Narkos?

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Nån som vet hur man känner sig nån timme efter man fått narkos? Tänker då på kortvarig narkos för dagskirurgi.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Lite sliten, yr, dallrig. Men man mår bra ganska snabbt efteråt.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Det är väldigt individuellt, jag hoppar upp ur sängen och mår kanonfint direkt efter uppvak men där finns gott om folk som mår skit i 24h. En sak är säker du skall inte köra bil mer den dagen...

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Jag kände mig bra efteråt, men skulle aldrig sätta mig och köra bil eller göra några fysiska aktiviteter resten av den dagen.

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Beror på hur mycket mängden eller bristen av morfin, behöver man inte sådant mår jag kalas. Vet folk dock som är totalt utslagna.
Dock blir jag helt bäng om jag får en liten lokalbedövning.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det är väldigt individuellt, jag hoppar upp ur sängen och mår kanonfint direkt efter uppvak men där finns gott om folk som mår skit i 24h. En sak är säker du skall inte köra bil mer den dagen...

Jag tillhör den andra kategorin!

Fy satan så däckad jag blir, bakfylla gånger tusen, och då blir jag sjukt bakfull också.

Får jag dessutom muskelavslappnande för att dom ska kötta runt mellan musklerna så har jag träningsvärk gånger tusen också.

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Fick narkos eftersom inte ryggbedövningen tog.
(Det var f.ö. inte alls kul, förutom morfinet, en stor jävla monsterspruta rakt i ryggraden...)
Sköterskan: -"Du kommer att känna lite vitlökssmak i munnen, sen somnar du."
Jag: -"Ja, jag känner fakt..."
zzzzzzzzzzzzzz

Mådde helt ok när jag vaknade.
Men de höll kvar mig ett tag ändå, antar att de måste göra så.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag blir mest hungrig och törstig - annars känns det tipp-topp... Men det var förstås några år sedan, när man var ung och rask.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
De som jobbar på uppvaket brukar ha kul i alla fall. Särskilt när man är stenad på morfin. Alldeles speciellt på handkirurgen i Malmö. Väldigt många unga, snygga sköterskeelever som praktiserar där. Jag mår kass av narkos. Men har man fått morfin också, så mår man antagligen lika illa - Men det spelar liksom ingen roll. Its all good.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Jag mådde bra, men var så sjukt trött. Vaknade, åt en macka, drack ett glas saft och en kopp kaffe, vinglade ut till bilen, satte mig i baksätet och somnade. Sen sov jag 2 h bilfärd hem, och gick och la mig när jag kom hem igen. Kändes som om jag inte sovit på 1 vecka.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
själv blir jag mer utslagen pga av avsaknaden av näring, narkosen släpper rätt fort och bedövningen håller i sig lite längre.

De som jobbar på uppvaket brukar ha kul i alla fall. Särskilt när man är stenad på morfin. Alldeles speciellt på handkirurgen i Malmö. Väldigt många unga, snygga sköterskeelever som praktiserar där. Jag mår kass av narkos. Men har man fått morfin också, så mår man antagligen lika illa - Men det spelar liksom ingen roll. Its all good.

hehe de borde lära sig att inte fråga en hur man mår direkt efter uppvak, mitt svar näst senaste gången "jag mår sååå jääävla bra just nu" :D:D

Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Jag låg på uppvaket efter en stor operation, fick en trycka på en knapp och således själv reglera morfinmängden (kunde dock aldrig överdoseras). Låg där en lång tid och jag tyckte jag tryckte på den där härliga knappen ideligen. Kommer ihåg att jag hade en massa slangar och några kliade så förbaskat i näsan så jag började trycka på en annan rolig knapp..nämligen den som kallar på uppmärksamhet :D, jag ville helt enkelt att de skulle hjälpa mig så det slutade klia...efter sisådär xx antal tryckningar tröttnade personalen och sa "du har faktiskt en pojkvän här..han får klia dig i näsan" :D

Dagkirurgi har jag inte mått allt för dåligt av, ibland något illamående beroende på vad det har varit för typ av ingrepp.

Last edited:

V-Kamikaze

My Lifestyle Determines My Deathstyle
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Snabbaste 1000cc i Uppsala
Tror inte du bryr dig så mycket om narkosbakfyllan när de kommer in för att sätta en kateter för du inte kan pissa ordentligt. Inte helt ovanligt efter narkos.

Refur

snelaste
Gick med
12 Dec 2009
Hoj
Yamaha Grizzly 700 -08
Ungefär nånting såhär brukar man väl må. :tungan
[YOUTUBE-ID]aA3dHi_o7Yw[/YOUTUBE-ID]

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Är nog ganska varierande från person till person!
Sist så sprang personalen uppvaket runt med hinkar för några kalvade hej vilt, medans mitt svar va i stil med; "Jag mår kanon! Riktigt awesome faktiskt.." och försökte ställa mig upp, och slocknade som ett ljus :)

Baztard

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2009
Hoj
Triumph Speedtona 955i -00
lasrade bort mina tonsiller för några år sedan, måde så jäkla kass efter den resan. Spydde som ett as på uppvaket och var i princip okontaktbar i över 24 timmar.
Anledningen till att jag spydde var visst att jag svalt stora mängder blod under operationen. Trodde faktiskt inte att det skulle blöda när dom lasrade direkt men...
Bra mådde jag fan inte kan jag säga :)

Slurken

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2005
Hoj
Honda: CB450 -71, CB900F -80, CBR1100XX -97
Det beror på person, jag är ganska känslig för sånt där. Jag opererades tidigt på morgonen, kl 19 när avdelningen stängdes fick jag rullas ut i rullstol och var helt borta, svimmade med jämna mellanrum osv. På den tredje dagen var första gången jag hade ork nog att gå utanför dörren, och då gick det inte fort :D.
Ha så trevlig med din narkos-koma..

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...