Nöjd med morgondagens F1 starting grid?

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Word!!! :tummenupp

Macho Woman skrev:
Stämmer, men det kommer bli kul eftersom det finns chans att Schumi inte vinner och för att man får se folk köra riktigt fort inne i en stad och det ur förarens perspektiv. Tycker jag, alltså.

Redman

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
SV650 S, 2007
valmers skrev:
Den som kallar dagens kval tråkigt kan inte ha en susning om eller intresse för racing. Fantastiskt med alla superslow motion-bilder, otroligt att Sato undvek att snurra efter att ha tappat bilen under hård bromsning, Trulli visade vart skåpet skulle stå, Ralf är jävligt bra men har ju tyvärr bytt motor, Kimi tar i men det räcker inte riktigt, Jaguar och Toyota är besvikelser. Och så vidare och så vidare.
Håller med, morgondagens lopp kan faktiskt vara sevärt. Annars brukar det ofta räcka med att se starten +några varv och sedan målgången.

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Hur kan ni påstå att Monaco ska strykas ur F1 serien? En av de mest klassiska banorna ju. Det är kanske inte själva rejset som gör det, utan det är omgivningen och stämningen på och utanför banan som är mer än halva grejen. Bara en sån sak som att jag faktiskt kan fara dit en vanlig dag och köra på samma asfalt som de stora (nåja, vad är medellängden, 1,40 eller? :rolleyes: ) pojkarna härskar över... Att kameramannen sveper över lyxbåtarna och zoomar in brudar.. eller sist men inte minst, dramatiken i depån! Snacka om att det här är en tävling där hela teamet verkligen har stor betydelse! Ett bra depåstopp kan göra stor skillnad! Vad är en sketen andraplats när man kan vinna :tummenupp

Och inte att glömma, imorn är det verkligen chans att faktiskt vinna nåt på oddset då mirakelmannen inte riktigt kvalade på topp den här gången..annars brukar det ju alltid vara 1.00001 gånger pengarna typ :huvet

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
Den som kallar dagens kval tråkigt kan inte ha en susning om eller intresse för racing

Jag såg inte träningen men är övertygad om att loppet blir precis som alla andra F1 lopp nu för tiden.

Lite spännande i starten - vem dabbar sig och vem gör en kanonstart?
Spänning in i första böj - ska det vara totalkrasch eller är det lugnt?
Trååååååkigt.
Åhhh. En liten krasch från tolfteplatsen.
Depåstopp - kommer X att komma ut fyra sekunder före Y?
Trååååkigt.
Depåstopp - kommer X att köra på Y när de kör ut?
Trååååkigt.
Målgång. 12 sekunder mellan ettan och tvåan, om det är tight.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
valmers skrev:
Den som kallar dagens kval tråkigt kan inte ha en susning om eller intresse för racing. Fantastiskt med alla superslow motion-bilder, otroligt att Sato undvek att snurra efter att ha tappat bilen under hård bromsning, Trulli visade vart skåpet skulle stå, Ralf är jävligt bra men har ju tyvärr bytt motor, Kimi tar i men det räcker inte riktigt, Jaguar och Toyota är besvikelser. Och så vidare och så vidare.

Det är helt riktigt, mitt intresse för formel 1 är nuförtiden lika med noll. Och det av en anledning....

Edit: Depåstopp hör inte hemma i riktig racing, bara en sån sak förstör ju allt.

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Såld...
Tycker det är synd att Räikönen inte kan visa hur bra han är p.g.a. dom här jävla McLaren, bilarna håller ju inte halva loppet... :huvet

Hmm... varför blir man alltid så sugen på att installera F1 2000 när formel 1:en e i knutarna :va :)

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Såld...
Tycker det är synd att Räikkönen inte kan visa hur bra han är p.g.a. dom här jävla McLaren, bilarna håller ju inte halva loppet... :huvet

Hmm... varför blir man alltid så sugen på att installera F1 2000 när formel 1:en e i knutarna :va :)

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
85 - FZ 750
Vilken jävla kanal går f1 på? Jag hittar inte det i mitt comhem utbud? :( :4skrika :6surkart

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
Det är helt riktigt, mitt intresse för formel 1 är nuförtiden lika med noll. Och det av en anledning....

Edit: Depåstopp hör inte hemma i riktig racing, bara en sån sak förstör ju allt.
Det är alltså bara RR som är riktig racing?

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Fy fan vilket race då! Helt underbart vad man jublade när Schumi krascade bakom pacecar :D

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Chris Ash skrev:

Beror ju på hur man ser på saken. Man kan se det som strategi, lag-arbete osv osv och då är det en stor del av racingen och kan ställa till med oreda och spänning.

Tycker det är rätt skoj.

Fast F1 är rätt surt nuförtiden, förutom idag. Idag var det rätt skoj.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Otroligt rejs! Hur kan någon med det minsta motorsportintresse ogilla detta?

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Goodstuff skrev:
Jag såg inte träningen men är övertygad om att loppet blir precis som alla andra F1 lopp nu för tiden.

Lite spännande i starten - vem dabbar sig och vem gör en kanonstart?
Spänning in i första böj - ska det vara totalkrasch eller är det lugnt?
Trååååååkigt.
Åhhh. En liten krasch från tolfteplatsen.
Depåstopp - kommer X att komma ut fyra sekunder före Y?
Trååååkigt.
Depåstopp - kommer X att köra på Y när de kör ut?
Trååååkigt.
Målgång. 12 sekunder mellan ettan och tvåan, om det är tight.

Hehe, negativt överaskad?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...