Någon tokholmare som hunnit inspektera Bogesund eller Tungelsta?

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Bra, dåligt, grus, is, kossor?

craze

Allmänt keffo
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R, BMW R1200GS Adventure, Yamaha Neos, Trampcykel
jP skrev:
Bra, dåligt, grus, is, kossor?
Jag har inte varit på någon av dom ställena i år ännu, men vet av erfarenhet att snögubbarna brukar vara kvar där ganska länge eftersom båda vägarna är ganska skuggiga. :eek:

eightball

Attero Dominatus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00
Tungelstavägen mot s-tälje är ganska grusfri men j-t mycket tjälskador och gropar/gupp, så tar du den vägen så ta det lungt med alla "vägbulor"

Edit: Om du åker förbi F18 mot Tullinge se upp för en JÄTTE bula i vägen (300-400m efter hacksjöbanan mot Tullinge) åkte där med bilen och jag höll Tamigfan på att slå huvudet i taket på bilen när jag kom dammande i 80-90 över den JÄTTE bulan, det ska väl sägas att jag åkte i en jeep och ingen micra.

Last edited:

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pewo skrev:
Tungelstavägen mot s-tälje är ganska grusfri men j-t mycket tjälskador och gropar/gupp, så tar du den vägen så ta det lungt med all "vägbulor"

Tror tom jag ska inspektera den med b*l nu på hemvägen så jag har det klart till på lördag. ;)

chrilleus

Motlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KLE 500
Tungelsta vägen åker jag varje dag till/från jobbet....
Jag kanske känner mig :eek: men :) när jag vaknar, efter 1km mår jag :( och efter 5km är jag :mad: och irriterad!!!!! Bil*äveln skakar faan sönder!!! :eek:

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ajtusan, den som reparerades riktigt fint senaste förra året :( Vi får skylla på alla lastbilar med tunga sandlaster som passerar där dagligen.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Lite hoppighet bidrar bara till upplevelsen. Dock kan det som sagt vara isigt på sina ställen, skulle jag tro.

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Jag undrar när första rapporten kommer om att bogesundsspöket har siktats. Förra året sågs bogesunddpöket ståendes på ett släp med skyffel i handen kastandes gruss på vägen med döden som chafför av dragbilen. Vad blir det i år? Hängandes i sele á la Mission Impossible från luftballong med olja i högtryckssprutan?

Bifogat

• liemannen.jpg
    liemannen.jpg
    14.9 KB · Visningar: 269

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
:D :D Jag har sett det med egna ögon. Flera bogesundsspöken stod och kastade sand och tjära utanför en ett fordon med gulblink. Jag trodde jag såg i syne och åkte snabbt därifrån. Men nu när jag vet att andra har hört om det vågar även jag vittna...

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
bogesund och tungelsta vägen var helt snö fria och knappt nåt rullgrus alls, men det var en del gupp på tungelstavägen och nåra märkte man av ganska rejält!!! bpgesund var helt lugn...

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
08', Triumph, Daytona 675
Jag provflög tungelsta-vändan idag (lördag), inte ett gruskorn.
Är dock lite ringrostig så jag fegade lite i kurvorna :D

/S

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...