Ni som är utan hoj vad gör ni?

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Ja nu är det ju vår igen, första våren på ganska många år som jag varken har en crosshoj eller sporthoj. Älskar det sköna vädret men man känner verkligen suget efter motorcykel. Kommer inte ha råd med en ny på flera år, hur dämpar man abstinensen? På vintern vet jag ju ändå att det inte går att köra men nu är det snart sommar igen..
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
vad vi gör? vi köper en hoj så vi inte står utan :D
de gjorde ja iaf ;)
 

freddg

Kompis
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha TT600R -98, Honda CB650f -14
Jag håller på att gå åt, och vet inte vad jag ska ta mig till.
 

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
Jag funderar starkt på att köpa en hoj i 10000kr klassen som jag mer eller mindre kan köra skrot av utan att gråta bara för att ha nåt å ta en tur på ibland. (kan man betala 10K på en hojsäsong i förs så kan man väl ist köpa en hoj för 10K?)
 

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-08
Ja nu är det ju vår igen, första våren på ganska många år som jag varken har en crosshoj eller sporthoj. Älskar det sköna vädret men man känner verkligen suget efter motorcykel. Kommer inte ha råd med en ny på flera år, hur dämpar man abstinensen? På vintern vet jag ju ändå att det inte går att köra men nu är det snart sommar igen..

Om du absolut inte har råd fast du satt barnen på bröd och vattendiet finns det bara en utväg.....köp ett Playstation 2 och sedan spelet Tourist Trophy. Har spelat hela vintern och är nu nere på 7 minuter 16 sekunder på Nürburgring:) . Men under den tiden jag spelat har jag också hunnit köpa 4 hojar och sålt 2. Har 2 kvar nu. En R1:a för väg/bana och en WR250 för endurobanan.

Om spelet inte räcker så skippa prestigen och köp en billig hoj.

/D.
 

Jonas A

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
XJ 750 -82 GRC rsr -03 DM 1 -01 Kina Grc kopia -05 o så en 50cc "Dino" -04 till kidsen
Köp en minimoto o ut på banorna o ha skoj...man blir aldrig för gammal för att leka lite....:yoparty
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Ja nu är det ju vår igen, första våren på ganska många år som jag varken har en crosshoj eller sporthoj. Älskar det sköna vädret men man känner verkligen suget efter motorcykel. Kommer inte ha råd med en ny på flera år, hur dämpar man abstinensen? På vintern vet jag ju ändå att det inte går att köra men nu är det snart sommar igen..

Sänk kraven och köp något billigt skräp! Bättre än ingenting!
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Sänk kraven och köp något billigt skräp! Bättre än ingenting!

Min prisklass skulle ligga kring 2000kr så jag tror inte det blir så mycket bättre än ingenting. Kanske om man säljer bilen och köper en billig cross istället för typ 5000kr, men pengar än så är det nog omöjligt att få fram de närmaste tre åren.

Nu under sommaren funderade jag på om det finns nånting adrenalinframkallande som man kan göra. Typ fallskärmshoppning vore kul och det är ju som bara en engångsavgift så det kanske går att fixa. Vad tror ni sånt skulle gå på? Antingen ett sånt där tandemhopp eller kanske en endagarskurs?
 
Last edited:

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Min prisklass skulle ligga kring 2000kr så jag tror inte det blir så mycket bättre än ingenting. Kanske om man säljer bilen och köper en billig cross istället för typ 5000kr, men pengar än så är det nog omöjligt att få fram de närmaste tre åren.

Nu under sommaren funderade jag på om det finns nånting adrenalinframkallande som man kan göra. Typ fallskärmshoppning vore kul och det är ju som bara en engångsavgift så det kanske går att fixa. Vad tror ni sånt skulle gå på? Antingen ett sånt där tandemhopp eller kanske en endagarskurs?

Om 2000 spänn är allt du kan skrapa ihop under tre år låter det tveksamt om ett tandemhopp á 1800 spänn är det mest prisvärda. Ta ett lån? Av bank eller släkting, sälj möbler, micro, soffan..
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Offroadhojar är billiga att äga och roliga att köra. Köp en sån!! Annars är min sv650 tillsalu (se länken nedan)
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Om 2000 spänn är allt du kan skrapa ihop under tre år låter det tveksamt om ett tandemhopp á 1800 spänn är det mest prisvärda. Ta ett lån? Av bank eller släkting, sälj möbler, micro, soffan..

Jag är fullständigt värdelös på att spara och 2000kr kan nog vara max vad jag skulle kunna avvara nån månad. Lån har jag redan 50k och ett ständigt ökande csn lån :tummenupp
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag är fullständigt värdelös på att spara och 2000kr kan nog vara max vad jag skulle kunna avvara nån månad. Lån har jag redan 50k och ett ständigt ökande csn lån :tummenupp

Hmm. Hur har du lyckats sätta dig i den här situationen om jag får fråga?
 

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
väntar på grejer och...
 

Bifogat

  • 1166477661636.gif
    1166477661636.gif
    5.8 KB · Visningar: 850

Simonpimon

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
Kawasaki ER-6n
Om 2000 spänn är allt du kan skrapa ihop under tre år låter det tveksamt om ett tandemhopp á 1800 spänn är det mest prisvärda. Ta ett lån? Av bank eller släkting, sälj möbler, micro, soffan..

:rofl :rofl :rofl

Fan va jag garvade åt det där, helt rätt! :D
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
jag får nog tillbaka mer pengar VARJE år på att panta mina colaflaskor än vad du vill SPARA på 3 år (ja, jag dricker jävligt mycket cola)

så mer än så borde du väl kunna undvara.. eller är du helt utan inkomst de närmaste 3 åren ?
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top