Hej!
Jag ska bygga fighter av min zx9r -99a och tänkte det vore lika bra att starta en tråd här så kanske man kan få lite tipps osv.
Här är utgångs objektet iaf:
En mycket fin 99a som gått ca 2600mil, har just besiktat den utan anmärkning.
Här syns min gammla Gixxer 750 oxå.
Styre är inhandlat:
*Ska även byta arsle på den, vad det blir får ni se då jag fått hem arslet och kan ta bild på det.
*Ramen ska pulverlackas
*Lyckta fram hade jag tänkt göra ett försöka att bygga något eget
*Magkåpa ska fixas
*Samt ny lack
*Sen lär det bli massa småsaker oxå
Några funderingar:
-Hur är det enklast att lösa det med vajrar och bromsslangar? dom kommer att vara ganska mycket för korta.
-Gaffelbenen sticker upp ca 50mm ovanför kronan vilket jag inte tycker blir så snyggt så jag funderade på om man skulle kunnat ordna en krona som är lite tjockare än orginal så att dom går jämms med gaffelbenen.
Har pratat med Slowdog(eller vad det var ahn hette) här på forumet, men har inte fått något svar om han skulle kunna ordna det och vad han ska ha för det.
Jag ska bygga fighter av min zx9r -99a och tänkte det vore lika bra att starta en tråd här så kanske man kan få lite tipps osv.
Här är utgångs objektet iaf:
En mycket fin 99a som gått ca 2600mil, har just besiktat den utan anmärkning.
Här syns min gammla Gixxer 750 oxå.
Styre är inhandlat:
*Ska även byta arsle på den, vad det blir får ni se då jag fått hem arslet och kan ta bild på det.
*Ramen ska pulverlackas
*Lyckta fram hade jag tänkt göra ett försöka att bygga något eget
*Magkåpa ska fixas
*Samt ny lack
*Sen lär det bli massa småsaker oxå
Några funderingar:
-Hur är det enklast att lösa det med vajrar och bromsslangar? dom kommer att vara ganska mycket för korta.
-Gaffelbenen sticker upp ca 50mm ovanför kronan vilket jag inte tycker blir så snyggt så jag funderade på om man skulle kunnat ordna en krona som är lite tjockare än orginal så att dom går jämms med gaffelbenen.
Har pratat med Slowdog(eller vad det var ahn hette) här på forumet, men har inte fått något svar om han skulle kunna ordna det och vad han ska ha för det.