Ninja, Monster mfl från Ingarö hållet på väg till stan?

JompaStäll

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Impreza STI 2005
Var ute och luftade bilen igår, tog det rätt lugnt och på väg in mot stan mötte jag en Ducati Monster, en blå Ninja samt en CBR tror jag det var.

Åkte upp bakom monstern som gasar på och sedan flyttar på sig (ca140+), jag kör om och byter sedan till högerfil igen (vägen svänger lätt), då ser jag Ninjan komma och jag ger gärnet, kollar på mätarn och den visar över 220 och samtidigt tittar jag i backspegeln där jag till min fasa ser Ninjan skrapandes mot vägräcket ?

Tänkte mer kolla hur det gick och varför ?

Ta det lugnt boys, sommaren har knappt börjat!

/ Jompa - som fortfarande är för omogen på 2 hjul.

RRickard

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
JompaStäll skrev:
Var ute och luftade bilen igår, tog det rätt lugnt och på väg in mot stan mötte jag en Ducati Monster, en blå Ninja samt en CBR tror jag det var.

Åkte upp bakom monstern som gasar på och sedan flyttar på sig (ca140+), jag kör om och byter sedan till högerfil igen (vägen svänger lätt), då ser jag Ninjan komma och jag ger gärnet, kollar på mätarn och den visar över 220 och samtidigt tittar jag i backspegeln där jag till min fasa ser Ninjan skrapandes mot vägräcket ?

usch, inge kul alls att se nån krascha,får ont i magen när man läser sånt här!

Hoppas det gick bra för honom iallafall!

Goose

www.adobe.com
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
Tillbaka i Kawwastallet-->ZXR750
JompaStäll skrev:

Vänta nu lite??????..Du såg en hoj klota i backspegeln och körde bara vidare.........Ehhhh Hur är Du funtad?? Skrämmande

JompaStäll

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Impreza STI 2005
Goose skrev:
Vänta nu lite??????..Du såg en hoj klota i backspegeln och körde bara vidare.........Ehhhh Hur är Du funtad?? Skrämmande
Han klotade aldrig, han klarade sig ur situationen.

Jag körde fort blev chockad, svängde av och tog mig en funderare.

Goose

www.adobe.com
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
Tillbaka i Kawwastallet-->ZXR750
JompaStäll skrev:
Han klotade aldrig, han klarade sig ur situationen.

Jag körde fort blev chockad, svängde av och tog mig en funderare.

Okidoki, glöm mitt senaste inlägg, men om någon skrapar mot vägräcken så betyder det oftast en klotning, skönt att han mest troligt klarade sig med skrapad hoj

JompaStäll

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Impreza STI 2005
Goose skrev:
Okidoki, glöm mitt senaste inlägg, men om någon skrapar mot vägräcken så betyder det oftast en klotning, skönt att han mest troligt klarade sig med skrapad hoj
Grejen var det att det var precis där motorvägen svänger, förmodligen gick det för fort och han lyckades ej lägga sig ner/ svänga ordenligt .

Folk måste ta sig en funderare på om man verkligen kan hanta alla hästarna i stallet.

TomTen6

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
VTR 1000
nja det var en ninja en monster och en bandit, jag körde banditen.
Han klarade sig blev några mindre märken på ena kåpan och på skinnstället, man blir ju jävligt skakig jag såg bara ett stort dammoln eftersom jag låg rätt långt bakom. Jävligt dumt att köra så fort när man inte har koll :fatta! Rby

RRickard

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
TomTen6 skrev:
nja det var en ninja en monster och en bandit, jag körde banditen.
Han klarade sig blev några mindre märken på ena kåpan och på skinnstället, man blir ju jävligt skakig jag såg bara ett stort dammoln eftersom jag låg rätt långt bakom. Jävligt dumt att köra så fort när man inte har koll :fatta! Rby

hmm, vilka är ni då? Kommer ni från nacka? Född 82 såg jag.

Jag är uppväxt i nacka också, 81:a.

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Måste skriva snabbt nu.. Tjejen är på väg hit..
Jo det var jag på ninja..
Jag tackar min gud att jag lever ännu...
Som tomten säger, vart ett o annat skrap på bågen och i skinnstället.
Drog in i avbergarräcket pga av hastighetsmätarhevetet jag var tvyngen att kolla på 240+ stod den på...

Jag är trots allt VÄLDIGT glad över det som hände. Fick mig en rejäl tankeställare och kommer ALDRIG att klemma på sådär som jag gjorde igen.
Lite sur vart jag ialf på dig jompa...? du som körde BMWn att du inte svängde av o kollade till(om det var du dvs)...
Att glida längs avbergarräcket i drygt 200km/h ca 200 m, hinner man tänka en hel del under den sträckan kan jag ju säga.
Var HELT säker på att jag skulle dö, hann till o med tänka hur jävla bra skinnstället fungrerar.
Tackar fan för att det inte var vajerräcket i alla fall då mitt ben hade till 110% gått av..

Aja alla vet i alla fall att jag mår prima, men har varit skakis och kommer troligen vara ett bra tag till.

Ta det LUNGT ute på vägarna nu för fan!

MVH

/en som verkligen var säker på att han skulle dö!

IronMike

Guest
Herre gud vilken tur, liemannen måste varit upptagen, eller så var det någon ängel som styrde upp de där på bästa sätt.

Nu är det bara tänka positivt, du har lärt dig en lärofull läxa som du kommer ha med i bagaget, få har tur att överleva en sådan läxa och den händelsen kanske räddade ditt liv i framtida situationer.

(nej jag är inte kristen, men har en alldeles egen skyddsängel) =)

Mvh

JompaStäll

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Impreza STI 2005
rBy skrev:
Måste skriva snabbt nu.. Tjejen är på väg hit..
Jo det var jag på ninja..
Jag tackar min gud att jag lever ännu...
Som tomten säger, vart ett o annat skrap på bågen och i skinnstället.
Drog in i avbergarräcket pga av hastighetsmätarhevetet jag var tvyngen att kolla på 240+ stod den på...

Jag är trots allt VÄLDIGT glad över det som hände. Fick mig en rejäl tankeställare och kommer ALDRIG att klemma på sådär som jag gjorde igen.
Lite sur vart jag ialf på dig jompa...? du som körde BMWn att du inte svängde av o kollade till(om det var du dvs)...
Att glida längs avbergarräcket i drygt 200km/h ca 200 m, hinner man tänka en hel del under den sträckan kan jag ju säga.
Var HELT säker på att jag skulle dö, hann till o med tänka hur jävla bra skinnstället fungrerar.
Tackar fan för att det inte var vajerräcket i alla fall då mitt ben hade till 110% gått av..

Aja alla vet i alla fall att jag mår prima, men har varit skakis och kommer troligen vara ett bra tag till.

Ta det LUNGT ute på vägarna nu för fan!

MVH

/en som verkligen var säker på att han skulle dö!

Som sagt, min mätare stod också rätt långt ner, jag blev tok chockad och svängde av 2 sekunder senare till orminge.

Ångrar det, kunde ha gått riktigt illa till killen!
Tur att det gick bra.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...