Ni som bänkat R1:a -07-08. Resultat?

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Ort
I Garaget
Hoj
Super blackbird
Vad har ni med R1:a -07-08 fått ut i bänken med helsystem,K&N och Pc3?

Har en stående i garaget som ska upp i bänken när allt är på plats och är nyfiken på vad man kan "räkna med"

Är en av dom få som inte kan bruka den fina sökfunktionen här på sh :tummenupp


/WP
 

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Ort
I Garaget
Hoj
Super blackbird
Tänk på att det skiljer mycket mellan bänk och bänk också.


Absolut. Olika bänkar och olika värden som anges. Önskade få ett "Tumme-pekfinger" på vad som kan ges.
Hade Sucka 750 -07 innan som hade 123 på slangen. Spännande och se vad det blir på 1000cc.

/WP
 

Küngen1

8 Superbike
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
O fy satan! Det måsta vara väldigt bra :tummenupp
Hoppas på 165 likn. Man vill ju få en sån fin kurva som möjligt,så toppen är ju inte så väsentlig. Men kul :)

//WP

Ja, det är bra, för den bänken är ganska snål.
Kurvan är spikrak precis som den ska se ut.
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.

Bjuppe

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2008
Ort
Handen
Hoj
Yamaha R1 99
har 2/3yosimura kn och powecomander 174 på bakhjulet jämn och fin kurva bänkad på mc varuhuset.
 

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Ort
I Garaget
Hoj
Super blackbird
Fan va härligt!

I veckan som kommer så lev av Pc3,K&N och en QS som jag kasta på. Systemet sitter på plats.
Återkommer med en rapport på hur det gick :tummenupp


/WP
 

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Ort
I Garaget
Hoj
Super blackbird
Hämtade hem Hojen från mappningen idag.

Fick ut Precis 170 hk,115 nm.
Ska bli spännade och se och känna hur den ter sig på Mantorp om 2 mån + 1 vecka ;)


//WP
 

Carlsson

Möjligheternas kille.
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Inte så långt från Lund
Hoj
1 st R1:a + massa annat roligt.
R1-07

Tja,

Vi fick ut 165 på hjulet på en R1-07 med power commander, Kn filter och ett väldigt öppet MotoGp slip on ljuddämpare. Alltså ombyggt till att gå ut precis efter kollektorerna.

Tyvärr är en 07 "opåverkbar" under ett ganska stort område pga sina variabla insugningsrör.

Vi fick typ 1 häst mer på topp en innan vi satte pc, och en något rakare kurva i början av registret.

Med andra ord, väldigt små skillnader, men absolut en bättre gång och respons, och bättre blandning såklart.

Du kan få vilka effektsiffror du vill, beroende på om du kör hojen med kall motor / alt varm motor, slicks, kallt däck, varmt däck etc. Det är skillnaden som är intressant med en jämn koll på motor och däck temp. Exempelvis plockar ett regndäck bort cirka 15 hästar på bakhjulet.

Jag bänkade min hos RG engineering, en kille som har som jobb att bygga race motorer och som själv ligger en tiondels sekund från världsbästa tiden i drag racing. Killen kan verkligen rekommenderas, ingen snackare, men har verkligen full koll.

MVH

Carlsson
 

Zugglupapp

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2007
Ort
Lund
Hoj
Fireblade 08!
Tja,

Jag bänkade min hos RG engineering, en kille som har som jobb att bygga race motorer och som själv ligger en tiondels sekund från världsbästa tiden i drag racing. Killen kan verkligen rekommenderas, ingen snackare, men har verkligen full koll.

MVH

Carlsson

E det stället som ligger i Falkenberg? Hur länge behövde han ha hojen där? Pris?

MVH
Andreas
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Hämtade hem Hojen från mappningen idag.

Fick ut Precis 170 hk,115 nm.
Ska bli spännade och se och känna hur den ter sig på Mantorp om 2 mån + 1 vecka ;)


//WP

Moahaha! :elaktskrattfrånturboforumet
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Men slarvputte,turbo? Det är ju alldeles livsfarligt!! :tuttar


Man kör väl 150++hk hojar för kicken de ger när de börjar bli livsfarliga.
inget farligt, ingen kick= meningslöst.
 

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Ort
I Garaget
Hoj
Super blackbird
"Du kan få vilka effektsiffror du vill, beroende på om du kör hojen med kall motor / alt varm motor, slicks, kallt däck, varmt däck etc. Det är skillnaden som är intressant med en jämn koll på motor och däck temp. Exempelvis plockar ett regndäck bort cirka 15 hästar på bakhjulet"


MVH

Carlsson[/QUOTE]

Tjenare Carlsson!

Nää inte kan man få fram vilka siffror som helst,det går ju inte :) Klart att det skiljer sig. Massa olika saker som ska räknas in,det vet vi alla.
Huvudsaken är att men vet att hojen går bra.
Jag skrev denna tråd för jag va lite nyfiken vad min mod hade att ge i bänken. Jag körde nu och har alltid bänkat hos AB´s Finmekaniska i uppsala. Har har själv tävlat dragracing och hållt på i massa år. Nu kör han bänken på heltid.
En jävla skillnad att lämna hojen till en sådan kille eller att "kasta" in den på ava-mc för mappning där dom inte alls på samma sätt lägger ned samma tid och hjärta på bänkningen.

//H

Man kör väl 150++hk hojar för kicken de ger när de börjar bli livsfarliga.
inget farligt, ingen kick= meningslöst.

Hmm,,
Du kan ju glädjas åt att du har 2 cyklar som inom kort är skattebefriade iaf ;)

Har du kört på Gelleråsen med en Turbohoj? Kan inte tänka mig att det skulle gå spec bra,eller vara kul. Att ligga på motorväg i 250+ och slanga på gaspådrag är säkert kul,,,men jag kör inte på gata längre.

Kör försiktigt.

/H
 
Last edited:

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top