Newbie som funderar kring sv 650

_clara_

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2010
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki sv650 -00
Halloj!

Jag är precis klar med studierna och tänkte spendera mina första löneutbetalningar på att skaffa hoj och kort. Har börjat övningsköra och pluggar teori för fullt. Nu har jag dock lite svårt att bestämma mig för vilken hoj jag ska köpa. Tänkte skaffa en rätt snart så min pojkvän (som agerar handledare) kan sitta på sin egen hoj istället för bakpå mig...
Jag har fastnat för Suzuki sv 650 men vet inte om den är tillräckligt låg för mig. Övningskör just nu på en cbr 900 och skulle nog helst till en början vilja ha en hoj jag når ner från lite bättre (är 165 cm lång).

Så, efter detta långa utlägg till frågan:
Är det någon som bor i Linköpingstrakten som har en sv 650 och skulle kunna tänka sig låta mig komma förbi och titta och provsitta den? :Bugar
Jag ska alltså inte köra utan bara se hur höjden är.
Jag har kollat runt hos handlarna i närheten men ingen har haft någon inne på senaste och det känns inte riktigt schysst att åka till nån som ska sälja bara för att provsitta. Jag kommer inte att köpa nån hoj förrän tidigast i slutet på månaden/början på nästa.

Worth a try :)
 

Neio

Waka Waka
Gick med
2 Feb 2008
Ort
Me Tilda
Hoj
Stunt
Du vet att det finns Sänksatser till dom flesta Hojarna :tummenupp
Men 650 e en Kanon Hoj:tummenupp
 

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Kungsängen
Hoj
KTM 690 Duke -10
Med hälen kommer du inte nå ner. Det blir tåspetsarna om du inte har väldigt långa ben. Men du vänjer dig rätt snabbt, sätt på kraschpuckar och dylikt. I övrigt tyckte jag det var en utmärkt första hoj.
 

DreamerT

Tiina
Gick med
9 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Kawsaki er6f
sv650 når du ner på tror ja!
ja e 164 å d gick bra på den ja satt på..
ja kör en yamaha fz å den funkar bra också.. min e inte sänkt heller å når ner me hela fötterna ändå..

även ducati monster e låga å funkar bra för kortisar hehe däremot e d inte så billiga :p
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Jag provad SV650 en gång och den kändes liiiite plastig och hade inte alltför bra bromsar. Tyckte jag. Men det är alldeles säkert en superbra hoj att inleda sin hojkarriär med! Och så är det ju en twin, så rätt bra är den trots allt. :)

Hej och välkommen!
 

_clara_

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2010
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki sv650 -00
sv650 når du ner på tror ja!
ja e 164 å d gick bra på den ja satt på..
ja kör en yamaha fz å den funkar bra också.. min e inte sänkt heller å når ner me hela fötterna ändå..

även ducati monster e låga å funkar bra för kortisar hehe däremot e d inte så billiga :p


Hm, ja man är ju smått begränsad när man är ovan att köra och dessutom lite kort i rocken... :)
Har hittat en sv650 i Linköping så vi får se hur det funkar.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top