Ni som kör skenförsäkrat och har vurpat ordentligt

Nå hur är det

• Antal röstningar
    0

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Fick ni ut någon ersättning från erat försäkringsbolag, nu menar jag riktiga skenare och inte typ försäkringar som står på pappa som oxo kör hojen i samtycke med FB.

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Annat.

En kompis skenförsäkrade på sin far som bodde på annan ort och fick sin hoj stulen.

Bolaget, Trygg-Hansa, betalade inte ut några pengar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Gustav1 skrev:
Annat.

En kompis skenförsäkrade på sin far som bodde på annan ort och fick sin hoj stulen.

Bolaget, Trygg-Hansa, betalade inte ut några pengar.

Hur var hela storyn då?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
GSXR1100R skrev:
...försäkringar som står på pappa som oxo kör hojen i samtycke med FB.
Suck! Det finns inga såna "FB" :fatta!

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
John skrev:
Jodå. Så hade jag med två hojar.
De tyckte det var okej så länge jag bodde i samma hus som far min.

Jag själv har inte blivit rekomendearat det men en annan kille har också blivit det.

Dock skulle självrisken blir högre om pappan inte körde när han krachade...

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
John skrev:
Ojoj, för det kommer du att brinna i Eldsjön. Länge :D

"De" i ditt fall är försäkringssäljaren. Alltså en sån som inte nödvändigtvis vet särskilt mycket men i gengäld får provision på varje försäkring han säljer.

"De" i mitt fall är juristerna på försäkringsbolaget. Alltså de vilkas jobb det är att hantera alla frågor som gäller den lagstiftning som berör deras verksamhet, föra försäkringsbolagens talan vid tvist etc.

Läs nu detta noga: endast ägaren till en hoj kan försäkra hojen. Okej?

Besvara sedan denna fråga: var det du eller din farsa som ägde din hoj?

Fyll sedan i här vem av er två som kan försäkra din hoj:

______________________________________________ <---- Svara här!

Och för er som inte redan visste det så har jag inget särskilt emot skenförsäkrare. Jag har på tok för låg premiekostnad och åt fanders för generösa försäkringsvillkor i övrigt för att ha rätt att vara sur på sånt :banana

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
Bingo skrev:

Naturligtvis står då farsan som ägare = kan försäkra hojen. Var pengarna kommer ifrån kan f-bolaget aldrig veta.

Säger det igen, KÖP MOTARD så har ni råd o försäkra...eller inte för då vurpas och stjäls det väl till sist så jädra mycket att det också blir svinadyrt! :brinnerup Så alla klantiga skenare KÖP R1-07 helst med turbo!!

Till ämnet:
Vet en som körde 25kw (fulleffekt i verkligheten) som lekte skördetröska med sin = skrot. Där tittade de inte efter några strypningar, ny hoj fick han. Orkar de inte ens kolla en sån enkel sak (som dessutom alla fuskar med) så börjar man ju fundera. Bra mycket enklare att kolla det än vem som egentligen köpt en hoj.

Last edited:

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Bingo skrev:

:rofl :lol

Det kommer jag skratta åt länge.. kommer ni fortfarande ihåg den diskussionen? :lol :rolleyes:
Det andra kommer jag inte ens kommentera, då både du och jag vet vad svaret är.

...min nuvarande hoj är registrerad på mig. :tummenupp

Drifter

Kungen av bilköer
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
Yamaha XSR900 & Suzuki Burgman 400
Vissa bolag säger att de godtar att flera kör cykeln så länge man bor på samma adress, andra inte.

Vissa säger att cykeln skall vara försäkrad på den "huvudsaklige brukaren" och vissa säger den som har störst ekonomiskt intresse i motorcykeln.

Problemet är att de kan vägra betala oavsett vad de har sagt från början, om de misstänker att det bara är du som använder motorcykeln.

Visst, man kan stämma bolaget men det är en långdragen och jobbig process..

John skrev:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Gustav1 skrev:
Om du tror att jag är kompisen så har du fel.

Fler detaljer tror jag inte behövs.

Nej, jag tror inte du är kompis med dig själv. :tungan
Detaljer behövs inte, men det vore intressant att höra hur de motiverade sitt beslut samt hur de kom fram till att din kompis inte var ägare.

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Bingo skrev:

"De" i ditt fall är försäkringssäljaren. Alltså en sån som inte nödvändigtvis vet särskilt mycket men i gengäld får provision på varje försäkring han säljer.

"De" i mitt fall är juristerna på försäkringsbolaget. Alltså de vilkas jobb det är att hantera alla frågor som gäller den lagstiftning som berör deras verksamhet, föra försäkringsbolagens talan vid tvist etc.

Läs nu detta noga: endast ägaren till en hoj kan försäkra hojen. Okej?

Besvara sedan denna fråga: var det du eller din farsa som ägde din hoj?

Fyll sedan i här vem av er två som kan försäkra din hoj:

______________________________________________ <---- Svara här!

Och för er som inte redan visste det så har jag inget särskilt emot skenförsäkrare. Jag har på tok för låg premiekostnad och åt fanders för generösa försäkringsvillkor i övrigt för att ha rätt att vara sur på sånt :banana
Alltså.. du har ju lite fel ändå.. så länge man bor på samma adress så kan man skriva fordonet på vem som helst på adressen. Som t ex när jag kollade upp vad jag skulle få ge för en hoj hos IF, så fick jag 50k+, frågade vad det kostade på frugan, 13k. Med andra ord, en helt laglig "skenförsäkring". Detta gäller även för barnen så länge dom bor hemma, men ofta med en förhöjd självrisk. Sen finns det ju försäkringar som enbart gäller för den som står som försäkringstagare, då finns det ju inte så många alternativ. Men en sån försäkring skaffar man ju inte om man har barn som oxå vill köra "pappas" nya retta -07 med turbo..

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Maverick skrev:
Alltså.. du har ju lite fel ändå.. så länge man bor på samma adress så kan man skriva fordonet på vem som helst på adressen. Som t ex när jag kollade upp vad jag skulle få ge för en hoj hos IF, så fick jag 50k+, frågade vad det kostade på frugan, 13k. Med andra ord, en helt laglig "skenförsäkring". Detta gäller även för barnen så länge dom bor hemma, men ofta med en förhöjd självrisk. Sen finns det ju försäkringar som enbart gäller för den som står som försäkringstagare, då finns det ju inte så många alternativ. Men en sån försäkring skaffar man ju inte om man har barn som oxå vill köra "pappas" nya retta -07 med turbo..
De där har tagits upp i varje skenförsäkrartråd. Det är ok att sonen som bor hemma kör pappas hoj men det är inte ok att pappa försäkrar sonens hoj bara för att han bor hemma. Viss skillnad.

Dessutom funkar det inte att ställa frågor till en telefonist som bara vill sälja försäkringar, vissa frågor kan först besvaras när det smällt och då är dom inte lika hjälpliga som när man tecknade försäkringen.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln