Nån som provat linser som man har dygnet runt?

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Vad tyckte ni?

Jag funderar på att skaffa sådana, men jag måste vara säker på att man kan se ordentligt när man vaknar utan att behöva pilla linsen rätt eller liknande. Funkar det?

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
MTS 1200 S
japps. Jag har haft månadslinser dygnet runt. Det funkade ganska bra för mig ca 1 vecka på raken, sen började det bli lite grötigt och pilligt i ögonen på morgonen.
Nu har jag i o f s lagt ner linserna helt och hållet eftersom in arbetsmiljö både består av damig, smutsig och väldigt torr luft. Detta i kombination med att jag hade just dag och natt- linser. gjorde att det blev så mycket pill och trassel med dem. Skulle jag börja om igen skulle jag köra endagslinser.

Men som savr på din fråga: Nej, det funkar inte så smärtfritt som jag önskat även om det fungerade ganska bra.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag kör månadslinser.
Dammigt jobb, hojjar, aktiv fritid i övrigt.
Fungerar kanon!
Hade samma linser i sex veckor, fick ett knott i ögat, blev inflamation.
Enda gången det strulat.
Glasögon i en vecka så var det OK igen.

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Jag har testat det mesta inom kontaktlinser. Endags är det enda alternativet för mig, in med nya fräscha på morgonen och ner i papperskorgen med dem på kvällen. Ögonen hinner återhämta sig över natten, det är få människor som är helt opåverkade av linser (om någon).

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Jag har testat det mesta inom kontaktlinser. Endags är det enda alternativet för mig, in med nya fräscha på morgonen och ner i papperskorgen med dem på kvällen. Ögonen hinner återhämta sig över natten, det är få människor som är helt opåverkade av linser (om någon).
Jag skulle gärna ha endagslinser, men jag har brytningsfel och måste ha bra synskärpa om jag vaknar på natten, så det funkar inte rikigt för mig tror jag.

Kymi

´Nte redit redi
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
Xr 650R
Har haft sådana linser i nått år,inte det minsta problem med dem.Fick rinniga ögon med vanliga månadslinser när man körde hoj,minsta lilla vinddrag gjorde dem torra fast ögonen rann,märkligt..Men med dygnetrunt linserna så är det inte det minsta problem med det,så jag har bara gott att säga om dem.4 veckor tullas det alltsom oftast med,kan gå 5-6 veckor utan byte.Man glömmer lätt bort att byta.Så mitt tips är att du provar iaf.

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Har haft sådana linser i nått år,inte det minsta problem med dem.Fick rinniga ögon med vanliga månadslinser när man körde hoj,minsta lilla vinddrag gjorde dem torra fast ögonen rann,märkligt..Men med dygnetrunt linserna så är det inte det minsta problem med det,så jag har bara gott att säga om dem.4 veckor tullas det alltsom oftast med,kan gå 5-6 veckor utan byte.Man glömmer lätt bort att byta.Så mitt tips är att du provar iaf.

Hur mycket dyrare är dess?

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Ska till optikern imorgon då, tack för svaren.

Hur är det när ni just vaknar då? Är det något meck med att få linserna rätt efter man sovit, eller funkar det alltid på en gång?

Kymi

´Nte redit redi
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
Xr 650R
Ska till optikern imorgon då, tack för svaren.

Hur är det när ni just vaknar då? Är det något meck med att få linserna rätt efter man sovit, eller funkar det alltid på en gång?

Är inga som helst problem,bara att öppna ögonen och börja se :tummenupp Ja om man nu inte som jag är förbannat morgontrött,då vill man ju helst inte alls öppna ögonen,fast det har ju inte med linserna att göra.
Jag går hos Synsam,de är ju inte billigast,bara bäst,och där kostar mina linser 1200/6 mån,så det är de absolut värda.

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Tja, fast lumparglasögonen slår ju blindglasögon vilken dag i veckan som helst. :mattias

Ja jag vet, o man kaaan ju faktiskt dra iväg o fixa sig ett par brillor.
Min optiker sa till mig sist jag va där att jag egentligen inte ens skulle fått me mig några nya linser hem om jag hade haft ett par glasögon för mina ögon måste få vila från linser ett tag.
De va för, hmm... jättelänge sen :/.

Jag skaaa skaffa nya brillor så jag åtminstone kan ha på mig brillor oftare när jag e hemma...

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Linser?

Ett tips...operera...funkar skitbra. Kan inte säga att det var så billigt, men efter att ha använt linser i 23 år tröttnade jag och tog mig i örat. Jodå, jag har nog provat alla linstyper som finns, inga fungerade fullt ut.
Nu vaknar jag och slipper hålla på och mecka med linser.
Jag var både närsynt och hade brytningsfel....inte längre, ligger på 1.0-1.2 i skärpa nu :tummenupp. Enda att tänka på är väl att det skall vara Lasek-operationen, och inte Lasik. Det tar längre tid att hämta sig(1 vecka), men blir bättre på sikt.
Tvekan dödar...vänta inte, det enda jag ångrar är att jag inte gjort det tidigare.

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Använder vanliga månadslinser som jag aldrig tar ut (förutom när ja byter).
Funkar kanon!

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10
Mycket beror också på hur mycket vätska ditt öga har. Får du lätt torra ögon så är inte dygnet runt linser att rekommendera.
Så det är ganska personligt om det funkar eller inte. Bara till att prova.
Sen är det ju det att dina ögon kommer inte att få tillräckligt med luft antagligen. Dessa linser släpper visserligen genom mycket syre men det kan hända att det inte räcker. Då börjar dina blodkärl dra sig in mot mitten av dina ögon och efter ett tag blir de permanenta där och går inte tillbaka.
Jag luftade mina ögon väldigt mycket på kvällarna men det hjälpte ändå inte så för att slippa allt så gjorde jag laseroperation istället. Värt alla pengar!!

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
gå till en optiker och prova gratis!
jag har dygnet runt linser och de är helt klart värt priset.
ibland kan man behöva ta ut dem ett tag men det kanske händer 1 gång var tredje månad så det är inget problem.

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt

... Men för oss som har lite ovanlig form på ögonen och får betala en förmögenhet för endagslinser har det inte så lätt :gnissla

Trodde först det var bull, men när tredje optikern sa samma sak gav jag upp och insåg att det kanske är lika bra med månadslinser.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!