-700kr),pakningar(vet inte vad det kostar) och bensin(4000-8000kr) så allt som allt blir det mellan det blir ju ca 10000:huvet

men har hört många som skriver att t.ex. en exc drar över 1L milen,men om man ligger i 6:an i 50-70km/h drar den väll inte så mycket?

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
nee,kanske inte,beror ju också på hur stor plånbok man har,och min är ganska liten:huvet
men säg att man kanske kör 700mil på en sesång då blir det 2 kolvbyte(ca 2000kr),ca 4 oljebyte (600-700kr),pakningar(vet inte vad det kostar) och bensin(4000-8000kr) så allt som allt blir det mellan det blir ju ca 10000:huvet

men har hört många som skriver att t.ex. en exc drar över 1L milen,men om man ligger i 6:an i 50-70km/h drar den väll inte så mycket?

Ja, det blir mycket pengar, men så blir det med allt i princip..

Den drar mer än "gat"-125or hur man än gör, jag har läst att man kan komma ner på 0.7-0.8 om man verkligen anstränger sig iaf.

Headbitch

Husabusa
Gick med
28 Sep 2006
Hoj
Husaberg Fs 650e

Jag har en exc å jag kan komma ner te 0.7 om jag kör hyffsat lungt..

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
2869624 nee,kanske inte,beror ju också på hur stor plånbok man har,och min är ganska liten:huvet

Du behöver inte byta kolv var 350:e mil :lol

Det brukar väl sägas att rs:en går 1000 mil per kolv iaf.

Headbitch

Husabusa
Gick med
28 Sep 2006
Hoj
Husaberg Fs 650e
Hur snabbt går den och på vilka växlar gasreser den? Men min drevning 14-40 så drar den samma som din tror jag men det är vid blandad körning....

Jag vet inte riktigt hur snabbt den går skulle gissa på 140 kanske.. De beror på vilka växlar jag vill att den ska resa sej på..:pannkyss nee men 3:an högst tror jag

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy