Nissan Kingcab?!

Jason

Make yourself
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Såld!
Skall ev köpa en Nissan Kingcab -86 över 20 000mil...
Någon som vet vanliga fel, vad jag skall titta efter och är det dyrt eller svårt att få tag i reservdelar?

//Jason

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 Cross
Jason skrev:
Skall ev köpa en Nissan Kingcab -86 över 20 000mil...
Någon som vet vanliga fel, vad jag skall titta efter och är det dyrt eller svårt att få tag i reservdelar?

//Jason

Kolla noga på växellådan för dom är dåliga på kingcaben. Har hört att det kan bli rätt dyr reparation när den ger sig helt, det är det ända felet jag vet om.

Chefen Alabama

Nu i delar!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Bläjd -96, dynokit, helsystem Termignoni, K&N
Det största felet på dessa bilar:
RRROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOSSSST!!!!
Underredsbehandla noga och ofta, speciellt runt balkar och skärmkanter...

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Om det är en 4-hjulsdriven så verkar det vara standard att lådan rasar titt som tätt. 25000:- för en utbytes (om jag inte minns fel)

Kan väl oxå påpeka att detta är helt fel forum att fråga, dels för att folk inte vill läsa detta + att du säkert får dåliga svar

Jason

Make yourself
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Såld!
Fel forum...

Jag vet men jag la ut denna fråga på zatzy.com oxå. La ut denna fråga på många forum så jag kunde få många svar... :rolleyes:

Chris Husky skrev:
Om det är en 4-hjulsdriven så verkar det vara standard att lådan rasar titt som tätt. 25000:- för en utbytes (om jag inte minns fel)

Kan väl oxå påpeka att detta är helt fel forum att fråga, dels för att folk inte vill läsa detta + att du säkert får dåliga svar

Chefen Alabama

Nu i delar!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Bläjd -96, dynokit, helsystem Termignoni, K&N
Chris Husky skrev:

25.000:-????!!
Då kan den som vill få köpa min -90 med klockren växellåda för 10.000:-.
Då får de bilen med på köpet...

kawafreak

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
kxf450 2008
om det är en 2wd diesel kan bränslepumpen lägga av ganska så lätt svindyr reparation följer...sedan har vi växellådan...(även 2wd)tipset är... belasta inte 5:an utan växla ned försök aldrig bogsera igång bilen...rostiga bromsrör och bränslerör (sitter inte så kul till heller) kort sagt finns det väl inte ngt ställe på 2wd diesel jag inte haft några problem med... men de är suveränt praktiska...lastar nästan 1 ton lagligt upp till 2 ton går att köra med men lite läskigt...

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...