Ni med aprilia rs!?

ModiN

Fully!
Gick med
1 Sep 2003
Hoj
KTM 625 SMC -06 inkl. Akra slip-on
Jag kmr snart att få min kåpa till blocket! :tummenupp men tänkte ja skulle fixxa upp cykeln innan det! det är så att jag misstänker att avgasportarna inte öppnar fullt eller inte alls! Ni som kör aprilior kan väl svara på denna fråga: När ni slår på tänningen, låter det då från portarna(som det gör på crm dt mm)?

och kan man bara trycka ner avgasportarna så dem är öppna fullt hela tiden annars eller?

Seriösa svar tack.

//ModiN

RunkiZ

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2004
Hoj
GSXR 1000 k6, RSV Mille, CB750
avgasport

känner en som stälde avgasporten på sin tzr till fult öppen, den skar. så d e no ingen smart ide.

Björne-Bus

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2004
Hoj
Ninja 6:a -99 och Husa 650 -04
RunkiZ skrev:
känner en som stälde avgasporten på sin tzr till fult öppen, den skar. så d e no ingen smart ide.

är du säker på att hans tzr skar pga att han öppna portarna??? kanske kommit in luft i oljeslangarna, vad vet jag.

låter lite orimligt att den skär om man öppnar, den öppnar ju helt när man varvar upp den, :kocko

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
RunkiZ skrev:

Skulle väl vara att den då får för snålt med soppa på låg- och mellanregistret, så det kan kanske stämma..

Björne-Bus

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2004
Hoj
Ninja 6:a -99 och Husa 650 -04
ModiN skrev:
Jag kmr snart att få min kåpa till blocket! :tummenupp men tänkte ja skulle fixxa upp cykeln innan det! det är så att jag misstänker att avgasportarna inte öppnar fullt eller inte alls! Ni som kör aprilior kan väl svara på denna fråga: När ni slår på tänningen, låter det då från portarna(som det gör på crm dt mm)?

och kan man bara trycka ner avgasportarna så dem är öppna fullt hela tiden annars eller?

Seriösa svar tack.

//ModiN

jag vet inte hur det ser up på aprilia, men testa att kolla om dom öppnar.
själv har jag min cylinder nere för tillfället (tyckte ochså att portarna inte öppna som dom skulle). visade sig att de va så jävla mycket tjära (obränd 2-takts olja att portarna klibba fast...)

ModiN

Fully!
Gick med
1 Sep 2003
Hoj
KTM 625 SMC -06 inkl. Akra slip-on
hehe, ok.. jag får kolla det! :rolleyes: men jag har för mig att det var nån här på forumet som hade dem öppna hela tiden. :confused: kanske har fått fel för mig! :va

Fjongen

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Hoj
1991 Suzuki GSX-R 1100
ypvs

RunkiZ skrev:

han hade låst ventilen öppet läge hela tiden.. och han hade ett väääldigt litet munstycke (han hade inte bytt efter den vart strypt) så det fick ju inte tillräckligt med bensin.. det är ju inte direkt en smart grej att göra :3freak

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Jag har mina öppna hela tiden för mer effekt på topp.
Visserligen ofrivilligt eftersom styrenheten med största sannolikhet har kolavippat.
Jag har kört tusen problemfria mil med portarna öppna och jag har inte ändrat något i förknasaren förutom att det sitter 310 munstycke på (300=orginal), men det gör ju ingen hejdundrandes skillnad direkt, så jag tror inte det är större risk att hojjen skär pga. öppna portar.

Jonathan

Guest
nu har en med aprilia problem med avgasporten, attans vilket problem det det verkar vara med dessa på 125:eek:r :huvet

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Mito mannen skrev:
nu har en med aprilia problem med avgasporten, attans vilket problem det det verkar vara med dessa på 125:eek:r :huvet
Men våra hojar är ändå definitionen på avgasportsproblem.

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
Min avgasport var avstängd och satt fast i det nedersta läget :) så därför gick den inte på höga varv, nu ligger den på högt läge å den e svinsur på låg och mellan registret :D Men vi ska smörja upp en och koppla in den igen så att den kan styras upp och ner automatisktr igen :rofl

Fjongen

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Hoj
1991 Suzuki GSX-R 1100
kaZmur skrev:
Jag har mina öppna hela tiden för mer effekt på topp.
Visserligen ofrivilligt eftersom styrenheten med största sannolikhet har kolavippat.
Jag har kört tusen problemfria mil med portarna öppna och jag har inte ändrat något i förknasaren förutom att det sitter 310 munstycke på (300=orginal), men det gör ju ingen hejdundrandes skillnad direkt, så jag tror inte det är större risk att hojjen skär pga. öppna portar.

Jo visst går det ju att göra det... men du hade 300 munstycke, han hade 150 munstycke.. :tungan

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Fjongen skrev:
Jo visst går det ju att göra det... men du hade 300 munstycke, han hade 150 munstycke.. :tungan
Jo, men han har antagligen inte mikuniförknasare och därför inte samma benämningar på storlekar.

Rudis

A B
Gick med
14 Sep 2003
Hoj
Yamaha R6 -99
jag har en mikuni.. en sån där 26mm på min rd ..... det sitter 200 munstycke på den ... låter det rimlit ? eller borde jag kanske göra en sån där test ?!

Majkel

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Xr600 dubbelknas, Bandit 1200
Det låter inte om den när du vrider på tändningen.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...