Ni som kör med susp!

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Jag tänkte prova att köra med suspensoar den här säsongen och har kollat runt lite i diverse sportbutiker på nätet. Jag tänkte köra med en hockeysusp, men märkte att alla verkar vara med resår både runt ben&midja. Eftersom jag inte har något bred midja direkt och det är en seniorstorlek, tänkte jag att dom kanske inte kommer passa så bra. Någon som vet något om detta? Finns det förresten några hockeysuspar med kardborrespänne i midjan, så att man kan få det att sitta precis som man vill?

Ni med erfarenheter av hockeysuspar, se hit. :)

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=93405&highlight=suspensoar

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=107579&highlight=suspensoar

Jag kör med susp och det är :tummenupp. Speciellt när man uiiilar så dåligt som jag gör. :)

Fick min susp av cheyen faktiskt. Hon menade på att susp är väl endå det första skyddet man ska köpa, så jag fick det av henne på alla hjärtans dag (tror jag det var). :hihi

Kör med hockeysusp modell senior. Ser liten ut men det passar bra när man har benen ihop i hukande/sittande ställning. Kostar ett par hundra..

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=93405&highlight=suspensoar

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=107579&highlight=suspensoar

Jag kör med susp och det är :tummenupp. Speciellt när man uiiilar så dåligt som jag gör. :)

Fick min susp av cheyen faktiskt. Hon menade på att susp är väl endå det första skyddet man ska köpa, så jag fick det av henne på alla hjärtans dag (tror jag det var). :hihi

Kör med hockeysusp modell senior. Ser liten ut men det passar bra när man har benen ihop i hukande/sittande ställning. Kostar ett par hundra..

Vadå, fungerar sökfunktionen? :näsblod Ja, det var en vettig åsikt, vi springer omkring med skydd för axlarna men inte för pungen. :dummer

Ser nu förresten att en av länkarna var till en tråd som jag själv har skapat, det känns lite korkat. :D

Men nu var det inte det jag var ute efter, utan hur det funkar med resåren? Finns det bara resårmodeller? Funkar dom bra? Bara att tuta och köra och hoppas att det sitter på plats eller inte trycker för hårt osv..?

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Men nu var det inte det jag var ute efter, utan hur det funkar med resåren? Finns det bara resårmodeller? Funkar dom bra? Bara att tuta och köra och hoppas att det sitter på plats eller inte trycker för hårt osv..?

Japp. De sitter som en spark på pungen. :hojsmilie

PTURE

Med lem
Gick med
23 Sep 2006
Hoj
CBR900RR TURBO -92
Hur svårt är det att klippa av resåren och sy ihop där det passar då?! Klarar ju vem som helst som haft syslöjd i skolan.... Eller t.o.m sy dit kardborrband så man kan justera det sen.....

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
Hur svårt är det att klippa av resåren och sy ihop där det passar då?! Klarar ju vem som helst som haft syslöjd i skolan.... Eller t.o.m sy dit kardborrband så man kan justera det sen.....

Jag fick inte ha syslöjd efter att jag hade sytt fast mina händer med en sax, så jag tänker inte ge mig på sånt.

Zee: Sitter som en spark på pungen? :näsblod

Ja men vafan, då köper jag väl en hockeysusp då, blir jag missnöjd är det ert fel. :mad:

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
Vadå, fungerar sökfunktionen? :näsblod Ja, det var en vettig åsikt, vi springer omkring med skydd för axlarna men inte för pungen. :dummer

Ser nu förresten att en av länkarna var till en tråd som jag själv har skapat, det känns lite korkat. :D

Har 3 barn och en spark i pungen ar bara bra, då behøver jag inte kappa nogonting dar nere...

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!