Nitverktyg för DID-kedja

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
Ozzian skrev:
På det DID-låset jag monterade för två år sedan så fanns det ingen ansats som bestämmer hur långt in plåten ska vilket lätt gör att att den kommer för långt in (eller ut) eftersom det måttet bestäms av vinkeln på nitverktyget.

För övrigt gick plåten så tungt att jag fick pressa på den med tving och en hylsa samtidigt som jag mätte så att plåten hamnade lika långt in som på de andra länkarna.

Instämmer, har också DID på nu och det var segt att få på yttre brickan.. men absolut inte några problem att få dit med bra tänger och ett passande don och bra mothåll. Hursom var försiktig mät med skjutmått på en annan länk och anpassa sen gäller det ju bara att o-ringarna blir täta men inte tighta så är det ju helt ok.. :)

Jag har svart bälte i att köpa en massa prylar till allt möjligt.. men i detta fall håller jag mig nog till verktygen jag har utan bekymmer. :tummenupp

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Jaha, är det fler som är på att beställa ett sånt från Louis då?
€49.95 är ju ingenting om vi får ner frakten lite!

henq

hc-devil
Gick med
19 May 2003
Hoj
KTM 690 SMC R & Honda TRX 250 EX
Blev det nåt av detta? Jag är också intresserad av ett verktyg för €49.95 :)

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Verktyget från LOUIS är inte D.I.D orginal men fungerar bra utom att pressa isär befintligt nitlås. Pinnen är för mjuk och deformeras och sedan skall man vända på det för att nita och då får man inte ihop verktyget. Jag köpte mitt direkt från LOUIS men http://www.mc-depan.se/ i Staffanstorp för deras sortiment. art nr 10003136 Kedjebryt- & nitverktyg MOTO 670:- + frakt osv. Om man inte vill handla i tyskland

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Hoj
Slagskeppet
Finns det någon här på forumet som har lust att hyra ut sitt D.I.D pressverktyg för en platta öl eller liknande? :fyllisar Behöver ett i nästa vecka då nya drivpaketet kommer hem.

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Finns det någon här på forumet som har lust att hyra ut sitt D.I.D pressverktyg för en platta öl eller liknande? :fyllisar Behöver ett i nästa vecka då nya drivpaketet kommer hem.

Södersidan? I så fall: Jag lånar inte eller hyr ut det men vi kan nog ordna en nitning. Den tar hela 15 min om resten är fixat.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år