Nån som va ute o åkte hoj i Salabackar idag?

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Va ute o gick i Salabackar när man plötsligt hörde det välbekanta mullret från en stor encylindrig hoj. Tog några sekunder så dök det upp en Husaberg motard, fan så skönt att se :) Det va halt och isigt så det gick inte fort, men bara ljudet i sig värmde gott i kylan. Snart måste det bli vår!! :4skrika

Vet inte om det va nån här på forumet som va ute och åkte?

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Jag mötte en gul sporthoj som antagligen varit på Lelles idag så det är inte bara motarder ute.

mickelin

Guest
.

Jag har åkt i helgen, det var lite kallt men bara dom första två metrarna, sedan värmde känslan...

Hightower

I mitt jobb lyser alltid solen..
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
RSV1000Mille Factory -04
Ett grattis från Tornet..
Sitter å letar bästa priset på drivpaket själv.. :Bugar

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
MackeNo1 skrev:
...Tog några sekunder så dök det upp en Husaberg motard, fan så skönt att se...
Det kan ha varit min granne. Jag har väckts några helger de senaste veckorna när han har dragit iväg på sin husa. Och ja, jag blir avis varje gång han startar hojen.

Vad jag vet så är han inte med på forumet.

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
De var inte jag men jag tog en sväng till Fullerö och tillbaka i söndags kväll :banana
Kallt som fan, halkigt och blåsigt så jag nästan trillade av hojen men oj så skönt det var att få rikta framhjulet mot himlen igen :)
Jag var bara tvungen att sticka ut på en kort repa när jag äntligen fick liv i hojen. Efter att ha haft kupévärmaren riktad mot motorn, 7 sorger och 8 bedrövelser samt en halv flaska startgas så gick bettan igång så snällt! (tack, nu behöver jag inte träna vänsterbenet mer iår...)

Nu är våren nära :squid :hoppa

Hasse L

Hasse L
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Honda CBR 900rr -97 & Snöskoter Arctic cat EL Tigre & Skidoo Mach 1, Peugot EU moppe
MackeNo1 skrev:
Va ute o gick i Salabackar när man plötsligt hörde det välbekanta mullret från en stor encylindrig hoj. Tog några sekunder så dök det upp en Husaberg motard, fan så skönt att se :) Det va halt och isigt så det gick inte fort, men bara ljudet i sig värmde gott i kylan. Snart måste det bli vår!! :4skrika

Vet inte om det va nån här på forumet som va ute och åkte?
Jag var ute och åkte i centrum bland alla poliser utan hjälm, flyttade hojjen
från ett garage till ett annat ca:500meter för att byta koppling.
Tyvärr så fick jag som vanligt inte rätt grejor från Lelles så nu väntar jag på delar...

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...