Några bilder från Västerås idag

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
Lite blandat, och absolut inget märkvärdigt men jag lägger upp dem ändå.....
 

Bifogat

  • haveri.jpg
    haveri.jpg
    104.2 KB · Visningar: 70
  • närbild.jpg
    närbild.jpg
    96.8 KB · Visningar: 85
  • Skoter.jpg
    Skoter.jpg
    57 KB · Visningar: 76
  • slit.jpg
    slit.jpg
    54.6 KB · Visningar: 70
  • Sune 1.jpg
    Sune 1.jpg
    62.9 KB · Visningar: 78
  • Sune 2.jpg
    Sune 2.jpg
    62.4 KB · Visningar: 72

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
Sune, Carola (nån som vet hur det gick för henne btw?) och till sist en bild enbart tillägnad Madhonda. :D
 

Bifogat

  • Sune 3.jpg
    Sune 3.jpg
    99.8 KB · Visningar: 61
  • Sune 4.jpg
    Sune 4.jpg
    70.6 KB · Visningar: 82
  • Carola.jpg
    Carola.jpg
    92.7 KB · Visningar: 88
  • Carola 2.jpg
    Carola 2.jpg
    54.9 KB · Visningar: 84
  • fossingar.jpg
    fossingar.jpg
    128.1 KB · Visningar: 68

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Carola knep storstilat tredjeplatsen i klassen SSH-900. Suveräna starter!

Jag torskade i Super Gas Bike finalen när jag körde 3 tusendelar för fort mot Bjurström (6.197 på ett 6.20 index). Både Bjurström och jag hade anmält oss till Stans Snabbaste 900+ men blev flyttade till SGB då arrangörerna inte ville låta oss köra med de andra gathojarna.
 

Bear

Snart så.......
Gick med
19 Jun 2003
Ort
Knivsta
Hoj
Avställd klassiker.
andersbrink skrev:
Carola knep storstilat tredjeplatsen i klassen SSH-900. Suveräna starter!

Jag torskade i Super Gas Bike finalen när jag körde 3 tusendelar för fort mot Bjurström (6.197 på ett 6.20 index). Både Bjurström och jag hade anmält oss till Stans Snabbaste 900+ men blev flyttade till SGB då arrangörerna inte ville låta oss köra med de andra gathojarna.

Snyggt brinken :tummenupp , synd bara på de tre ynka tusendelarna.....

Och jag undrar varför du inte fick åka stans snabbaste hoj klassen.......,
Är inte kravet reggad och godkänt via SBS där ? Fast det kanske suckan är ? :rolleyes:

//B
 

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
Skulle gärna velat varit där, men bilderna är en bra ersättning ändå! :)

Har du fler bilder Penguin? Eller någon annan som har?
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Bear skrev:
Och jag undrar varför du inte fick åka stans snabbaste hoj klassen.......,
Är inte kravet reggad och godkänt via SBS där ? Fast det kanske suckan är ?

Utöver att vara registreringsbesiktad (som min är som den såg ut i helgen) fick den inte ha ett avgasrör som går ut på sidan, en s.k. sidewinder-header trots vanlig Yosh-ljuddämpare. Trots att min har 13 cm markfrigång (minimum 8 cm enligt reglerna) gick det inte att gulla med besiktarna på BW. Men nästa år, då smäller det - om man nu inte anger att det ska vara original hjulsbas (som Bjurström åkte på däng för - eftersom hans inte är typad med förlängd sving - som min är). Men då borde det heta stans snabbaste originalhoj.

Well, kul iaf att de två outlaws'en från Stans Snabbaste Hoj sopade rent i Super Gas Bike istället, hehe... många snopna miner blev det bland de mer rutinerade. Vafankenå, Lunda-träningen har gett resultat! Se på Carola!
 

Bear

Snart så.......
Gick med
19 Jun 2003
Ort
Knivsta
Hoj
Avställd klassiker.
andersbrink skrev:
Utöver att vara registreringsbesiktad (som min är som den såg ut i helgen) fick den inte ha ett avgasrör som går ut på sidan, en s.k. sidewinder-header trots vanlig Yosh-ljuddämpare. Trots att min har 13 cm markfrigång (minimum 8 cm enligt reglerna) gick det inte att gulla med besiktarna på BW. Men nästa år, då smäller det - om man nu inte anger att det ska vara original hjulsbas (som Bjurström åkte på däng för - eftersom hans inte är typad med förlängd sving - som min är). Men då borde det heta stans snabbaste originalhoj.

Well, kul iaf att de två outlaws'en från Stans Snabbaste Hoj sopade rent i Super Gas Bike istället, hehe... många snopna miner blev det bland de mer rutinerade. Vafankenå, Lunda-träningen har gett resultat! Se på Carola!

Ja, lunda körningarna ger nog bra träning samt en j-la mersmak.
Funderar skarpt på att fixa min hoj till att bara åka "fort rakt fram"

Var hittar man reglementet för SSH klassen ?

//B
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Bear skrev:
Var hittar man reglementet för SSH klassen ?

De bestäms av tävlingskommiten för Bike Weekend från år till år. Nästa år kan det vara helt andra regler. Hårddraget så gällde följande i år: Registreringsbesiktat (t.ex. extra hjulbas etc) med minst 80 mm markfrigång med avgaskrökarna dragna under motorn.
 

Flåklypa

Il tempo gigante
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
R6...skrapad både styrbord och babord.
Ofan, ni var i final trots att ni bytte klass, skoj! Då är det ingen idé att prata med Bjurheden i veckan då, han lär vara stolt som en tupp efter som senaste framgångarna.
 

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Åkerlänna
Hoj
SV650S med SHARK Helsystem (mullrar fint)
Penguin skrev:
Sune, Carola (nån som vet hur det gick för henne btw?)

Hmm.. Ja det gick bra faktist tycker jag. Jag körde min näst bästa runda i semifinalen 7.726sek starten var bäst och resten kändes riktigt bra. 900 kawwan som jag körde mot kom inte om förräns efter halva sträckan och då segade han sig förbi.... så det fattades bara några cc för mig för att slå honom =/ Men jag var kanonnöjd med den starten och prestationen mot den hojen och föraren. Så för mig själv var jag vinnare!
 

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Åkerlänna
Hoj
SV650S med SHARK Helsystem (mullrar fint)
andersbrink skrev:
Carola knep storstilat tredjeplatsen i klassen SSH-900. Suveräna starter!

Jag torskade i Super Gas Bike finalen när jag körde 3 tusendelar för fort mot Bjurström (6.197 på ett 6.20 index). Både Bjurström och jag hade anmält oss till Stans Snabbaste 900+ men blev flyttade till SGB då arrangörerna inte ville låta oss köra med de andra gathojarna.

Ja tackar ja ;)

Synd på de där attans 3 tusendelarn! Men du fick ju iaf Pokal med dig hem, lite blomster och nåt annat spännande paket ;) Osså var du ju först i mål så de får väl säga vad de vill om index hit o dit!
:tungan
 

SteffoXL

Uppsala Roadrunners
Gick med
1 Aug 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Crescent
Bluegreengrey skrev:
Hmm.. Ja det gick bra faktist tycker jag. Jag körde min näst bästa runda i semifinalen 7.726sek starten var bäst och resten kändes riktigt bra. 900 kawwan som jag körde mot kom inte om förräns efter halva sträckan och då segade han sig förbi.... så det fattades bara några cc för mig för att slå honom =/ Men jag var kanonnöjd med den starten och prestationen mot den hojen och föraren. Så för mig själv var jag vinnare!

Grattis!

Kul att det gick så bra! Det var ju inte direkt oväntat resultat, du är som en vessla i starten! :Bugar :Bugar
Och det känns lite bättre för mig att jag torska 4 av 5 möjliga i torsdags när jag vet att det är fler som åker på :arsele :whip av dig... :näsblod
Men det var väldig motvind på min sida plus att jag hade uppförsbacke! :D :gnissla
 

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
Bluegreengrey skrev:
Hmm.. Ja det gick bra faktist tycker jag. Jag körde min näst bästa runda i semifinalen 7.726sek starten var bäst och resten kändes riktigt bra. Så för mig själv var jag vinnare!

Kul, grattis! :tummenupp
 

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Åkerlänna
Hoj
SV650S med SHARK Helsystem (mullrar fint)
SteffoXL skrev:
Grattis!

Kul att det gick så bra! Det var ju inte direkt oväntat resultat, du är som en vessla i starten! :Bugar :Bugar
Och det känns lite bättre för mig att jag torska 4 av 5 möjliga i torsdags när jag vet att det är fler som åker på :arsele :whip av dig... :näsblod
Men det var väldig motvind på min sida plus att jag hade uppförsbacke! :D :gnissla

Ja visst var det underligt vilka vindar och dålig banan var på din sida. Du får ta igen det nästa gång....;)

Fast det blir ingen träning för mig förräns första veckan i Juli nästa gång är jag på Gotland.
 

P3RSS0N

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2004
Ort
Västerås
Hoj
Varierar...
Bluegreengrey skrev:
Hmm.. Ja det gick bra faktist tycker jag. Jag körde min näst bästa runda i semifinalen 7.726sek starten var bäst och resten kändes riktigt bra. 900 kawwan som jag körde mot kom inte om förräns efter halva sträckan och då segade han sig förbi.... så det fattades bara några cc för mig för att slå honom =/ Men jag var kanonnöjd med den starten och prestationen mot den hojen och föraren. Så för mig själv var jag vinnare!
Du imponerade på många med mig. Jag stod som starter några gånger under helgen och kunde bevittna dina klockrena starter. Ett litet tips från min sida är att hålla ett öga på startern och invänta signal för att gå in i "prestage".
:tummenupp
 

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Åkerlänna
Hoj
SV650S med SHARK Helsystem (mullrar fint)
P3RSS0N skrev:
Du imponerade på många med mig. Jag stod som starter några gånger under helgen och kunde bevittna dina klockrena starter. Ett litet tips från min sida är att hålla ett öga på startern och invänta signal för att gå in i "prestage".
:tummenupp

Ok, ja man är ju lite grön har aldrig startat på gran förut :rodnar....tacksam för tips o råd. Hoppas att det blir fler tillfällen annar blir det garanterat på återseende nästa år ;)
 

Nalken

#48
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CRF 450
Bluegreengrey skrev:
Hmm.. Ja det gick bra faktist tycker jag. Jag körde min näst bästa runda i semifinalen 7.726sek starten var bäst och resten kändes riktigt bra. 900 kawwan som jag körde mot kom inte om förräns efter halva sträckan och då segade han sig förbi.... så det fattades bara några cc för mig för att slå honom =/ Men jag var kanonnöjd med den starten och prestationen mot den hojen och föraren. Så för mig själv var jag vinnare!

Härligt att höra..
Det kanske är dags att uppgradera till en vassare hoj så du hinner med dom riktigt stora hojarna med?
Brinken kanske har nåt till dig?
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Nalken skrev:
Härligt att höra..
Det kanske är dags att uppgradera till en vassare hoj så du hinner med dom riktigt stora hojarna med?
Brinken kanske har nåt till dig?

Ja fröken BlåGrönGrå har blivit ruskigt vass :tummenupp
(påminn mig om det om hon vill köra mot mig så jag kan hålla mig undan med någon bra undanflykt istället :rodnar )
Nej stor tumme upp på dig Carola :tummenupp
Lyssna på Nalken och köp nåt vasst så kommer du få bära hem bucklan istället!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top