Newbie

Tjita1

Guest
Tjao!
Ny här, satte kortet förra måndagen. Skulle köpt hoj nu, men jag är som dom kallart "mellan jobb" och dessutom sjukskriven, så banken vart inte så sugna när jag föreslog det. Nåväl, det får väl vänta till våren.

Drömhojen är för närvarande Triumph Tiger Explorer, men planen var att skaffa nåt hyfsat billigt, nån av dom små nakna hojarna, typ ER-6n, Honda Hornet, Suzuki Bandit eller liknande, till att börja med, och inte köpa stort och dyrt direkt. Nu när jag inte fick det får vi väl se, jag kanske får jobb och lyckas spara ihop till handpenningen till drömhojen till våren, och då kanske jag köper mig en sån ändå.

Aja, det var ett lite snabbt hej. Ha det fint sålänge!

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Välkommen.
Jaa, det är nog bäst att du besparar dig väggklättrandet som det skulle innebära att skaffa en hoj nu. :tummenupp

Tjita1

Guest
Jag hade nog skitit i att det är höst och kört en månad till om jag hade skaffat hoj nu, hehe. Får väl frysa lite om det är det som krävs. Men som sagt, det blir inget med det..

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag hade nog skitit i att det är höst och kört en månad till om jag hade skaffat hoj nu, hehe. Får väl frysa lite om det är det som krävs. Men som sagt, det blir inget med det..

Ja, va fan, det är inte helt omöjligt att köra hela november ut, men det blir en väldigt kort säsong, och man hinner lagom få upp ångan tills man måste ställa in hojen pga lappmögel, sen klättrar man på väggarna och är helt hispig för att man inte kan köra hoj. Du kommer se det på forumet om ett par månader. ;)

Tjita1

Guest
Hehe, det lär jag nog göra ändå.. :p Dessutom är det inte bara att gå ut i garaget och hälsa på maskinen, när jag inte har nån.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping