Nån som vet nåt om Camaro?

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
tjockisbulle skrev:
japp, 150hk.
-99 och framåt 190hk.

BONK! Då lär de vara fruktansvärt strypta. Min Transporter med exakt samma 3.8L motor har 225. Antar att man lär "öppna upp" ECM'en med en Hypertech. Oh well... där ser man.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Brutus skrev:
Nja...Ska inte glömma bort Moparbilarna. Charger -68 är i mina ögon den snyggaste bil som någonsin gjorts tätt följd av Cuda -70...Sitter det en 426 Hemi i så räcker det till hyffsat åtminstone.

Icke bortglömda, men när man talar om former så är det 68'ans camaro som regerar. Är det motor eller råhet vi snackar om så hamnar chargern högt upp, men personligen är jag lite förtjust i roadrunnern när det kommer till råhet. Inte snygg, bara rå.

norrlansguld, 67'an är ju likadan MEN jag har för mig att det är 68'an som inte har delat sidofönster, dvs "vädringsram". Men om det bara är tillval så är givetvis 67'an minst lika fin men en årsmodell nyare smäller högre :)

Biturbo, antar att du fick en hård smäll i huvudet som gjorde att du gav bort den under vapenhot, nåt annat är väl inget troligt alternativ?

MikkE, enda gången man får köra en 70-tals camaro är om man har ett papper där det står att man äger minst en pizzeria i en liten småländs ort eller liknande.

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
såld
Chefen Alabama skrev:
Är det inte 94-98 3.4L 160hk och 98-> 3.8L 190hk?

nu börjar vi snacka detaljer. :)
Jag ägde allafall en -97 med 3,8l motor på ca 150hk.

Den va stark men slö, men jag saknar den ändå :(

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
Jag hade en streetrace camaro a´la budget :rolleyes: 350 med äkta musse pigg toppar o massa annat lull lull... Gick mkt bra o var kul busbil när man var ung!!!! Spann ju på 1:an 2:an o lite på 3:an med 275 på i bak :yoparty

Vill ha en 90:a svart camaro Z-28 ist min blazer som jag nu tuffar runt med...

.../Yoshi

MadManAxel

Badass offroader
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
B1 och en Jeep 5.9!!!
Kollade just runt lite på nätet och såg att det fanns en till(!) Camaro till salu i Karlstad.
Det är en -99 5,7 l V8 för 159.000:-
Tyvärr fanns ingen bild på den...och sedan så hade den gått 8550 mil och var inte sv-såld (dock komplett s-bok)
Nu undrar jag...hur mycket kan hända med motorn när man närmar sig den "magiska 10.000 milen" för det är ju viss skillnad mot -98:an som bara gått 2100 :gnissla

carsam

prone2failure
Gick med
29 Jul 2003
Hoj
ktm
mad_man_axel skrev:
Kollade just runt lite på nätet och såg att det fanns en till(!) Camaro till salu i Karlstad.
Det är en -99 5,7 l V8 för 159.000:-
Tyvärr fanns ingen bild på den...och sedan så hade den gått 8550 mil och var inte sv-såld (dock komplett s-bok)
Nu undrar jag...hur mycket kan hända med motorn när man närmar sig den "magiska 10.000 milen" för det är ju viss skillnad mot -98:an som bara gått 2100 :gnissla

En -99 med 5,7l borde vara ganska driftsäker, även över 10000 mil. Om den är servad vill säga. Är det ls1-motorn? Min kompis har en sån, den är rätt kul. Han påstår sig köra den under en liter per mil om han försöker.
Förövrigt håller jag med om att 68 är den optimala modellen. Men brorsans 71 med 402 big block är rätt festlig också. Den går inte under litern...

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
norrlansguld skrev:
Är 68 den enda Riktiga Camaron?
Visst är väl 67:an lika dan?

67 har ventilationsrutor i dörrarna, 68 har "one piece windows", 69 har "pressveck" på karossidorna.
68:an brukar ses som den mest populära modellen med de renaste linjerna, dock föredrar en hel del 69:ans modell.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
mad_man_axel skrev:

10000 mil, knappt inkörd! Varken LT1'an eller LS1'an har några direkt svaga punkter. LT1'ans insugspackning brukar kunna ge sig och droppa ned på kopplingen, men har man automat skiter man i sånt. Optisparken på 94'an är dock en bedrövelse (om man kör i snöslask). 95-96 är bättre. 97 bytte de väl tändsystem? Min 20000-mila LT1'a går perfa - trots att jag kör rätt hårt med den (när den är uppvärmd).

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Förra busbilen 70 chevelle med 454 LS6, manuell låda, 12 bult med moroso diff 4:11 i bakaxeln. Hårdrock :yoparty

Bifogat

• oviks2.jpg
    oviks2.jpg
    47 KB · Visningar: 150

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Ingen Camaro utan v8 för fasen.....men ska man ha jänk köp en mopar, t.ex en Dodge Charger -69 med 440

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Tysken skrev:
67 har ventilationsrutor i dörrarna, 68 har "one piece windows", 69 har "pressveck" på karossidorna.
68:an brukar ses som den mest populära modellen med de renaste linjerna, dock föredrar en hel del 69:ans modell.

Var väl det jag hade för mig. Sen så har ju 69:eek:rna de fula raka skärmkanterna vilket förstör hela bilens form. Runda skärmkanter, single-piece-window och grym lack så är en camaro fulländad. Så när som på bur, vässad modern motor, trimmad väghållning och 18" boyd och INGEN stereo :kär Och allt ska ändå vara hyffsat diskret. Då säljer jag min själ till gud om det ska vara så, bara jag får äga en sådan bil nån gång i mitt liv!

MadManAxel

Badass offroader
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
B1 och en Jeep 5.9!!!
Vi var och provkörde 99:an med 5.7 litern....grymt drag :yoparty
Synd bara att bilen var otroligt risig, om det inte stod att det var en 99:a kunde man tro att den var 10 år gammal :3freak
Den var minst sagt rostig under, dessutom var det nåt vajsing i framaxeln för den "drog" konstigt vid lite olika hastigheter.
98:an med v6:a hade ett urladdat batteri tack vare elstolarna (varenda jävel som glor på den i butiken måste tydligen ställa i dem :fatta! ) så den kunde vi inte testa.
Hoppas på att få prova på måndag!

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
mad_man_axel skrev:
Vi var och provkörde 99:an med 5.7 litern....grymt drag :yoparty
Synd bara att bilen var otroligt risig, om det inte stod att det var en 99:a kunde man tro att den var 10 år gammal :3freak
Den var minst sagt rostig under, dessutom var det nåt vajsing i framaxeln för den "drog" konstigt vid lite olika hastigheter.

235-däck tillsammans med en våldsam axelbredd gör att de blir väldigt spårkänsliga. Min lever ett eget liv på den spåriga 67'an från Valbo till Hedesunda men går som en dröm i vänsterfilen på E4'an.

Ytrost eller gravrost? Tänker man själv bara köra under sommarmånaderna kommer den inte att rosta speciellt mycket mer.

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Om han nu ska ha en sån bil ska det tveklöst vara en 8:a. Ingen sursexa.
Om han ska sälja sen kommer det bli jäkligt svårt att hitta köpare också.
Det är ju lite av en glidarbil, då är v8mullret halva bilen.

törnan

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2003
Hoj
---
Definitivt prutläge, de bilhandalare jag känner tar inte i V6 modellerna med tång ens pga svårsåldhet..

MadManAxel

Badass offroader
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
B1 och en Jeep 5.9!!!
Skulle ha provkört v6.an i dag men gubben jobbar på tok för mycket :huvet
Om det nu är nåt att ha, hur mycket kan man pruta ungefär? den kostar 154.000:- kan man komma till runt 145 000?

Diversion

Guest
mb skrev:
8:eek:rna mullrar trevligare tycker jag ;)

Låter bra med en såpass ny iaf. Har hört från bekanta att man får va beredd på en del mecklande under huven om man tänkt sig att hålla en äldre camaro i trim.

Njae, hade en 70 1/2 SS själv. Det är enkla robusta bilar som är lättmekade som en Volvo 142:a ungefär. Slitdelarna hos t.ex. Norrlands Custom är inte dyra. Givetvis beror det på vilket skick den är i från början och om man tänkt sig den som bruksbil eller söndagsbil. Även nyare F-bodys är i princip gammal beprövad teknik under ett attraktivt skal. Det är klart ska han köra året runt och fara till sydeuropa på bilsemester så är kanske en nyare modell är att rekommendera.

Tyvärr så har de flesta gamla pärlor trimmats och skruvats sönder, men hittar man en fin gammal så... De gamla gjutjärnsrovorna är i det närmaste oförstörbara om de inte trimmats.

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...