Nån med ER6 som vill låna ut sitt bakhjul?

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Har besiktning på torsdag men har ännu inte fått mitt nya bakdäck som jag beställt. Nån som har en er6 som kan tänka sig att låna ut ett komplett bakhjul och eventuellt även en backspegel?? Har gott om öl hemma...

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Dum fråga,,,,,,, men passar verkligen ER6:an bakfälg på din FZ1:a:va:va:va
Det är bara 160 däck på ER6 och du måste väl ha 180-190 däck på FZ1???

eller har du två hojar...:)

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Dum fråga,,,,,,, men passar verkligen ER6:an bakfälg på din FZ1:a:va:va:va
Det är bara 160 däck på ER6 och du måste väl ha 180-190 däck på FZ1???

eller har du två hojar...:)

Kanske skulle varit lite tydligare. Det är min andra hoj, er6:an som ska på besiktning. Fick dock däcket nu under eftermiddagen så nu behöver jag bara ragga tag i 2 backspeglar med 10mm gängor... Anyone please???

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Kanske skulle varit lite tydligare. Det är min andra hoj, er6:an som ska på besiktning. Fick dock däcket nu under eftermiddagen så nu behöver jag bara ragga tag i 2 backspeglar med 10mm gängor... Anyone please???

Jag har nog några som kan funka :)

"Budda"

Budda
Gick med
28 Nov 2008
Hoj
Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen

Det där har varit uppe många gånger nu. Som jag fattar det så behövs inte backspeglar till besiktning annat än om det är en trike.
Jag är inte HUNDRA procent, men typ... 99
Det enda är tydligen enduro-reggade som behöver det, eller något annat liknande undantag. Så: kolla med bilprovningen om du verkligen behöver, så kanske du får en sak mindre o stressa med :tummenupp

Här är cheklistan från bilprovningen :)

Last edited:

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Det där har varit uppe många gånger nu. Som jag fattar det så behövs inte backspeglar till besiktning annat än om det är en trike.
Jag är inte HUNDRA procent, men typ... 99
Det enda är tydligen enduro-reggade som behöver det, eller något annat liknande undantag. Så: kolla med bilprovningen om du verkligen behöver, så kanske du får en sak mindre o stressa med :tummenupp

Här är cheklistan från bilprovningen :)

Pratade med den tekniska avdelningen och dom sa att man behövde 2 speglar. Dom sa också att om man "bara" hade ett däck som var kasst så fick man inte ombesiktning.

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Ja det var något lurt med backspeglar. Men är det heltypsgodkännande på bågen vilket det är på alla efter 99? så skall ALLT vara original och därmed även backspeglar. (skulle förvåna mig om dem anmärkte på vanliga standardspeglar dock) Men som vanligt beror ju det helt på vilken besiktningsman man får.

Huh... där ser man. Man lär sig nåt varje dag :tummenupp

"Budda"

Budda
Gick med
28 Nov 2008
Hoj
Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen
Det borde ju stå med i deras info-blad tycker man då...
Hittade ett till här. Inte heller i det står det något om backspeglar. (På bilens checklista står det däremot med)
Men, de kanske räknar med att man ska förstå att det krävs.
Vad vet jag :)

Last edited:

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
En liten uppdatering för den som är intresserad. Hojen gick igenom problemfritt med dom till synes gigantiska och chromade speglarna från en Hornet.

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Nu var det ett tag sedan men jag besiktigade, men min hornet samt min r1 utan backspeglar var inga problem!

R1an var förövrigt utan kåpor med fasttejpade framblinkers på orginallyset och det var helt ok även det.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!