Ni som rakar skallen....

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Ja det är väl bara att inse att man tappar håret....:3freak
Har en trimmer & samlar mod att raka av skiten.
Undrar vad man "brukar" ta för mm tal? 3 mm känns normalt....

Tackam för tips.
/Jävla skit!!! :mad:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Gilette the best a man can get... med andra ord, jag använder hyvel.

Annars kan du börja med 3mm och gå nedåt... tycker själv det känns sådär när det blir några mm.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag kör utan munstycke, blir kanon!

Precis, kör så kort det går. Helrakat (med hyvel) känns lite halvläbbigt.
Om du ångrar dig så är det inte värre än att håret växer ut igen. Men visst kändes det lite halvläbbigt att raka av hela kalurven första gången. Haha.

Vi vill se före och efterbilder! :yoparty

Biltmore

Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Före & efterbilder kan ni fan glömma!! :D

Här har ni en kille som var /är stolt över kalufsen...jag är mest rädd att jag kommer se ut som en jävla idiot! :gnissla
Samtidigt är jag grymt trött att känna mina lilla ""thinspott" däruppe...& försöka få till en frilla, TRE av mina bästa vänner som har rakat skallen, så man är ju i gott sällskap, men vågar man göra det på egen hand efter X antal bira? :fyllisar

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Jag kör med mattvax från renati 149kr för burken och gör en skön frilla. Inget annat får styr på mitt tjocka hår.

Nä ska inte vara mallig, är 25 och mina dagar kanske också kommer då både farsan och farfar samt morfar var skalliga.

Om man vill raka skallen för att dölja att man blivit flint är det väl bäst att raka det så kort det går så man inte ser att det är glesare på toppen.

Den bästa rakmaskinen som går att få tag på är en rakmaskin med sladd från teknikmagasiet, märket är moser om jag inte minns fel för ca. 500kr. Håller i all evighet så man vet att den inte sviker en.

Hade min i 7år, den vart kass för jag tappade den i backen så en plastbit som håller i munstycket sprack. Annars svek den aldrig då man rakade huvudet ofta som liten grabb.

Men som frisör har jag fått lära mig i min utbildning att hårsäckarna inte mår bra ifall man rakar av håret helt och låter solen steka flinten. Väldigt tunt skinn som inte mår så bra av det. Så börjar man tappa lite extra hår för man varit stressad, varit svårt sjuk ett tag eller käkat massa starka mediciner en period så återkommer håret med tiden. Men vissa blir väldigt deppiga, vågar knappt kamma eller ta i håret då det tror att de ska tappa det ännu snabbare så kan detta påverka väldigt mycket då depression påverkar både hormonbalansen och skapar även en viss sort stress.
Man ska inte göra så stor grej av det. Massera hårbotten samt våga borsta det så blodcirkulationen ökar i hårbottnen så dina hårsäckar kan återhämta sig.

Bara en tanke så ni som tappat lite inte gör saken värre :)

Biltmore

Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Kul med tips från en frisör!
Jag HAR haft ett sterssigt år, men märkte detta även innan....
Dessutom tycker jag att mina 3 polare ser jävligt bra ut i rakat, skulle faktiskt tycka dom såg ut som idioter MED hår, så det är väl en vanesak.
Nu är apparaten snart fulladdad, herregud........:gnissla

Zugglupapp

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
Fireblade 08!
Utan munstycke blir alltid bäst, går snabbast också! Tar man längre måste man raka sig efter en vecka eller två. :)

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag har faktiskt hår på hela skallen om jag växer ut det. Har dock valt kort eftersom det är skönt och praktiskt. Inte minst om man kör hoj.....

Av med det nu. Det kommer kännas skitskumt i några dagar,
sen kommer du aldrig vilja ha hår igen. Promise.

Biltmore

Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Hehe! jag HAR gjort detta en gång, eller nästan...tror det var 6 mm.....det var 5 år sen

Ni är mer stöd än ni anar...min sambo sover, jag är halvpackad...& kommer nog göra det, vilken överraskning hon får...mer pepping!!

Last edited:

Hardrock Ragge

Lifetaker and heartbreaker
Gick med
27 May 2005
Ligger Göteborg i Västra Götaland? I Gbg bor jag i
Hoj
Honda CB750K -81! Nu jävlar ska det byggas kaffe räjser!
Jag rakar mig med maskin utan munstycke ungefär var 3:e/4:e dag. Tycker frisyren är som bäst under tidsspannet från 24 till 62 timmar efter rakningen.

Jag vill inte hyvelraka för då skulle folk tro att jag försökte dölja att jag har fina vikar. Jag vill att folk ska se att jag har vikar men samtidigt ska dem förstå att jag insett detta och att den enda frisyren som jag kan ha som ser bra ut är rakat. Jag skämms inte för dem utan det är så jag blev och jag gör det bästa av det.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC