Några hårt piskade långmilare här på forumet?

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Som rubriken lyder så undrar jag om alla här inne har hojar som gått max 2000mil eller finns de folk som inte är mätarställningskåta och har en helt klockren hoj som gått ap-långt?!

Min Yamaha YZF1000R Thunderace -96 har idag gått 7628mil och förutom oljeförbrukning så går den som en klocka! Den piskas hårt på både bana och gata och jag håller inte igen bara för att den gått långt!

DÄREMOT är jag noga med service och sånt, så fort nåt bråkar så fixar man det direkt och sen är det full gas igen.

Så, de vore lite intressant för mig att veta om de finns fler välvårdade (mekanisk sett) maskiner här på sporthoj som verkar hålla i en evighet?

Wizzard

Village Idiots MC
Gick med
14 Dec 2003
Hoj
GSX-R 1100 -92; GSX1300R Hayabusa 2014
Polaren har en som gått 26000mil...han hade haveri på bakljus lampan förra året-lampan gick... men det låter som kamkedjan är på gång nu. Det är en BMW R1100RT ingen sporthoj men båge som är en långmilare. Han gör all service själv och har inte haft några haverier. Min har gått 2700mil få se hur länge den håller...men jag tror att de flesta bågar står pall 10000mil om man tar hand om dom

Last edited:

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Hoj
R1 -00 (såld), R1 -08 och en CB 900F Bol Dor -81
Jao. Min retta har gått nu lite över 5400 mil och det är samma sak där. Lite oljeförbrukning, men annars så går den hur bra som helst. Service är jag noga med också och sköter om den som ett barn när den inte smiskar asfalt på både gata och förhoppningsvis även bana snart.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Finns väl en viss GSXR1100 som gått en hel del mil här på forumet där ägaren har samma användarnamn som hojen i fråga.

Tror folk i allmänhet är överdrivet rädda för mil. Skötsel är A-O. :tummenupp

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Speed Triple -06 nu 5400 mil. En garanti grej i början sen inget mer än så länge.

MrMalm1

yeea
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Aprilia rs 125 *inlöst/SÅLD*
min förra RS125 hade gått lite över 4000 mil i gick hur bra som helst tills den blev påbackad:mad:

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Det är nåt svenskt fenomen det där med att hojar har gått "långt" när de passerar 3000 mil typ.

Skulle gissa att det är delvis pg a klimatet.
Vi har såpass kort säsong så att en hoj med ett par tusen mil på mätaren ses som gammal (i antal år) eller väldigt mkt körd.

Ser man till andra länder som har mc-säsong året runt så inser man att en MC lätt gör 10000 mil utan att det är skrotningsdags pg a att den gått för långt.

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Finns väl en viss GSXR1100 som gått en hel del mil här på forumet där ägaren har samma användarnamn som hojen i fråga.

Tror folk i allmänhet är överdrivet rädda för mil. Skötsel är A-O. :tummenupp

Den ser ut som crap men rullar på som fan! :D Han kör som en jäkel dessutom! :tummenupp

Min RF600 har rullat ca 5500 mil.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag vet inte hur långt min har gått, mätaren slår om efter 9.999mil....

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Ja, varför skulle inte cyklar klara av många mil är ju frågan?

Har en honda cbr1000f, snart 16000 mil, drar en del olja men tuffar på, inga problem att dra på långtur eller gasa på favoritvägen.

Det finns säkerligen skillnader i kvalitet bland olika märken och modeller men de flest går nog betydligt längre än vad många tror.

Baztard

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2009
Hoj
Triumph Speedtona 955i -00
5600 ligger min rf900r på och den vill gärna ha en slurk olja lite då och då, skulle nog behöva ställa ventilerna också och nu precis ville inte medbringaren till generatorna va me längre men i övrigt inga problem, går som ett helvete ändå :)

HBSS

Guest
Min skrevraket närmar sej 10.000. Drar lite olja och känns lite almänt sliten i maskineriet.

MrMalm1

yeea
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Aprilia rs 125 *inlöst/SÅLD*
Bytt säkerligen en 3 kolvar under den livstiden kan jag tänka mig? Hehe :)

haha det vet jag inte men jaag hade den under 1200 mil o bytte aldrig kolv:tummenupp byte inget kom ja på nu... jo bakrehjullagret men inget annat:näsblod

var dock noga med olje byte o påfyllning :)

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Polaren har en som gått 26000mil...han hade haveri på bakljus lampan förra året-lampan gick... men det låter som kamkedjan är på gång nu. Det är en BMW R1100RT ingen sporthoj men båge som är en långmilare.
Kamkedja på en stötstångsmotor?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...