Nån som sålt

hymac

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2003
Hoj
ktm 625 sxc och yamaha xt 500
Jag undrar om det är nån som sålt sin Motard på senare tid, slängde in en annons på min 625 03
370 mil med enduro däck för 60 papp vilket jag trodde var ett bra pris inte ett napp är det svårsålt på hösten eller är det i allmänhet svårt att sälja en motard. Nån som vet ??

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
testa att sälja en R hoj så får du se på svår sålt :D
hur länge har den varit ute då?

Almspang

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2004
Hoj
KTM LC4 640 -02
Det är nog svår sålt ska du se...inga som vill åka mc på vintern ju..tror det går lättare att sälja "projekt" till vintern. MVH

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
hymac skrev:
Jag undrar om det är nån som sålt sin Motard på senare tid, slängde in en annons på min 625 03
370 mil med enduro däck för 60 papp vilket jag trodde var ett bra pris inte ett napp är det svårsålt på hösten eller är det i allmänhet svårt att sälja en motard. Nån som vet ??

byte mot min R6:a???

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce å Verte
Sålde min Husa får 2 veckor sen ungefär.
Tog en vecka å få den såld ... mest pga att jag inte hade tid å träffa köparen å visa hojen ... trots ihärdigt tjatande från hans sida :hihi

hymac skrev:

glib

Wannabe member...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg 650 -04 *Såld*
Satte ut min förra fredan på Blocket och den var såld förra torsdan. Nästan 1 vecka alltså.

Ringrostig

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
KTM 640 LC4 SM -03
Nyfiken i en strut...

Basse skrev:
Satte ut min förra fredan på Blocket och den var såld förra torsdan. Nästan 1 vecka alltså.

Hur långt hade den rullat ?
Extrautrustning ? (Slipon, Hjul mm.)
och... får man fråga vad Du begärde och vad Du fick ? (Inte alltid samma sak :hihi )
MVH. \\Micke

glib

Wannabe member...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg 650 -04 *Såld*
Ringrostig skrev:
Hur långt hade den rullat ?
Extrautrustning ? (Slipon, Hjul mm.)
och... får man fråga vad Du begärde och vad Du fick ? (Inte alltid samma sak :hihi )
MVH. \\Micke

Sure. hade Sebring helsystem, nästan nya Michelin Pilot Sport bak/fram, bestyckad etc, hasplåt, orginal KTM barkbusters + lite annat.

Hade gått 700mil, köpte den Juli -03.

Begärde 66, fick 64.

Ringrostig

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
KTM 640 LC4 SM -03
De va väl en aaaaaning billigt eller?
Har haft en liiiten fundering på att sälja min pärla också, sisådär en 60-65 000 tänkte jag mig att få, helt orginal med hasplåt (KTM 640 LC4 SM ca. 300 mil)
Va blir de nu då!...För utan hoj ä inge skoj :D
(bara en kort fråga inte meningen att spamma den här tråden) :hihi

sidecar

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ktm 540
hymac skrev:

köpte min ktm525(540)sx enduroreggad (sx ombyggd till motard), för en månad sedan 03:a uttagen april 04, rullat 40 tim pris 54000:- ink massa vxllådedelar, tändsystem, crosshjul, plast, 525 cyl/kolv. kollade runt i en månad innan jag bestämde mig, tyckte att vissa tog nästan nypriser för sina sm:er tex kunde man ganska lätt hitta husor till 70 papp för 02:eek:r, liiite dyrt,,vet inte vad de kostar nya.......

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
hymac skrev:

I många fall beror det nog på att säljaren inte är införstådd med hur dennes hoj faktiskt har rasat i värde, vägrar acceptera sanningen, och sätter således ett alldeles för högt pris.

Kollar man det befintliga beg. utbudet, sätter ens pris i relation till de andras pris, minus 2000-3000 är det nog inget problem. Men visst är det lättare att sälja i april/maj.

Själv är jag snarare fascinerad över hur kort de flesta påstår att deras landsvägs-motarder har gått, sällan någon som gått mer än 900 mil. :rolleyes:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
900 mil för mig på min Motard motsvarar 2-3 års körning...

Det är ju inte alla som lägger all sin tid på att köra. Så, visst finns det hojar som inte gått längre. Min är en 03a som gått 380 mil... (Ej till salu)

Men det finns säkert en och en annan som är skruvad, så det allmäna skicket är ju som vanligt det som avgör + att kolla service boken. Skumt om de gjort 1500 mila service på en hoj som bara gått 900 mil... :hihi

:hej

Domifuling

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
KTM 525exc -04
Försöker sälja min goa 450exc -03a för 48000 men det är dåligt med svar. Nu har jag dock inte fått ut bilder ännu men ändå.

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
kiko skrev:
Tog en vecka å få den såld ... mest pga att jag inte hade tid å träffa köparen å visa hojen ... trots ihärdigt tjatande från hans sida :hihi
och det körs ihärdigt med den oxå ;) vi harvar runt en del ;)

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
kiko skrev:

Jag sålde min R-hoj på 2dagar eller vad det var... Det var svårare att få tillfälle att köpa hoj än att sälja :fatta!

//@

hymac

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2003
Hoj
ktm 625 sxc och yamaha xt 500
den blev såld jag släppte den för 58 för det var en vettig snubbe, jävligt billigt ångrar mig redan gick på en vecka.

KalleBalik

Karata!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag tycker att pickuptrucks är tuffare än hojar
Hade min 640 -02 ute i mitten av sommarn, fick inte ett enda svar...då hade den gått 980 mil och jag begärde 58.000:- Ska sätta ut den igen i början av nästa säsong och se om det går bättre då.

jonas47

F Racing
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
:(
Sålde min Husaberg -01 med Fp helsystem och Crossdäck på fälg. Ville ha 50 fick 48. gått ca skulle kunna tippa ca 7-800 mil. (tycker det va sjukt billigt) + Den va aldrig på Annons, jag gjorde en bytes affär :(

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring