Ni som vet nåt om rs

Rs typen

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2003
Ort
Finland
Hoj
R1-05, Suzuki rm250 -05
Jag vet egentligen inte om min aprilia är helt ostrypt eller int men jag tror det..Har åtminstone effekt pipa på.. Hur mycket varvar en rs om strypningen är kvar i CDI:n?? Min varvar 13500 r/min i 100 Km/h på treans växel.. Har inte kunnat testa så mycket ännu på högre växlar för jag har inte kortet ännu och har mest kört på små vägar:gnissla Men det lilla jag har testat så toppade den ca 150 och då är den nerdrevad till 14 fram... Tror ni som har lite mera erfarenhet än mig att den är helt ostrypt??? :confused: Vad är största skillnaden mellan en strypt och ostrypt??

Tack för mig :Bugar
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Förlåt min dumhet men är inte 14 kuggar orginal? :va
 

Rs typen

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2003
Ort
Finland
Hoj
R1-05, Suzuki rm250 -05
kaZmur skrev:
Förlåt min dumhet men är inte 14 kuggar orginal? :va
Jag är inte säker men nån här på forumet har sagt att 17 är orginal.. Fick även ett sånt med då jag köpte den....
 

F1skeN

bikes with speed is all you need
Gick med
5 Jun 2003
Ort
sthlm
Hoj
aprilia
Rs typen skrev:
Jag är inte säker men nån här på forumet har sagt att 17 är orginal.. Fick även ett sånt med då jag köpte den....

17t orginal stämmer. Jag har också ett 14t drev på fram, min toppar ca 130 (dock tokvarvning). Offrad toppfart men ett värre acc =) :yoparty
Alla mina strypningar är dragna, och om din nu toppar 150 med 14t fram och ett effektrör skulle jag tippa på att alla strypningar är dragna.

Din RS verkar varva fullt ut, men är du osäker är det inte alls för jobbigt att kolla upp om kabeln är klippt i CDI-boxen.

/F
 

Rs typen

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2003
Ort
Finland
Hoj
R1-05, Suzuki rm250 -05
F1skeN skrev:
17t orginal stämmer. Jag har också ett 14t drev på fram, min toppar ca 130 (dock tokvarvning). Offrad toppfart men ett värre acc =) :yoparty
Alla mina strypningar är dragna, och om din nu toppar 150 med 14t fram och ett effektrör skulle jag tippa på att alla strypningar är dragna.

Din RS verkar varva fullt ut, men är du osäker är det inte alls för jobbigt att kolla upp om kabeln är klippt i CDI-boxen.

/F
Tack ska du ha...
Vad toppar din med 17 på?? Är det stor skillnad i acc?? Jag har aldrig provat min med 17 på.. Man kanske man provar och ser med det nån gång i vår :)
 

F1skeN

bikes with speed is all you need
Gick med
5 Jun 2003
Ort
sthlm
Hoj
aprilia
Rs typen skrev:
Tack ska du ha...
Vad toppar din med 17 på?? Är det stor skillnad i acc?? Jag har aldrig provat min med 17 på.. Man kanske man provar och ser med det nån gång i vår :)

Min toppade 180, om du nu har effektrör på bör du få upp din i ca 200 med 17t på.

Jag tycker att skillnaden i acc är stor, när vi satt två stycken på hojen (baktugnt) så reste den sig när jag drog på fullt. Bakhjulsåka blir mycket lättare.

/Fredric
 

Nillee

lever livet en km i taget
Gick med
4 Jul 2003
Ort
Perstorp, Skåne
Hoj
Aprilia RS 125 Silver -SKA SÄLJAS! kolla in min annons på sajten!
vad innebär det att ha ett effektrör på då?! var skaffar man sig ett sånt? hur fungerar det med plattan som stryper hojjar från tyskland funderar på o byta ut den mot en fungerande R.A.V.E.! kan man göra detta själv?

många frågor men detta e ju svårt juh! :)

tack för svar (har läst tidigare inlägg förresten)

//Nill :huvet
 

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
Nillee skrev:
vad innebär det att ha ett effektrör på då?! var skaffar man sig ett sånt? hur fungerar det med plattan som stryper hojjar från tyskland funderar på o byta ut den mot en fungerande R.A.V.E.! kan man göra detta själv?

många frågor men detta e ju svårt juh! :)

tack för svar (har läst tidigare inlägg förresten)

//Nill :huvet


vad innebär det att ha ett effektrör på då? DEt ger ett mkt skönare ljud, och något bättre gasrespons.
Vart köper man ett? på olika ställen, vet att starol tar hem gianelli, geiwiz har dom flesta (kör med jollymoto där ifrån).

Ang. strypningen från tyskland är jag inte med, har en importhoj, och om du menar "raven" så är det avg. porten och då är det för det mesta 2st kablar som ska kopplas ihop, men det innebär att den går som en kasse skit innan.
men i tyskland har dom även 80km/h hojjar som inte är full power (FP) hojjar som inte har en variabel avg. port, dvs att det inte går en vajer till själva porten, det borde väll iofs gå att montera efteråt :va men kan dock inte svara på det.
Annars så sitter det en brygga som vanligt i CDI:n
 

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Ort
sollefteå
Hoj
En blå nia
"Skönare ljud" Visst det är 2 takts ljud, tycker man att det är skönt så, ok...
Ljudet blir nog inte skönare i mina öron dock mycket högre och ettrigare...
 

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
uggla skrev:
"Skönare ljud" Visst det är 2 takts ljud, tycker man att det är skönt så, ok...
Ljudet blir nog inte skönare i mina öron dock mycket högre och ettrigare...

har du ett effektsystem?
vad ör det för fel på tvåtakts ljudet?
det är klart det blir högre och ettrigare, det är ju tvåtakt
 

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Ort
sollefteå
Hoj
En blå nia
shoik skrev:
har du ett effektsystem?
vad ör det för fel på tvåtakts ljudet?
det är klart det blir högre och ettrigare, det är ju tvåtakt


Nepp, lägger dom pengarna på en ny hoj istället, ja gillar man moped ljudet så :tungan smak sak om man gillar det, själv tycker jag det är kul med tvåtakt, men det låter FÖRJÄVLIGT
 

NR:7

Team NR:7 Racing 2oo4
Gick med
31 Oct 2003
Ort
södertälje
Hoj
CBR900RR-SC28 Stunt & CBR900RR-SC33 & CBR600RR Race
uggla skrev:
Nepp, lägger dom pengarna på en ny hoj istället, ja gillar man moped ljudet så :tungan smak sak om man gillar det, själv tycker jag det är kul med tvåtakt, men det låter FÖRJÄVLIGT
håller helt med dig det låter inte bra,, om man jämför med en zx9a med slipponoch så varvar man tills varv spärren slår i så håller man i 5 sec vilket ljud, men fan vet om inte en KTM 525 sx med slippon på låter förjäkla gott den med! :tungan
 

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Ort
sollefteå
Hoj
En blå nia
Chris Ash skrev:
2-taktsljudet är det enda riktiga racerljudet.....så ÄR det!

Lyssna och njut! http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=48974



ähh skit nere! :brinnerup Tycker det är roligt med 2 taktare, visst, men skulle vara skönt att ha en mer pålitlig 4 taktare...Åsså alla ni som tycker det är skönt med 2 takts ljud, okej då tyck det, men det är fan goare med en 4 takt, twin eller fyra..
 

Solid snake

Guest
uggla skrev:
ähh skit nere! :brinnerup Tycker det är roligt med 2 taktare, visst, men skulle vara skönt att ha en mer pålitlig 4 taktare...Åsså alla ni som tycker det är skönt med 2 takts ljud, okej då tyck det, men det är fan goare med en 4 takt, twin eller fyra..




En skrikande 2taktare e nått speciellt. :tungan

2takt e räjsing, luktar goare också. :yoparty

EDIT: Mer effekt i en 2taktare.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
uggla skrev:
ähh skit nere! :brinnerup Tycker det är roligt med 2 taktare, visst, men skulle vara skönt att ha en mer pålitlig 4 taktare...Åsså alla ni som tycker det är skönt med 2 takts ljud, okej då tyck det, men det är fan goare med en 4 takt, twin eller fyra..

Diesels are for lazy people.......

Skruva är kul!
 

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Ort
sollefteå
Hoj
En blå nia
skruva är fan inte kul, speciellt inte om man inte kan, för då får man lämna bort det och då kostar det pengar :p okej 2 takt lukat gott, tycker det är askul med 2 takt, ska vara ljudet i 250 crossarna 2 takt då om det ska vara nått :tuttar
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top