Ni som redan har sålt, hur mycket?

Nirre

Ät den gula snön för det KAN vara öl!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducatis
Som rubriken lyder... Hur mycket lyckades ni som redan sålt få för minimoton?
Själv så delade jag och en kompis på en 14e och kom på att det inte var en så bra idè... Efter bara en dag så fick vi den såld för 4000kr.
Brorsan sålde även sin igår för 5000kr!

Är bara lite nyfiken. Nu blir det till att handla två egna iallafall :tungan !

MVH Niklas

Last edited:

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
KTM 540 SMR -06
Beställde 2 st LY CIG-12 Sålde en bike för 5500 Skr och funderar på att sälja den andra också pga det har ju kommit 4taktare nu i samma design. Den är mycket snabbare samt lättare att tanka osv

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
KTM 540 SMR -06
Då var den andra pocketbiken såld.

Satt ut en annons igår vid 15.00 tiden och vid 18.00 var den såld, han hämtade den imorse och betalade kontant 5 500 Skr

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
Fick min ly-cig 14e såld för 3700:- :) å nu har man beställt en Ly-cig 14f :tummenupp nu längtar man bara tills den leveransen ska komma hem! :tuttar

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
*Foxen* skrev:
Fick min ly-cig 14e såld för 3700:- :) å nu har man beställt en Ly-cig 14f :tummenupp nu längtar man bara tills den leveransen ska komma hem! :tuttar

Hutlöst högt pris..aja du kan ju va lycklig!

Jonas_

Bannad
Gick med
31 Oct 2004
Hoj
Kina moto
jag har fått bud på 6000kr av en Norrman :) ska testa om moton är nått å ha annars säljs den

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Hur korkade är folk då? De kostar ju 2000 att beställa själva...lär väl bara fungera tills tjockskallarna fattat det. Skratta er lyckliga att ni fått dem sålda så dyrt. :D

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Ninjaboy skrev:
Hur korkade är folk då? De kostar ju 2000 att beställa själva...lär väl bara fungera tills tjockskallarna fattat det. Skratta er lyckliga att ni fått dem sålda så dyrt. :D

Tror faktiskt inte att hela sveriges befolkning surfar på sporthoj.com, eller någon av gruppköpssajterna, otroligt men sant! :rolleyes:

Dessutom tror jag det är många som inte orkar/vågar gå med i gruppköp, vilket ju är bra för oss andra!

Själv är jag jäkligt sugen på en 14F...kanska skall beställa en 14e samtidigt och sälja! :)

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
McFille skrev:
Tror faktiskt inte att hela sveriges befolkning surfar på sporthoj.com, eller någon av gruppköpssajterna, otroligt men sant! :rolleyes:

Tro det eller ej, men det finns fler än SH som erbjuder minimoto. Här är två exempel:

http://www.minibikes.se/

http://minimoto.yamaharcs.com/minimoto.html

Åtminstone i min lokala tidning har det annonserats också. Jag tror inte man behöver vara medlem på SH för att vara informerad om detta. Vill man köpa något så tar man väl reda på lite fakta först, annars blir man ju lurad precis som dessa puckon har blivit.

Antingen vet de inte att det går att köpa billigare och då är de rätt korkade eller så har de otroligt bråttom att få hojen som de nyss kommit på att de måste ha till vilket pris som helst. :rolleyes:

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Jag citerar mig själv:
eller någon av gruppköpssajterna

Många människor orkar inte sätta sig in och leta bäst/lägsta pris när de skall köpa grejor...de har så djupa fickor att de spelar ingen roll!
Tur de finns, så vi kan tjäna en hacka på dem! :hihi

Deztallica

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2004
Hoj
KTM 660 SMC -04, Honda CRF250R -08
Men skulle inte ni garva om jag kommer och säger att inköpsprisen är 1800/2000:- och vill ha eran för det...?
Det gör alla jag frågar iallafall, fast jag inte ens har så mkt! :va

sandstream

Guest
Deztallica skrev:
Men skulle inte ni garva om jag kommer och säger att inköpsprisen är 1800/2000:- och vill ha eran för det...?
Det gör alla jag frågar iallafall, fast jag inte ens har så mkt! :va
Jovisst, men det är lite skillnad på att ta tex 3500:- eller 5500:- för något som kostar runt 2000:-

Men det är ju köparen som bestämmer vad en produkt är värd så de som säljer sina för 4-5.000:- är bara att gratulera, jag hade gjort samma sak.

Deztallica

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2004
Hoj
KTM 660 SMC -04, Honda CRF250R -08
sandstream skrev:
Jovisst, men det är lite skillnad på att ta tex 3500:- eller 5500:- för något som kostar runt 2000:-

Men det är ju köparen som bestämmer vad en produkt är värd så de som säljer sina för 4-5.000:- är bara att gratulera, jag hade gjort samma sak.
Jo jag klagar inte, jag skulle självklart sålt till dyraste jag med.
Men nu står jag här, med alla filmer, och bilder, och alla kommetarer "SÅ JÄVLA KUL!!" , Så står man UTAN pengar, och en JÄVLA vilja :huvet

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Helgen efter midsommar arra...

Svedea bidrar med 718.000 kronor till SMC

Roger Berzell, generalsekre...

Uppgraderad KTM-garanti erbjuder 4 års täckning

KTM erbjuder nu sina kunder...

Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award