Det var en kille som hade en väldigt lång snopp. Han hade en massa problem pga detta, hur han skulle klä sig, när han skulle duscha på gymet, och många kvinnor vågade inte ligga med honom för att den var såå stooor. Och säkert en hel del andra problem utöver detta.
Så han fick tipset att rådfråga den gamla tanten som bodde långt inne i skogen och sades vara en häxa. Killen begav sig till hennes gamla hus, knckade på och gick in. Trollkärringen tog emot honom och frågade vad hans ärende var?
-Det är så att min snopp är 60 cm lång och jag vet inte vad jag ska ta mig till.
Du ska bege dig några kilometer in i skogen till en liten tjärn
där det finns en förtrollad groda. Du skall fråga grodan om hon vill gifta sig med dig och för varje gång som hon svarar nej så blir din snopp 10 cm kortare.
-Ok, det verkar ju bra om det fungerar, men hur hittar jag rätt groda?
-Det kommer att fungera, var så säker, och det finns bara en groda vid tjärnen så du kommer att hitta den rätta.
killen tackar så mycket och beger sig in i skogen för att hitta
grodan. Väl framme vid den lilla skogstjärnen så får han sitta och spana en stund innanhan hör grodans kväkande och kan smyga fram till den.
-Kära fröken groda, vill Ni gifta er med mig?
-Nej svarar grodan ointresserat
Killen som varit lite skeptisk blir förvånad över att grodan
verkligen kan tala samtidigt som han känner att hans snopp blivit kortare.
Men även 50 cm är för långt så han frågar grodan samma sak en gång till.
-Nej, svarar grodan en gång till, jag vill inte gifta mig med dig.
Killen är nöjd med resultatet då han känner att snoppen blivit ännu en bit kortare men tycker att även 40 cm är väl mycket.
-Vill du verkligen inte gifta dig med mig? Frågar han grodan en tredje gång.
-Nej, nej, nej, och för för sista gången, NEJ!!