Något MC-teorimatrial till salu?

Alphax006

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Kawasaki GPZ 900 R -89
Hej! :hjälm
Köpte precis min hoj för 2½ vecka sedan, i hopp om att övningsköra privat med en bekant till mig. Ska komplettera den privata körningen med några lektioner på körskola med. Dock så har jag inget teorimatrial som jag kan studera och nu undrar jag om det finns någon trevlig person som skulle kunna sälja/utlåna/skänka sitt datorprogram/böcker/övrigt som inte längre används.

Tack på förhand! /"Linus80s" :hojsmilie

Last edited:

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
Tjena,
Jäkligt fint skick på din GSX400. Riktigt fin !
Om den går som den ser ut måste du vara riktigt nöjd.

Om du har B-kort taget relativt nyligen kan du ju skippa stora teoriboken med allmänna regler.

MC-boken kan dock rekommenderas. Den kostar typ ingenting. En par hundringar kanske.

Programmen finns en uppsjö. Har sett att de finns på diverse ställen för nerladdning om så skulle önksas, men det vill jag förståss inte uppmana till ;)

Det KAN hända att jag har några koder kvar till STR's internetprov, kan kolla det om så önskas. Dom är issåfall giltiga ett par månader till.

Om någon är intresserad av internetprov för BE så finns även det någonstans i högarna.

Alphax006

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Kawasaki GPZ 900 R -89
Tjena,

Om du har B-kort taget relativt nyligen kan du ju skippa stora teoriboken med allmänna regler.

MC-boken kan dock rekommenderas. Den kostar typ ingenting. En par hundringar kanske.

Programmen finns en uppsjö. Har sett att de finns på diverse ställen för nerladdning om så skulle önksas, men det vill jag förståss inte uppmana till ;)

Det KAN hända att jag har några koder kvar till STR's internetprov, kan kolla det om så önskas. Dom är issåfall giltiga ett par månader till.

Om någon är intresserad av internetprov för BE så finns även det någonstans i högarna.

Hej igen!
Tack för berömmet av MCn. Många går ju från moped till MC, men jag gick från inget till MC, så den är ju ganska tung för mig. :corn Var troligtvis ett mycket bra köp då det var en pärla (hade endast gått 2950 mil), vilket inte finns så många ut av inom den prisklassen. Det enda som behövde bytas var batteriet, så jag köpte ett konventionellt batteri och en bra laddare från CTEK. Så nu funkar den hur bra som helst. :)

Nej jag har valt att hoppa över bil och sattsa på motorcykel iställe, så jag måste plugga all teori förmodligen. :)

Du har inga böcker eller snarliknande? Proven är för min del inte så användbara i nuläget då jag måste plugga innan internetproven. :bow

Last edited:

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
Yep, då måste du plugga all teori.

Kan då rekommendera att du ... um..... KÖPER.... bonniers trafikskola. Bra, underhållande, lärorikt, blir inte alls tråkigt. Där går du hela vägen från noll till godkänd. Sedan läser du MC-boken som komplement. Den tjänar du nästan inget på att försöka ragga, om ingen skänker en till dig. Den kostar så lite.

Med ett program liknande BT och MC-boken så nyper du teorin på ett par veckor. Inget jag rekommenderar eftersom det troligtvis blir ytinlärning, men det går. Så funderar du på att börja plugga nu i krokarna så bör du gå in och boka uppskrivning på vägverket. Det är lite kö :)

Jag kan tyvär inte sälja mina grejer för det är en till i familjen som ev skall till, och jag skall själv börja med C-kort här i krokarna (om tiden räcker).

Ett tips bara. Någon kommer förmodligen att sälja på dig grejer som måste uppdateras. Det är ju en ny trafikförordning fr.o.m 1-juni med nya skyltar, och nya regler. Så köper du gamla grejer nu måste du ändå "uppdatera".

Hör av dig när du börjar bli mogen att göra ett internetprov. Har du tur har jag någon kod kvar som kanske funkar.

kstina

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Honda CBR 600 F Sport -01
Tjena,

Jag ska skriva teoriprovet 14/9. Är intresserad av att göra/köpa internetprov.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy