Ni med larm; har ni fått hojen stulen?

Har ni fått en hoj med larm bestulen?


  • Antal röstningar
    0

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
Hur säkra är larmen idag? Visst kan man lyfta en hoj lika lätt även om den har larm, men är det svårt att få tyst på larmet om man vill sno en hoj? Är det värt att skaffa larm? Har hört massa om ett "eye-ball"-larm (hette det så?), är det värt det? Låter larmen högt generellt sett, eller är de kopplade till tutan?

-Och naturligt vis ska bara ni med larmade hojar rösta på ja/nej-alternativen.

ps. på alt. 3 ska det stå "Röstar för att det är roligt att trycka" och vill se resultat." Förstår inte hur jag fick trycka till tröttna. Swedie eller nån annan mod; rätta till tack?
 
Last edited:

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Vill bara säga; Fan vad skönt med ett 3:e alt!! Alltid så jobbigt att trycka visa resultat och skit! Tack! :)
 

Maranello

Bandagoman
Gick med
6 Mar 2003
Ort
08
Hoj
Triumph T120R & 765RS + GSXR750 + Vitpilen 701
Kay skrev:
Låter larmen högt generellt sett, eller är de kopplade till tutan?
Spyball har inbyggd ”tuta”. Låter som tusan!
Det lär iaf ta en liten stund att få tyst på den, så är man i närheten av hojen så bör man hinna reagera. Jag är helnöjd med larmet.
 

Hanky

Roligt de är med sommar
Gick med
13 Sep 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Gixxer 750 -96
Jag har ett defa mc security, och de tjuter ganska högt.
nöjd är jag iaf :tungan
mvh Hanky
 

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hisingen
Hoj
R1
Bra poll :tummenupp

Har själv tänkt köra trafikförsäkrat om ZXR:en jag ska kika på ikväll blir min. Det är visserligen en -93:a men det verkar som vissa stjäl vad som helst :huvet

Det jag funderar starkast på nu är larm, alternativt en 3210 under sadeln med ett teliaabbonemang (positionering) i.
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Maranello skrev:
Spyball har inbyggd ”tuta”. Låter som tusan!
Det lär iaf ta en liten stund att få tyst på den, så är man i närheten av hojen så bör man hinna reagera. Jag är helnöjd med larmet.
Håller med, det bör alltid finnas ett "0-alternativ", annars trycker folk på någon av de andra alternativen bara för att få se resultatet.

Larm är bra så länge de fungerar och sköts på rätt sätt. Ofta tycker jag de tjuter i tid och otid och väcker upp folk mitt i natten pga falsklarm osv.
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Dez skrev:
Bra poll :tummenupp

Har själv tänkt köra trafikförsäkrat om ZXR:en jag ska kika på ikväll blir min. Det är visserligen en -93:a men det verkar som vissa stjäl vad som helst :huvet

Det jag funderar starkast på nu är larm, alternativt en 3210 under sadeln med ett teliaabbonemang (positionering) i.


Exakt var kan man gå in och kika på positionen? Jag har ett telia-kontantkort, funkar det eller måste det vara ett abbonemang... Kan ingen utveckla, jag har nämligen massa mobiler över och skulle vilja pyssla ihop en "positioneringslåda"


Thnx..

Z
 

galning

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2004
Ort
påarp
Hoj
ktm
Kay skrev:
Hur säkra är larmen idag? Visst kan man lyfta en hoj lika lätt även om den har larm, men är det svårt att få tyst på larmet om man vill sno en hoj? Är det värt att skaffa larm? Har hört massa om ett "eye-ball"-larm (hette det så?), är det värt det? Låter larmen högt generellt sett, eller är de kopplade till tutan?

-Och naturligt vis ska bara ni med larmade hojar rösta på ja/nej-alternativen.

ps. på alt. 3 ska det stå "Röstar för att det är roligt att trycka" och vill se resultat." Förstår inte hur jag fick trycka till tröttna. Swedie eller nån annan mod; rätta till tack?

Haha, du skulle sett Mavve i somras när de stal hans hoj :hihi Han blev helt cp och efter det monterade han larmet.

Jag har DEFA-larm till min hoj, omonterat, men den står inne i vardagsrummet och snart är den klar. För övrigt rör ingen min hoj.....
 

Zippen

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
Honda CBR1100XX SuperBlackbird -02
GSM larm

En lösning kan vara att montera en GSM fjärrstyrning/övervakning. Finns för 12V och bör gå bra att gömma. Består av en liten dosa som känner temp/rörelse. Skickar då ett SMS till din telefon. Du kan sedan springa ned med baseball träet alt. skicka en kod till GSM mottagaren för att bryta tändning/starta sirén/utlösa sprängladdning under sadeln.
 

Firefighter

tokiga masar
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Björbo
Hoj
R1
Zippen skrev:
En lösning kan vara att montera en GSM fjärrstyrning/övervakning. Finns för 12V och bör gå bra att gömma. Består av en liten dosa som känner temp/rörelse. Skickar då ett SMS till din telefon. Du kan sedan springa ned med baseball träet alt. skicka en kod till GSM mottagaren för att bryta tändning/starta sirén/utlösa sprängladdning under sadeln.


Var köper man en sån grej

Var får man tag på spyball larm vilka säljer det
:yoparty
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Ok, ca 4 av 25 har (under en given tid) fått sin hoj stulen trots att de använt larm. Det är var 6:e person ungefär. Frågan är om inte statistiken ser ungefär likadan ut för dom som inte haft larm.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
berggren_martin skrev:
Ok, ca 4 av 25 har (under en given tid) fått sin hoj stulen trots att de använt larm. Det är var 6:e person ungefär. Frågan är om inte statistiken ser ungefär likadan ut för dom som inte haft larm.
Det är ju häftigt med larm :rolleyes:

Jag tycker det är fräsigt att larma av/på min hoj när jag är i närheten. Blippar å blinkar =) Hihihi, jag blir ju fan rädd själv när jag stöter till den å den larmar en liten sväng. SÅ visst, det borde ju avskräcka lite. Om nån tänker ta den ifrån mig alltså.

Men å andra sidan, vill dom ta den, då gör dom säkerligen det ändå.

:banana
 

Maranello

Bandagoman
Gick med
6 Mar 2003
Ort
08
Hoj
Triumph T120R & 765RS + GSXR750 + Vitpilen 701
berggren_martin skrev:
Ok, ca 4 av 25 har (under en given tid) fått sin hoj stulen trots att de använt larm.
Vore kul med lite input av de som fått hojen stulen trots larm. Skriv om hur hojen var låst och parkerad.
En olåst Ducati 999 parkerad ute på en öde och mörk P-plats har en ganska hög stöldrisk även om det så finns 10 st superdupermegahightech-larm monterade på hojen.
 

Zippen

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
Honda CBR1100XX SuperBlackbird -02
Maranello skrev:
Vore kul med lite input av de som fått hojen stulen trots larm. Skriv om hur hojen var låst och parkerad.
En olåst Ducati 999 parkerad ute på en öde och mörk P-plats har en ganska hög stöldrisk även om det så finns 10 st superdupermegahightech-larm monterade på hojen.
Naturligtvis så har miljön där hojen står stor betydelse. Ett larm avskräcker väl iofs klåfingriga snorvalpar när du har parkerat mitt på dagen nere på stan, men jag inbillar mig att proffstjyvarna söker upp sina hojar i betydligt lugnare omgivningar.
 

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Sthlm-Sollentuna
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Sätta ett mobil med telia abbonemang är ju jävligt smart!..för det är lite surt att betala 7100 för sms larmet men det är ju ännu värre att få sin hoj snodd för ex antal tusen lappar!..men rätt skönt att kunna ringa polisen och säga vart den e! :)
 

All_to_slow

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2003
Ort
Växjö
Hoj
Såld
Är det ingen som haft problenm med larm? typ döda batterier och så? tjuter i tid och o tid... funderar på larm iom att man kör trafikförsäkrat.. man skulle ju bli tokig om nån jävel stal bågen....men man kan ju bli tokig på ett larm oxå... vilket väger tyngst?
 

Kimze

?
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Malmö
Hoj
På gång
Jag undrar om någon vet vad det är för larm som jag beskriver här :)

Min polares bror har en Porsche 944 och när man går förnära den så börjar den snacka "This car is protected by a security system" och går du förnära igen säger den "Step away from the vehicle" och tredje gången så tjuter den utav bara fan
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top