Nån som ska på MC mässan i Älvsjö?

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
MC mässan går av stapeln på tor 22/1-sön25/1. http://www.patvahjul.se/ och jag undrar om det finns någon som tänkte åka dit och i så fall när? Jag har alltid gått på lördagen och hängt på låset, då får man upp till 2 timmar på sig innan trängseln blir olidlig och man ger upp på att spana in hojarna mm. Egentligen borde man gå en kväll i veckan eller rent av på söndagen för att slippa den värsta trängseln. Nå hur resonerar du och när tänkte du åka dit? Det kanske går att samla ett gäng och samåka? Nu kan man inte räkna med att hänga ihop i en stor klunga på mässan, det brukar bara bli jobbigt men i små grupper funkar det och samlas kan man ju göra vid passande tillfällen samt för gemensam färd dit och tillbaka hem igen.

/Simba

Lucky Luke

::::::::::::::::::::
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1100 XX med original reg.skylt
Jag är ledig på Torsdagen och jobbar Fre, Lö, Söndag så för mig är valet lätt :D Åker på TORSDAG
kortstubinas och min biljett finns hemma redan, Ugluk kanske ska med, ev. Affe_ R1 också :)

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Sporthojsfesten är på lördagen. Gissa vilken dag jag skall dit? :D

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
blir på lördagen för mig me.
/z

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Btw. Vi som skall på festen behöver ju komma hem. Mibe04 har ju möjlighet att transportera hem oss för ett bra pris.
Var och när skall han hämta upp oss? Det skall vara innanför tullarna.

Förslag?

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Ta nån bra samlingspunkt, hyfsat centralt eller så. PM:ar du Mibe med tidpunkt och antal resenärer sedan JoS?

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ni hör chauffören. Är det någon som skall med hem som hittar bra i Stockholm som kan ta ett beslut varifrån vi skall bli upphämtade?! Kongo? Någon?

Deadmetal

NU i ett rött hus på landet :)
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
Nu 4 hjul och ett styre..
Tur man jobbar hela helgen, så man inte hör en massa röster i huvet som säger åt en att "du måste byta hoj, handla" :D

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
JoS skrev:
Ni hör chauffören. Är det någon som skall med hem som hittar bra i Stockholm som kan ta ett beslut varifrån vi skall bli upphämtade?! Kongo? Någon?

Äsch, hur svårt ska det va.
Åk in till byn nån gång vid 2 - 3 och fråga efter Uppsalagrabbarna som väsnas som fan. De vet garanterat vart vi är...

Eller så kommer Mibe in till lämplig adress på söder där festen hålls och hämtar oss vid 02.30 kanske. Vad säger ni om det?

Jag kommer förresten att besöka mässan på fredag och åker direkt till festen på lördagskvällen.

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Jag ska dit på lördag :banana (om jag inte står utan bil).
Släpar med mig Nike och JoS iaf.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
M:et skrev:
Eller så kommer Mibe in till lämplig adress på söder där festen hålls och hämtar oss vid 02.30 kanske. Vad säger ni om det?

Appapp! Festlokalen slår igen vid 01.00 läste jag i tråden! Sen får man gå vidare om man så vill. Så frågan är om vi ska ut och röja i huvudstaden efter partyt eller åka hemåt då?

Jag åker med dig direkt till festen på lördagen förresten. Gör också mässan på fredagen. :tummenupp

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Penguin skrev:
Appapp! Festlokalen slår igen vid 01.00 läste jag i tråden! Sen får man gå vidare om man så vill. Så frågan är om vi ska ut och röja i huvudstaden efter partyt eller åka hemåt då?

Jag åker med dig direkt till festen på lördagen förresten. Gör också mässan på fredagen. :tummenupp

Kanon att du hänger med på fredag och direkt till festen!

Är det inte ganska skönt att åka hem direkt efter festen :confused:
Jag röstar på taxi till 1:30 så hinner vi snacka lite skit efter också!
Plus att vi måste ju få hem Kongo som säkert redan har somnat, inte kul att bära runt honom på stan :rofl (skämtar bara)

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
M:et skrev:
Är det inte ganska skönt att åka hem direkt efter festen :confused: Jag röstar på taxi till 1:30 så hinner vi snacka lite skit efter också!

Det tycker jag också, man lär nog vara lagom sliten redan då. :gnissla

Vad tycker ni andra? Om inte annat så kan vi ju beställa taxin av mibe direkt till Tantogården på Söder (Ringvägen 24) så slipper vi knalla i kylan.

Last edited:

hermes

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
SÅLD
Deadmetal skrev:
Tur man jobbar hela helgen, så man inte hör en massa röster i huvet som säger åt en att "du måste byta hoj, handla" :D
jag har redan börjat höra dem, jag var så nära att köpa en Gixxer 1000 Turbo 03a :D , det är farligt med mässor, men man måste ju dit. :tuttar

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...