Ni som kör med hjälmhuva

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
tramp
Jo jag undrar en sak, var köper ni dom och hur nöjda är ni med kvalitén?
Det är silke eller silke/lycra-huvor jag är ute efter.
Mina är köpta från Duells, made in China och precis värdelösa. Tappar spänsten väldigt snabbt.
Vill ha bättre.

Spyke

Sporthojsnörd
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
GSXR 750 -96
Har en i bomul och den fungerar kanon, håller hörlurarna på plats när man kränger på hjälmen :)
Om man ska klaga på något så är det periferisikten som blir lidande då ansiktshålet är lite i minsta laget och ligger precis i ögonvrån när man ska titta över axlen.

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
>> FARTGALEN << skrev:
2198709 Jo jag undrar en sak, var köper ni dom och hur nöjda är ni med kvalitén?
Det är silke eller silke/lycra-huvor jag är ute efter.
Mina är köpta från Duells, made in China och precis värdelösa. Tappar spänsten väldigt snabbt.
Vill ha bättre.
Jag har en liten pott formad hatt som jag köpt på MC huset.. Super perfa om man vill skona inredningen och sen en Buff till hals och mun/näsa.. Funkar toppen

Pegaso

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2004
Hoj
Triumph Sprint ST
använder buff som huva värmer på vintern å sparar inredningen från svett på sommaren

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
tramp
Bomullshuva har jag, tycker den dels är lite tjock och mina har dessutom tjocka kanter runt ögon/näsa vilket blir obekvämt när hjälmen trycker.

Buff verkar krångligt.
Pottformad hatt, hmm..kanske man borde testa.

Fasen är det ingen annan som använder silkeshuvor?

spix

AnTi
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
skramlaha mos -08
Bomullshuva har jag, tycker den dels är lite tjock och mina har dessutom tjocka kanter runt ögon/näsa vilket blir obekvämt när hjälmen trycker.

Buff verkar krångligt.
Pottformad hatt, hmm..kanske man borde testa.

Fasen är det ingen annan som använder silkeshuvor?

jag köpte min på sulas mc i strängnäs, lycra (typ plast) funkar bättre än den i bomull även om den sistnämnda känns bättre. passformen var väl lite sisådär... men jag har ju å andra sidan ett ganska litet och innehållslöst huvud :tummenupp :huvet

Janne VTR

En gammeljävlabattericykel
Gick med
5 Nov 2006
Hoj
R1-99
Kör med bomullsvarianten. 2 st så att en alltid är nytvättad och fin. Håller ev. hörlurar på plats och gör det faktist lite lättare att få på hjälmen. Gör iaf så att öronen inte viks. Finns väl hos de flesta som säljer mc-prylar.

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
tramp
Så lyftes denna fråga upp, och jag har faktiskt hittat den perfekta hjälmhuvan avseende sömmar och kvalitet. Ducati har en egen silkeshuva som tillverkas i Italien, har använt den hela säsongen utan att den tappat spänsten. Betyg 5/5

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Jag förstår inte riktigt vitsen med huva men jag skaffade mig denna:

2655395.jpg

Grümt nöjd! Håller kylan borta men samtidigt så smidig att den aldrig är ivägen eller känns obekväm.

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Kör med en Alpinestars i något syntetmaterial.
Funkar bra, håller formen och håller hjälmen fräsh.
Tunn som ett extra skinn

dema2

www.bombrepa.se
Gick med
28 May 2006
Hoj
Stentvättad K4 med silvertejp
kör med buff,funkar klockrent tycker jag,värmer på vår/höst och håller inredningen någorlunda fräsch på sommaren,dessutom så går den ner över halsen vilket jag tycker är skönt....:tummenupp

Benevolensky

Screw you guys.
Gick med
18 Aug 2009
Hoj
CBF600SA

Grümt nöjd! Håller kylan borta men samtidigt så smidig att den aldrig är ivägen eller känns obekväm.

Kör med samma, håller helt med. Det enda som kan vara drygt är att man måste vara lite noggrann när man tar på den, blir sjukt irriterande om det blir en liten glipa nånstans där det drar. Fast det märks ju bara när det börjar bli kallt ute.

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Kör med bomullsvarianten. 2 st så att en alltid är nytvättad och fin. Håller ev. hörlurar på plats och gör det faktist lite lättare att få på hjälmen. Gör iaf så att öronen inte viks. Finns väl hos de flesta som säljer mc-prylar.

samma här. har 2 bomullshuvor, och jag torktumlar de så de blir tajta och fina

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
Jag har biltemas huva "balaklava" för körning i kallare väderlek. Fungerar precis som jag vill att den ska göra och har inte märkt några kvalitetsproblem. För sommaren har jag en tunn bommulshuva mest för att hålla hjälmen ren från svett och fett från huvudet. Vet dock inte märket, för jag har ej köpt den utan fått på min trafikskola.

torpa

Kick är manligt
Gick med
22 Jun 2008
Hoj
Ktm 660 smc -04, Yamaha xt 600 -90
Ja kör med bomullsbalaklava funkar perfekt dock så kan de vara lite stora när de är nya men bara att stoppa i torktumlaren som nån skrev tidigare.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan

Kör också en sån! funka klockrent ner till -2 ialla fall :tummenupp

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...