Ni som har Apinestars tz-1 ställ

Hellraider

Metal is forever!
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
R1:a -01(såld)TT600R(Såld)Hade en R1:a -00 (Stulen!)Numera en ZX9R Grön såklart!
Ska nämligen beställa från Usa så jag undrar vad ni som är Ca:190cm och väger 95kg har för storlek, Funderar på ett 56, men blir osäker när jag läst alla trådar om storlekar på sök sidan!Så ni som har detta ställ och har ca denna kroppshydda, va har ni :confused: Vet att man kan prova i affären men tyvärr hade dom inget Tz-1 inne :huvet

Rock on :yoparty

Hellraider

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Då kanske jag kan få snylta lite på tråden också.
Jag har måtten 183cm/80kg, jag gissar på 52, har jag rätt eller?

Hellraider: vilket ställe ska du köpa från, länk?

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
Jag är 193 cm och väger 98 kg. Har ett Alpinestars GPU stl 58 som jag köpte förra säsongen. Det sitter ok på mig. Inte tajt och inte allt för pösigt. Tror dock att jag skulle få byta ned mig en storlek om jag tappade 7-8 kg.

Stället är inte ett TZ men storlekarna bör vara de samma, eller? Kanske du skulle prova ett GPU tex, för att se innan du beställer. :tummenupp

Hellraider

Metal is forever!
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
R1:a -01(såld)TT600R(Såld)Hade en R1:a -00 (Stulen!)Numera en ZX9R Grön såklart!
ställ

Jag vill ha ett ställ som sitter bra, alltså inget som sitter supertajt som dock många andra verkar vilja ha :tungan Vill gärna få plats med ryggskydd och lite kläder :D

Fan är det ingen som har mina mått och kör med alpinestars :confused:

M V H

Hellraider

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
TZ1 har ganska långa ben vs många andra ställ tex Arlen ness och Dainese.
Det passade inte alls på mig.
Du måste prova!
Du har bra tur om du annars skall få ett ställ som sitter bra.

Last edited:

Hellraider

Metal is forever!
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
Kevorkian skrev:
Jag är 193 cm och väger 98 kg. Har ett Alpinestars GPU stl 58 som jag köpte förra säsongen. Det sitter ok på mig. Inte tajt och inte allt för pösigt. Tror dock att jag skulle få byta ned mig en storlek om jag tappade 7-8 kg.

Stället är inte ett TZ men storlekarna bör vara de samma, eller? Kanske du skulle prova ett GPU tex, för att se innan du beställer. :tummenupp

Ja men då borde ju ett 56 passa mig är ju bara 3 cm kortare, å det borde ju inte skilja så mycket på längden på ställen det är bredden jag är orolig över
(Ganska bred över axlarna) :tungan

Hellraider

Metal is forever!
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
Elgasen skrev:
TZ1 har ganska långa ben vs många andra ställ tex Arlen ness och Dainese.
Det passade inte alls på mig.
Du måste prova!
Du har bra tur om du annars skall få ett ställ som sitter bra.

Har ganska långa smala ben :D

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
Jag är 190 cm och väger lite drygt 100 kg.. har ett TZ 1 med storlek 56 på byxorna och 58 på jackan och det passar jättebra. 56:ans jacka vart trång över axlarna och särskilt då med ryggskydd på.

Köpte det stället mycket just därför att man kunde få olika storlekar på jacka och byxor.....

Hellraider

Metal is forever!
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
Ja det verkar som jag får åka till någon annan handlare å testa trots allt,
är ju bra om man får rätt stolek med tanke på att det är rätt krångligt att byta det när handlaren ligger "Over there"

Men jag får ändå tacka för dom svaren jag fick :yoparty

Hellraider

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Hellraider skrev:
190cm och väger 95kg. Funderar på ett 56Hellraider
Jag har ung. samma mått som du -5kg. Alpinestars strl 54 sitter perfekt på mig.
Det är 54 eller 56 som gäller för dig. 54 kan bli lite tight men kan fungera (beroende på kroppsform ).
:hjälm

Hellraider

Metal is forever!
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
Eldstorm skrev:
Jag har ung. samma mått som du -5kg. Alpinestars strl 54 sitter perfekt på mig.
Det är 54 eller 56 som gäller för dig. 54 kan bli lite tight men kan fungera (beroende på kroppsform ).
:hjälm

Ja man hade ju tänkte försöka gå upp 5kg tills sommaren så stället får ju inte vara allt för tajt :D

tack fö svaret :tummenupp

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Hade ett alpinestars V4 innan.
180/83 och hade storlek 54. Satt inte raceställstight men inte heller löst mao hyfsat tight men ändå bekvämt.

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
Jag är 186cm och väger 98kg jag köpte precis ett Tz-1 i storlek 56 det sitter som det ska. 54 var alldeles för trångt över axlarna

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Hellraider skrev:
Ska nämligen beställa från Usa så jag undrar vad ni som är Ca:190cm och väger 95kg har för storlek, Funderar på ett 56, men blir osäker när jag läst alla trådar om storlekar på sök sidan!Så ni som har detta ställ och har ca denna kroppshydda, va har ni :confused: Vet att man kan prova i affären men tyvärr hade dom inget Tz-1 inne :huvet

Rock on :yoparty

Hellraider

Kan tillägga att när jag beställde ett TZ-1 utav en handlare i USA så blev det med storlekarna helt fel! Jag brukar normalt ha 50 i storlek men när jag beställde ett så var det trångt så in i bänken (kändes som max 48) :confused: Som tur var så var jag i USA och kunde be handlaren ta hem ett 52 istället. Det sitter bättre men är lite långt i benen :va Har visserligen aldrig haft ett Alpinestars innan (mest kört med Dainese) så det kan ju var skillnad mellan märkena?

Hellraider

Metal is forever!
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
bebbe skrev:
Kan tillägga att när jag beställde ett TZ-1 utav en handlare i USA så blev det med storlekarna helt fel! Jag brukar normalt ha 50 i storlek men när jag beställde ett så var det trångt så in i bänken (kändes som max 48) :confused: Som tur var så var jag i USA och kunde be handlaren ta hem ett 52 istället. Det sitter bättre men är lite långt i benen :va Har visserligen aldrig haft ett Alpinestars innan (mest kört med Dainese) så det kan ju var skillnad mellan märkena?

Ja det är nog bäst att man testar ett själv för säkerhetskull :tummenupp
Vill ju inte skicka tillbaks det=ETT JÄVLA PROJEKT :3freak

Hellraider

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Satsa inte på den storlek som sitter bekvämast, utan den som sitter så tajt det bara går (om ärmar och så räcker till så klart). Köpte mitt Tz-1 i våras, srtl 50, och det har töjt sig så att det sitter som en handske på mig nu. Jag är ca 183 lång å väger 70 kg.

Edit: Storlek 50 ska det vara, inte 48.

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende