Någon Uppsalabo som ska till Mantorp i helgen?

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Det är ju Veidec Nitro Festival då.. (sko-uno drag festival som det hette tidigare).
http://www.mantorppark.com/evenemang/veidec_Nitro_Festival_2003.htm

Jag ska dit.. är det någon mer som ska åka?
Kanske kan få sällskap ner t.o.m.?

Åker dock inte hoj utan jag färdas fyrhjuligt för att slippa släpande på hjälm samt ställ i värmen.
Hoppas bara det blir fint väder :bow

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Appappapp! Nu åker du ju åt helt fel håll din dummer! Åk till Gelleråsen istället och kolla på Scandinavian Open. :mattias

Mycket ballare med hojar som faktiskt svänger. :fakta Sen bjuds ju tillfälle att träffa många av sporthojs egna rejsputtar som tävlar också.

Jag ska dit på söndagen när själva tävlingarna går av stapeln. Öppen depå så att man kan kolla (och plåta) i detalj på alla rejshojar samt köpa beggade rejsdäck osv. Vore kul om någon slöt upp, själv åker jag från Skövde på morgonen.

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Penguin skrev:
Appappapp! Nu åker du ju åt helt fel håll din dummer! Åk till Gelleråsen istället och kolla på Scandinavian Open. :mattias

Mycket ballare med hojar som faktiskt svänger. :fakta Sen bjuds ju tillfälle att träffa många av sporthojs egna rejsputtar som tävlar också.

Jag ska dit på söndagen när själva tävlingarna går av stapeln. Öppen depå så att man kan kolla (och plåta) i detalj på alla rejshojar samt köpa beggade rejsdäck osv. Vore kul om någon slöt upp, själv åker jag från Skövde på morgonen.

Hmm... det lät ju lite lockande.

Jag kanske skulle kunna ta Mantorp på lördag (och eventuellt fredag också) och sedan Gelleråsen på söndag för raceputtarnas skull...

Mycket åkande blir det i sånt fall :rolleyes:

Ska du åka tvåhjuligt dit?

Kan även säga att svängande hojar ser jag ju varje måndag :fakta
Skillnaden är väl att de åker i högre hastigheter och jag får inte springa omkring på banan för att ta bra bilder.

Öppen depå är det alltid på dragraceevenemang.. Att stå bredvid när de drar igång en 4000 hästars V8 finns det inte mycket som slår :rock

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
RR på nordisk nivå live slår lätt en brölande oljudsmaskin kan jag meddela! :fakta

Jag tycker definitivt att du skall ta dig dit, särskilt om du inte varit och kollat på RR live nån gång förut. Det är en upplevelse!!!

Jag vet ännu inte hur jag tar mig dit, men jag kommer att tillbringa helgen nere i Skövde så jag åker som sagt därifrån på söndagsmorgonen. Åker jag tvåhjuligt slår vi givetvis följe hemåt sedan! :tummenupp

Ingen annan som är sugen på att möta upp? Det är inte så långt till Gelleråsen vet ni.....

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Penguin skrev:
RR på nordisk nivå live slår lätt en brölande oljudsmaskin kan jag meddela! :fakta

Fyra dagar DR på Europanivå smäller högre än slingriga å slöa moppar. :fakta

Naturligtvis ska man åka till Mantorp å heja fram mig! :D

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
andersbrink skrev:
Fyra dagar DR på Europanivå smäller högre än slingriga å slöa moppar. :fakta

Så länge det inte svänger ja!

Näh jag säger som Baloo: "Come on katten, det svänger ju!" :D

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag har som sagt inte varit på någon RR-tävling, men är det inte svårt att veta vem som susar förbi :confused:
Dvs om personen ligger på 1:a plats eller 17:e

Dragracing är ju en av de publikvänligaste sporterna eftersom man ser allt.

Oljud tycker jag om.. När man riktigt känner ljudet blir jag lycklig (gillar även DB-dragracing) :crash

DB-drag =
http://www.shell.linux.se/knit/bilder/20021116/002.jpg
http://www.shell.linux.se/knit/bilder/20021116/003.jpg
http://www.shell.linux.se/knit/bilder/20021116/039.jpg

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping