Padde skrev:Nya eller gamla modellen?
Det är det vanliga som gäller. NSR'en har egentligen inga speciella problem förutom ramlagrena som brukar ge sig som sagt. Är så fallet så brukar det "vina" om motorn vid gaspådrag. Topplockspackningen kan ge sig om hojen pressats riktigt hårt också. Ut och provkör och håll ett extra öga på tempmätaren är mitt tips.Hammet skrev:funtar på en nsr nu när det börjar närma sig våren, ni som har eller har haft nsr, vad ska man titta extra noga på om jag nu åker iväg och kollar på en?
Ramlagrena vet jag om, vad mer finns att berätta?
colik skrev:min brorsa hade en RG och det var som att sätta sig på en moped när man körde den, vinglig, väldigt liten och smal och inte alls lika fin på vägen
KawaF3771 skrev:Det är iofs. sant men å andra sidan är det mycket mera fartkänsla i en RG... älskar när RG:n river upp på bakhjulet vid gaspådrag
Känns lite vråltrimmad moppe över den dock... men helvete vad den går...
NSR är dock mycket mera sofistikerad och är väldigt stabil och förtroendeingivande...
Messiah skrev:RG lr RGF ni snackar om? Rgf är en jävligt härlig hoj om den inte krånglar, det kan bli dyrt jämfört med en honda eller yamaha
annars verkar nsr ha jämnare register och verkar ha lite större mått...
KawaF3771 skrev:Det är iofs. sant men å andra sidan är det mycket mera fartkänsla i en RG... älskar när RG:n river upp på bakhjulet vid gaspådrag
Känns lite vråltrimmad moppe över den dock... men helvete vad den går...
NSR är dock mycket mera sofistikerad och är väldigt stabil och förtroendeingivande...
EBS skrev:Men en helt okej hoj om man inte vill att den faktiskt ska funka också.
Hammet skrev:funtar på en nsr nu när det börjar närma sig våren, ni som har eller har haft nsr, vad ska man titta extra noga på om jag nu åker iväg och kollar på en?
Ramlagrena vet jag om, vad mer finns att berätta?
Maniac_86 skrev:Jag ska sälja min nsr.. en -98 som är i fint skick och trimmad samt drevad..
28 000 vill jag ha för den.. har också skinnställ å boots te salu...
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|