något tragiskt har hänt

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
utanför dörren låg en död fågel. en liten skatbäbis. flugorna hade redan fest.

jag tänkte. gick raka vägen mot ryggsäcken med diskad matlåda, myströja, anteckningsblock, bläckpenna och märkpenna och namnskylt med texten "Anja - vårdbiträde" på. gummihandskar. visst hade jag gummihandskar i röran i ryggsäcken! ibland är det bra att sommarvikarier inte har egna skåp i omklädningsrummet.

gummihandskar på, plastpåse med och ut till den döda stackars fågeln. jag lyfte den, och den var alldeles mjuk och dunig. stackars fågel. ner i påsen. några flugor råkade följa med och dom jävlarna blev snabbt utjagade! man mumsar inte på döda stackars fåglar.

knöt igen påsen och gick till soptunnan, sa några fina ord om den lilla stackars fågeln och kastade ner. handskarna följde efter och locket small igen.

idag sörjer jag.
katterna är stolta.

:gråta

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
lär ju vara dina katter som dödat fågeln, fy fan säger jag bara....... :)

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Anja, gå nu genast in och sätt på Lejonkungen på videon. Se och lyssna på avsnittet där de sjunger om "Circle of Life". Ring mig sedan så skall jag berätta hur världen funkar (Och be M och lite knark, för i min version är världen inte vacker. Bara katter).

/Freppa

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Vänj dig. Mina katter har tagit:
fåglar (diverse sparvar, starar, mesar, skator, duvor... osv)
möss (alla typer, skogs-, näbb-, hus- och you-name-it-möss)
råttor
mullvadar
sorkar
kaniner
harar (paltar)
ödlor

Fast ibland lessnar man på att städa bort alla liken. För att inte tala om alla möss som vaknade till liv och sprang och gömde sig efter det att katten släpat in dem i huset.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
sanningen att säga så är katter de som leker med sina offer och som gärna dödar allt i det område de finns i på skoj.
Tål man inte detta ska mna ha dem som innekatter enbart.

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Vafan, grävde du inte ner fågeln... det är ju en dödssynd att slänga ett djur i soptunnan... nu kommer den hemsöka dig varje natt :D

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Mattiaz skrev:
Vafan, grävde du inte ner fågeln... det är ju en dödssynd att slänga ett djur i soptunnan... nu kommer den hemsöka dig varje natt :D

japp så ÄR det... så anja... varje gång du hör en fågel kvittra utanför ditt fönster så vet du.. ;)

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Mattiaz skrev:

äh, larv! och nu ska jag äta smultron, för jag har hittat massvis med goda smultron i rabatten och bara jag och katterna är hemma. muhahaha... :D

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
anja skrev:
äh, larv! och nu ska jag äta smultron, för jag har hittat massvis med goda smultron i rabatten och bara jag och katterna är hemma. muhahaha... :D

Sitt inte ute för länge bara... vet aldrig va pippifågelns polare kan hitta på :D

snobben

stunt4life
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
ktm & suzuki
jag och en polare har en bergavningsplats i en liten skog här i stan! :D
marken däre frälst och vi har typ begravt 10djur där! senast för2 veckor sen en platt ekorre! :(

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Om du har munkorg och sätter små lädervantar kissarnas tassar så kan sådana framtida tragedier undvikas. :(

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa