Nån Som Kan Förklara Vad Det E För Skillnader På Ns,NsF,NsR,NsR2 Och Ns125R

Madrock

Road slickers
Gick med
18 Jul 2006
Hoj
Yamaha MT-09 2016
Tja Som rubriken lyder så söker jag efter nån som kan förklara skillnaderna både motormässigt och utseende mässigt. Finns det något man kan ta från en Nsr Och sätta på en Nsf. Och vad e en Ns? (finns nån modell enligt en massa sidor som bara heter Ns) Bifoga gärna bilder me så man kan se skillnaderna

kleinealf

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
cr 125 -93 och Apollo 128cc modell 82 -57
Madrock skrev:
2420616 Tja Som rubriken lyder så söker jag efter nån som kan förklara skillnaderna både motormässigt och utseende mässigt. Finns det något man kan ta från en Nsr Och sätta på en Nsf. Och vad e en Ns? (finns nån modell enligt en massa sidor som bara heter Ns) Bifoga gärna bilder me så man kan se skillnaderna
Ns 125 finns ej, man brukar säga det som en förkortning för nsf och ns 125 r2, som är princip samma hoj, samma motor och lika ram men ns 125 r2 har dubbla bromsskivor framm, helkåpa, annan instrumentpanel, den har inte bränslemätare och några till smågrejjor som skiljer.
det som skiljer ns 125 från nsr är att nsr har helgjuten aluminiumram, helt annan motor med insuget i motorblocket istället för på cylindern, rc ventil, den ser helt annorlunda för att det är två olika motorcyklar.

edit: det är samma bromsbelägg framm på ns 125 och nsr (tror jag) sen tror jag att lamellskivorna är lika på båda. inte mycket att hänga i julgranen

Last edited:

Madrock

Road slickers
Gick med
18 Jul 2006
Hoj
Yamaha MT-09 2016
kleinealf skrev:
2420658 Ns 125 finns ej, man brukar säga det som en förkortning för nsf och ns 125 r2, som är princip samma hoj, samma motor och lika ram men ns 125 r2 har dubbla bromsskivor framm, helkåpa, annan instrumentpanel, den har inte bränslemätare och några till smågrejjor som skiljer.
det som skiljer ns 125 från nsr är att nsr har helgjuten aluminiumram, helt annan motor med insuget i motorblocket istället för på cylindern, rc ventil, den ser helt annorlunda för att det är två olika motorcyklar.

edit: det är samma bromsbelägg framm på ns 125 och nsr (tror jag) sen tror jag att lamellskivorna är lika på båda. inte mycket att hänga i julgranen
Jag börjar förstå lite bättre nu Tackar så mkt:D

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...