Naja din mamma

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Sate vad jag pyssla med detta. Fick nöja mig med ghetto-look. Förhoppningsvis godkänt?! Spana in bilderna. Jag najade även oljepluggen, glömde dock ta bild på den.

Jag har även köpt en slangklämma som jag satt runt oljefiltret, har dock ett borrat hål i klämmen ännu (ska man va?) för att på så sätt fastsurra den i nånting.

Ser det godkänt ut? Om det inte är det så kommer jag typ skita i att naja mer själv, kommer låta nån annan få göra det åt mig för en klapp på huve. :)

Det är inge mer som behöver najas va?

Bifogat

• najabak.jpg
    najabak.jpg
    41 KB · Visningar: 360
  • najafram2.jpg
    najafram2.jpg
    73.5 KB · Visningar: 415
  • najafram1.jpg
    najafram1.jpg
    69.1 KB · Visningar: 381

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Ser för j-t ut! Lika bra att lägga av direkt, sådär släpps du aldrig ut på banan! :kocko

Närå, det ser finfint ut! :tummenupp

Deefred

Garage på Grosse Freiheit.....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZ750-85, Aprilia Mille R -02, Aprilia Futura -01
En flygtekniker skulle få slaganfall om han såg det där. :lol

Låser man mellan två bultar så ska det vara så att de låser varandra.

Skulle dock inte förvåna mig om du får godkänt på besiktningen :eek:

Swedie skrev:
Sate vad jag pyssla med detta. Fick nöja mig med ghetto-look. Förhoppningsvis godkänt?! Spana in bilderna. Jag najade även oljepluggen, glömde dock ta bild på den.

Jag har även köpt en slangklämma som jag satt runt oljefiltret, har dock ett borrat hål i klämmen ännu (ska man va?) för att på så sätt fastsurra den i nånting.

Ser det godkänt ut? Om det inte är det så kommer jag typ skita i att naja mer själv, kommer låta nån annan få göra det åt mig för en klapp på huve. :)

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Deefred skrev:

Högersidan är ju ok men vänster är inget vidare, det kan jag hålla med om!

flemming

110 e för sakta
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
Suzuki gp 125, GSX R 1000-01,Rödmyra 98cc
Swedie skrev:

:3freak
Här e ett riktigt snabbt tips som kommer göra dej vrålsnabb, naja sprintarna till bromsbeläggen! Bromsen e din bäste vän därute... fråga fredde Watz hur det känns att tappa bromsarna när man e ute o kör.
Vissa kör ju runt me "fast by sköld" dekaler nu kan du ju kirra "fast by flemming" :hihi
Flemming :hihi

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
sluta vara så artig Torkel .. :D

jaja.. får väl ge mig på det igen imorgon. suck.. försökte iaf.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
flemming skrev:
:3freak
Här e ett riktigt snabbt tips som kommer göra dej vrålsnabb, naja sprintarna till bromsbeläggen! Bromsen e din bäste vän därute... fråga fredde Watz hur det känns att tappa bromsarna när man e ute o kör.
Vissa kör ju runt me "fast by sköld" dekaler nu kan du ju kirra "fast by flemming" :hihi
mjo, men kan inte du ta o visa bild då på hur det ser ut?

flemming

110 e för sakta
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
Suzuki gp 125, GSX R 1000-01,Rödmyra 98cc
Swedie skrev:
mjo, men kan inte du ta o visa bild då på hur det ser ut?

Sorry ingen digitalkamera, mene det är lättbeskrivet :hihi
Jag såg på dina bilder att det verkar vara en sprintpinne som håller beläggen på plats? ibland är det 2.. hursomhelst.. de sitter ju med en saxpinne el vad det kallas. den e ju bra så länge det är spännst i den men sen..
Ta bort den o naja ist. med va ere.. 0.5 rf. blankdragen el ngt. så kommer säkert Kenneth Lodnert o vicka det nu är bli impade då du står där på "scrutineering"
O bäst av allt du kommer inte tappa bromsen.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
flemming skrev:
Sorry ingen digitalkamera, mene det är lättbeskrivet :hihi
Jag såg på dina bilder att det verkar vara en sprintpinne som håller beläggen på plats? ibland är det 2.. hursomhelst.. de sitter ju med en saxpinne el vad det kallas. den e ju bra så länge det är spännst i den men sen..
Ta bort den o naja ist. med va ere.. 0.5 rf. blankdragen el ngt. så kommer säkert Kenneth Lodnert o vicka det nu är bli impade då du står där på "scrutineering"
O bäst av allt du kommer inte tappa bromsen.

Det kan vara en bidragande faktor att jag inte är specielt haj på najningens terminologi och innersta hemligheter, men jag förstod inte ett jota av det du skrev.

gladh

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Härligt hojlös
Deefred skrev:

Jag har hämtat mig från slaganfallet nu :3freak . Fan sweeeeede du måste ju gå en kurs. :fatta!

Jag flygplansnajar Nordgrens bromsar säkert 10 gånger per racehelg, så blir lite rädd när jag ser vad andra vågar ta ut på banan.

Skulle så gärna ha en kurs i att naja RÄTT, har du nån bra ide om hur det skulle kunna gå till ?

obs....det såg inte för kasst ut, men väldig suddiga bilder. Men jag hjälper väldigt gärna till så du får resultatet bra. Men ta förs ett par bilder till MED fokus och nära.

/Johan

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Härligt hojlös
Swedie skrev:

VÄNSTER SIDA ÄR FEL, Höger sida är dålig, och bak är fel...........

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
din fråga var överflödig. Jag skiter i om det är kort eller lång version så länge jag får reda på hur det ska vara. :rofl

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa