Nej nej...

Tiny Tiny

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2003
Hoj
Honda nsr 125R-92
Fan...Ja klarade inte min uppkörning idag.Jag klarade manöverprovet men kuggade i trafiken. Det jag kuggade på var min plasering i rondeller och korsningar, annars var allt bra. Men men..Det är bara att försöka en gång till!!!!! :tummenupp

NeO

Krash Kungen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -01 R.I.P
Tiny Tiny skrev:
Fan...Ja klarade inte min uppkörning idag.Jag klarade manöverprovet men kuggade i trafiken. Det jag kuggade på var min plasering i rondeller och korsningar, annars var allt bra. Men men..Det är bara att försöka en gång till!!!!! :tummenupp

Synd.... :( Men som sagt, En gång till så!

/NeO :tummenupp

EDIT: för fan NeO det heter "sagt" inte "sakt"! :rolleyes:

Last edited by a moderator:
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Höjjd Röd&Vit Värsting TZR me Konisktluftfilter, Effektavgassystem, Miniblinkare, Ensittscuts, Upprensad bak & Svart Kåpglas!
Tiny Tiny skrev:

synd! :(

ja ska själv försöka mig på uppkörningen igen när ja fått ny tid :fakta

jonas47

F Racing
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
:(
jag kuggade på att jag inte visa att jag använde bakbromsen det du.

skulle man få tag på gubben som jag körde me så skulle jag ........ :mad: ja ni förstår!!

Fick ny tid igår 6/8 inte så lång väntan :D

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Ingen längre
Tiny Tiny skrev:

Vart va du placerad då? I mitten, höger, vänster? Bra att veta själv när jag kör =))

Tiny Tiny

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2003
Hoj
Honda nsr 125R-92
ja ska för mycket i rondellen. Och i korsningarna kom jag för långt ut i svängarna...Grattis till er som klarade det!!!
*Har ny tid 11/9* Då ska ja ta det!! :tummenupp

KawaF3771

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GS 500 E -99
jonas47 skrev:
jag kuggade på att jag inte visa att jag använde bakbromsen det du.

skulle man få tag på gubben som jag körde me så skulle jag ........ :mad: ja ni förstår!!

Fick ny tid igår 6/8 inte så lång väntan :D

Jag fick uppkörning dagen efter teoriprovet :crash

FarstaStrandMannen

Back on track
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Honda CR 250
Tiny Tiny skrev:
ja ska för mycket i rondellen. Och i korsningarna kom jag för långt ut i svängarna...Grattis till er som klarade det!!!
*Har ny tid 11/9* Då ska ja ta det!! :tummenupp

:eek: Jävlar, jag körde upp den 1 juli och kuggade, fick ny tid den 17de.... :fakta... Men du kör upp som privatist va?

mellan två hojjar!
Gick med
1 Jul 2003
Hoj
Paus
Jag blir galen om jag inte klarar det när jag kör upp...vansinnig!

Så jävla lång väntetid som det är..

Tiny Tiny

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2003
Hoj
Honda nsr 125R-92
Japp..Jag kör upp som privatist..Dom brukar vara hårdare mot privatister har jag hört. D e bara 25% av privatisterna som klarar sig..D e ganska konstigt.. :confused:

KawaF3771

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GS 500 E -99
Alltså blir ni kuggade direkt ni gör fel eller? Jag gjorde fel vid 2-3 korsningar då jag råkade väja för dom som hade triangel och så väjde jag i onödan för vänsterkommande då jag var osäker på att dom hade sätt mig... Men han sa att det var helt klart godkänt...

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800
KawaF3771 skrev:
Alltså blir ni kuggade direkt ni gör fel eller? Jag gjorde fel vid 2-3 korsningar då jag råkade väja för dom som hade triangel och så väjde jag i onödan för vänsterkommande då jag var osäker på att dom hade sätt mig... Men han sa att det var helt klart godkänt...

Säger bara en sak FINLAND! :crash

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
I Sverige ska det inte ha någon betydelse om man kör upp "privat" eller för körskola. Även om jag gått på körskola från och till ett par gånger, så har jag beställt mina egna uppkörningar. Körskolorna är ju lite sega eftersom de vill tjäna så mkt pengar som möjligt precis som alla andra marknadsdrivna småföretagare (= många lektioner = sen uppkörning).

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Synd.. :( Gör om gör rätt :tummenupp Kör du i en egen fil ska du visa att du kör där!Om det är vanlig väg ska du köra lite till höger om mitten, så fick jag lära mig iaf :) Sen visa tydligt vart du ska vid korsningar. ska du till vänster, placera dig bra till vänster.
Lycka till nästa gång! :tummenupp

(sry för moraltant pratet men gav lite tips :crash )

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
Tiny Tiny skrev:
Japp..Jag kör upp som privatist..Dom brukar vara hårdare mot privatister har jag hört. D e bara 25% av privatisterna som klarar sig..D e ganska konstigt.. :confused:

Det är inte alls konstigt.
Det är nämligen inte riktigt samma sak att jämnställa andelen körkort med hur hård bedömningen är.

Den som gått på körskola har blivit utbildad enligt de regler som gäller idag, med extra uppmärksamhet på detaljer som lärarna vet anses extra viktiga. Kör man privat så kör man ju med någon som har haft kort minst 5 år, oftast mer. Då har man hunnit lägga sig till med en del ovanor i trafiken, som man själv inte ens tänker på. Dessutom så är ens kunskaper om körning (som exempelvis cirkulationsplatser) mer än 5 år gamla och således troligen felaktiga.

Ovanstående är anledningen till att jag och flera med mig rekommenderar att man lär sig momenten på en körskola, sen övar man tills det sitter privat. Att ta några lektioner på körskola gör att du får veta ifall du gör några allvarliga fel som din privata handledare kanske inte ens noterar.

Även manöverbanan kan göras på flera sätt, det är inte säkert att en garagevändning är godkänd bara för att du kommer runt. Om du till exempel bromsar dig igenom hela vändningen så skall du egentligen bli kuggad, oavsett hur det såg ut för övrigt.

Så var inte orolig, du blir inte kuggad för att du är privatist, bara du kan visa att du kan hantera hojen samt framföra den på ett trafiksäkert sätt. Både med avseende på din egen och andras säkerhet.

Tiny Tiny

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2003
Hoj
Honda nsr 125R-92
Tack så mycket för det utmärkta svaret!! :tummenupp men jag tror fortförande att dom e lite hårdare mot privatister. Men d e väll från person till person// Tiny Tiny

FarstaStrandMannen

Back on track
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Honda CR 250
berggren_martin skrev:
I Sverige ska det inte ha någon betydelse om man kör upp "privat" eller för körskola. Även om jag gått på körskola från och till ett par gånger, så har jag beställt mina egna uppkörningar. Körskolorna är ju lite sega eftersom de vill tjäna så mkt pengar som möjligt precis som alla andra marknadsdrivna småföretagare (= många lektioner = sen uppkörning).

Mmm tala för dig själv va... min trafikskola ordanade fan tid direkt efter att jag tog min sista bokade lektion, 1 vecka senare hade jag tid... :fakta

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...