Nisse Hult vill se 500 Hojar vid Donken på onsdagar!!

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Förra veckan var vi 300 hojar RESPEKT!! som puttrade ut sakta i en nostalgitripp, i Einar KAPTENS Spår... kul men lite väl makligt tempo blev det när vi väntade in alla..

Nu på onsdag 6 JULI skruvar vi upp farten med en slinga som omfattar gamla goda små kurviga gator. Vi kör ca 3-4 mil till målet!

Eftersom det finns många rödljus som splittrar upp oss så kan Ni snacka med mig så får Ni rutten på karta denna gång!
Vi ska inte tappa någon på vägen!!

Mao kör Er vanliga sväng kom in å runda av kvällen på Sveavägen.
Vill Ni njuta av mängden hojar å snacka lite kom in i god tid!
Vi startar efter strax efter 22....

Blir vi 500 hojar lovar jag fritt fika vid målet!!!!:tummenupp

Fy fan vilken kick man får när flera hundra hojar drar iväg!!!

//Nisse Hult
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
:tummenupp
pm'a karta/vägbeskrivning :hej
 

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
:tummenupp
pm'a karta/vägbeskrivning :hej

Jo det är en idé!!

Men vi håller på kartan till onsdag kväll på Donken ju färre som vet rutten i förväg - ju bättre... det räcker att prata med våra blåa vänner en gång per kväll :yoparty det kan ju råka gå lite för fort på någon gatsnutt..
å alla kör ju inte trimmad moppe :D


//NH
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Jag åker gärna med om jag har någonstans att åka bakpå samt att chauffören då är sugen på denna trip :):tummenupp
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Last edited:

PatrickR6

Blå Vit !
Gick med
22 Sep 2008
Ort
Huddinge
Hoj
CB1000R
Jag är så på ! missade förra onsdagen tyvärr så kommer absolut in denna gång ! ska försöka få me mig några hojar.
 

OveR

Ny medlem
Gick med
1 May 2011
Ort
Västerort
Hoj
-07 1250 Bandit
Har du bängfrossa så kör du dit i laglig hastighet och lågvarv, förra onsdan så var det en bäng med mera hår än hjärna som mätte lite dBa :yoparty

Äh, han var juste. Det var många som ville att han skulle kolla deras hojar:D. Dom hade fått lite klagomål från folk som bodde längs med Sveavägen och han tyckte att om man bara ger f-n i att varva satan där så behöver inte dom sätta upp bullerkoll. Men han sa också att om folk kör som satan inne i stan så kommer det naturligtvis bli en massa spärrar och skit
 

laztur

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2008
Ort
Vasastan
Hoj
zx6r, Street Triple R
Jag knallade ner en sväng och kikade förra onsdagen och kan tyvärr intyga att det stod ett par tre pajsare och tävlade i vem som kunde låta mest vid rödljuset efter tunnelbanenedgången när klungan drog iväg. Att stå och vrida av och på gasen i två minuter vid varje rödljus kommer ju garanterat resultera i att det nästa gång står ännu fler poliser med mätare vid svea.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Äh, han var juste. Det var många som ville att han skulle kolla deras hojar:D. Dom hade fått lite klagomål från folk som bodde längs med Sveavägen och han tyckte att om man bara ger f-n i att varva satan där så behöver inte dom sätta upp bullerkoll. Men han sa också att om folk kör som satan inne i stan så kommer det naturligtvis bli en massa spärrar och skit


Å fan, förvisso vet jag att jag inte bör kliva över 5k för då skiter det sig med gränsen.............
Bra initiativ av bängen :tummenupp:tummenupp
Lite shaky var man ju iallafall när han sprang omkring med mätaren :huvet
 

bigtree

Mullrar...
Gick med
3 May 2010
Ort
Sthlm/Uppsala
Hoj
TL1000R
Ngn känsla för hur det ser ut inför imorgon? Har lite tidsproblem men grymt sugen på att se lite riktiga volymer av hojar igen, kan det vara värt att göra sig ledig och komma förbi?
 

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Ngn känsla för hur det ser ut inför imorgon? Har lite tidsproblem men grymt sugen på att se lite riktiga volymer av hojar igen, kan det vara värt att göra sig ledig och komma förbi?

Onsdags kvällen ser ut att bli en sån där ljummen å skön sommarkväll...
Dom som inte åkt på semester eller borrat ned huvudet i sanden kommer nog :tummenupp
Ny karaktär på åkturen blir det åxå omväxlande goa kurvor å lite sträckor att gasa på...:banana
Avsluta med fika är ju aldrig fel:tummenupp

Vi ses!!
 

Smurf Rider

Noll till himlen på bara några sekunder
Gick med
4 Oct 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Honda Cbr600 -92 Honda cbr 600 RR 05
:felämne händer det här varje onsdag? känns som att man som mc förare är bunden till att visa sig i så fall, någon gång
 

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
:felämne händer det här varje onsdag? känns som att man som mc förare är bunden till att visa sig i så fall, någon gång

En gång är ingen gång.... :confused:
Härligt vore om traditionen att samlas och ses alla samtidigt har återuppstått.. :yoparty

Detta blir nog den sista riktigt stora onsdags meetingen. Alla semestrar gör att det tunnar ur...

I kväll (onsdag) tänkte vi ta en diskussion och dra upp lite riktlinjer inför augusti då alla är tillbaka från semestern.
Det passar bra att ta den diskussionen över en fika vid målet efter kvällens repa! :)

//NH
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top