GSXR1100R
The older i get the faster i was
Fick ni ut någon ersättning från erat försäkringsbolag, nu menar jag riktiga skenare och inte typ försäkringar som står på pappa som oxo kör hojen i samtycke med FB.
Gustav1 skrev:Annat.
En kompis skenförsäkrade på sin far som bodde på annan ort och fick sin hoj stulen.
Bolaget, Trygg-Hansa, betalade inte ut några pengar.
Markus skrev:Hur var hela storyn då?
Suck! Det finns inga såna "FB"GSXR1100R skrev:...försäkringar som står på pappa som oxo kör hojen i samtycke med FB.
Bingo skrev:Suck! Det finns inga såna "FB"
Nej du får inte försäkra på mig, sluta skicka pmFreppa skrev:Men det var ett jävla tjat....
Jodå. Så hade jag med två hojar.Bingo skrev:Suck! Det finns inga såna "FB"
GSXR1100R skrev:Nej du får inte försäkra på mig, sluta skicka pm
Jepp så är det.John skrev:Jodå. Så hade jag med två hojar.
De tyckte det var okej så länge jag bodde i samma hus som far min.
John skrev:Jodå. Så hade jag med två hojar.
Ojoj, för det kommer du att brinna i Eldsjön. LängeJohn skrev:Jodå. Så hade jag med två hojar.
Bingo skrev:bla bla
Bingo skrev:Ojoj, för det kommer du att brinna i Eldsjön. Länge
John skrev:Jodå. Så hade jag med två hojar.
Gustav1 skrev:Om du tror att jag är kompisen så har du fel.
Fler detaljer tror jag inte behövs.
Alltså.. du har ju lite fel ändå.. så länge man bor på samma adress så kan man skriva fordonet på vem som helst på adressen. Som t ex när jag kollade upp vad jag skulle få ge för en hoj hos IF, så fick jag 50k+, frågade vad det kostade på frugan, 13k. Med andra ord, en helt laglig "skenförsäkring". Detta gäller även för barnen så länge dom bor hemma, men ofta med en förhöjd självrisk. Sen finns det ju försäkringar som enbart gäller för den som står som försäkringstagare, då finns det ju inte så många alternativ. Men en sån försäkring skaffar man ju inte om man har barn som oxå vill köra "pappas" nya retta -07 med turbo..Bingo skrev:Ojoj, för det kommer du att brinna i Eldsjön. Länge
"De" i ditt fall är försäkringssäljaren. Alltså en sån som inte nödvändigtvis vet särskilt mycket men i gengäld får provision på varje försäkring han säljer.
"De" i mitt fall är juristerna på försäkringsbolaget. Alltså de vilkas jobb det är att hantera alla frågor som gäller den lagstiftning som berör deras verksamhet, föra försäkringsbolagens talan vid tvist etc.
Läs nu detta noga: endast ägaren till en hoj kan försäkra hojen. Okej?
Besvara sedan denna fråga: var det du eller din farsa som ägde din hoj?
Fyll sedan i här vem av er två som kan försäkra din hoj:
______________________________________________ <---- Svara här!
Och för er som inte redan visste det så har jag inget särskilt emot skenförsäkrare. Jag har på tok för låg premiekostnad och åt fanders för generösa försäkringsvillkor i övrigt för att ha rätt att vara sur på sånt
De där har tagits upp i varje skenförsäkrartråd. Det är ok att sonen som bor hemma kör pappas hoj men det är inte ok att pappa försäkrar sonens hoj bara för att han bor hemma. Viss skillnad.Maverick skrev:Alltså.. du har ju lite fel ändå.. så länge man bor på samma adress så kan man skriva fordonet på vem som helst på adressen. Som t ex när jag kollade upp vad jag skulle få ge för en hoj hos IF, så fick jag 50k+, frågade vad det kostade på frugan, 13k. Med andra ord, en helt laglig "skenförsäkring". Detta gäller även för barnen så länge dom bor hemma, men ofta med en förhöjd självrisk. Sen finns det ju försäkringar som enbart gäller för den som står som försäkringstagare, då finns det ju inte så många alternativ. Men en sån försäkring skaffar man ju inte om man har barn som oxå vill köra "pappas" nya retta -07 med turbo..
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|