Jag skulle gärna ha endagslinser, men jag har brytningsfel och måste ha bra synskärpa om jag vaknar på natten, så det funkar inte rikigt för mig tror jag.Jag har testat det mesta inom kontaktlinser. Endags är det enda alternativet för mig, in med nya fräscha på morgonen och ner i papperskorgen med dem på kvällen. Ögonen hinner återhämta sig över natten, det är få människor som är helt opåverkade av linser (om någon).
Har haft sådana linser i nått år,inte det minsta problem med dem.Fick rinniga ögon med vanliga månadslinser när man körde hoj,minsta lilla vinddrag gjorde dem torra fast ögonen rann,märkligt..Men med dygnetrunt linserna så är det inte det minsta problem med det,så jag har bara gott att säga om dem.4 veckor tullas det alltsom oftast med,kan gå 5-6 veckor utan byte.Man glömmer lätt bort att byta.Så mitt tips är att du provar iaf.
Ska till optikern imorgon då, tack för svaren.Har haft sådana linser i nått år,inte det minsta problem med dem.Fick rinniga ögon med vanliga månadslinser när man körde hoj,minsta lilla vinddrag gjorde dem torra fast ögonen rann,märkligt..Men med dygnetrunt linserna så är det inte det minsta problem med det,så jag har bara gott att säga om dem.4 veckor tullas det alltsom oftast med,kan gå 5-6 veckor utan byte.Man glömmer lätt bort att byta.Så mitt tips är att du provar iaf.
Ska till optikern imorgon då, tack för svaren.
Hur är det när ni just vaknar då? Är det något meck med att få linserna rätt efter man sovit, eller funkar det alltid på en gång?
Ehm.. låter ju inte allt för bra det där. Glasögon duger inte eller?En annan e snart blind för man har linser i för ofta så blodkärlen håller på att växa in i pupillen
Ehm.. låter ju inte allt för bra det där. Glasögon duger inte eller?
Tja, fast lumparglasögonen slår ju blindglasögon vilken dag i veckan som helst.Enda glasögonen jag har e mina gamla lumparbrillor .
Hatar glasögon
Tja, fast lumparglasögonen slår ju blindglasögon vilken dag i veckan som helst.
Jag skulle gärna ha endagslinser, men jag har brytningsfel och måste ha bra synskärpa om jag vaknar på natten, så det funkar inte rikigt för mig tror jag.
Jag har testat det mesta inom kontaktlinser. Endags är det enda alternativet för mig, in med nya fräscha på morgonen och ner i papperskorgen med dem på kvällen. Ögonen hinner återhämta sig över natten, det är få människor som är helt opåverkade av linser (om någon).
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|