Nog med skit-tidningar, insamling till svenskroadracing.se behövs!!!

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Kom att tänka på vad pengar man lagt ut på onödiga grejer under jul o nyår. Sedan så går man och köper en svensk mc-tidning och tänker "nä, där va 50spänn år skogen". Vad kunde man lagt pengar på istället?

Det jag vill säga var att tidningen Svensk Roadracing var ett sådant lyft för mig personligen inom kategorin "saker jag vill läsa" och jag blev skitbesviken när den aldrig kom ut.

Så, jag har pengar över som jag vill skänka och stödja folket bakom tidningen och det hoppas jag att DU har med! Men hur går vi tillväga?
www.svenskroadracing.se

Last edited:

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
morecore skrev:
2690180 Kom att tänka på vad pengar man lagt ut på onödiga grejer under jul o nyår. Sedan så går man och köper en svensk mc-tidning och tänker "nä, där va 50spänn år skogen". Vad kunde man lagt pengar på istället?

Det jag vill säga var att tidningen Svens Roadracing var ett sådant lyft för mig personligen inom kategorin "saker jag vill läsa" och jag blev skitbesviken när den aldrig kom ut.

Så, jag har pengar över som jag vill skänka och stödja folket bakom tidningen och det hoppas jag att DU har med! Men hur går vi tillväga?
Skitbra initiativ.. :tummenupp

Lägg upp Bank/ postgiro och gör denna till en prio tråd.. Kolla om Swedie kan hjälpa med tråden :tummenupp

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Kommer det upp info så updaterar jag första inlägget så folk ser!

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
Varför fick dom det inte att gå runt ?
Hur skulle dom få det att gå runt ?
Sponsorer , reklam i tidningen ?

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Jösse skrev:
2690234 Varför fick dom det inte att gå runt ?
Hur skulle dom få det att gå runt ?
Sponsorer , reklam i tidningen ?
Jag köper gärna reklamplats.. :tummenupp Känner fler som inte backar för att lägga in lite reklam... Nån här som har kontakt med nån i deras redaktion kanske?

EDIT: Har skickat mail till redaktionen.. :tummenupp

Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Håller med! Det var den enda vettiga hojtidningen i Sverige.
Är urless på det tunna urvalet Svenska hoj-tidningar. "Bike" är bara en ledsam kompromiss som inte stillar min RR/Sporthojshunger på långa vägar. De andra så kallade mc-tidningarna nämner jag inte ens.

Som det är nu lägger jag hellre pengarna på utländska tidningar så som "Superbike Magazine".

Hoppas klart på en comeback av Svensk Roadracing.

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
X-up skrev:
2690256 Håller med! Det var den enda vettiga hojtidningen i Sverige.
Är urless på det tunna urvalet Svenska hoj-tidningar. "Bike" är bara en ledsam kompromiss som inte stillar min RR/Sporthojshunger på långa vägar. De andra så kallade mc-tidningarna nämner jag inte ens.

Som det är nu lägger jag hellre pengarna på utländska tidningar så som "Superbike Magazine".

Hoppas klart på en comeback av Svensk Roadracing.
Köp en reklamplats i första eventuella utgåvan så dom kommer igång... Jag ska försöka ialla fall :tummenupp

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Maffan skrev:
2690263 Köp en reklamplats i första eventuella utgåvan så dom kommer igång... Jag ska försöka ialla fall :tummenupp

Bara man visste vad en reklamplats skulle kosta?¿?:va

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Det svåra med en ren roadracing-tidning är ju den lilla marknaden.
Ta inte illa upp nu, men den svenska roadracing intresserade marknaden som är redo att köpa tidningen är troligen för liten.
Vilket i sin tur leder till att dom som kan tänkas köpa reklam inte gör det.

Alla som köper reklam vill ju få valuta för pengarna. Köper dom reklam för 20 000 så vill dom sälja för minst 40 000 med hjälp av reklamen.
Och det gör man inte med en produkt som inte når ut till tillräckligt många.

Skall man göra en så pass "smal" produkt som Svensk Roadracing ändå är, så behöver man en annan inkomstkälla och det fungerar inte med tillfälliga bidrag eller sponsorpengar som eventuellt räcker till ett nummer. Det behövs något som genererar pengar under en längre tid.
Tex. klädesförsäljning, tillbehörsförsäljning, gå samman med något annat företag/organisation som kan tänkas skjuta in pengar under en längre tid. Hur är den med Svemo, SMC eller dyl ?

Menar inte att klanka ned på erat förslag, försökte bara tänka lite längre än nästa nummer..

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Wiseguy skrev:
2690421 Det svåra med en ren roadracing-tidning är ju den lilla marknaden.
Ta inte illa upp nu, men den svenska roadracing intresserade marknaden som är redo att köpa tidningen är troligen för liten.

Alla som köper reklam vill ju få valuta för pengarna. Köper dom reklam för 20 000 så vill dom sälja för minst 40 000 med hjälp av reklamen.

Skall man göra en så pass "smal" produkt som Svensk Roadracing ändå är, så behöver man en annan inkomstkälla och det fungerar inte med tillfälliga bidrag eller sponsorpengar som eventuellt räcker till ett nummer. Det behövs något som genererar pengar under en längre tid.
Tex. klädesförsäljning, tillbehörsförsäljning, gå samman med något annat företag/organisation som kan tänkas skjuta in pengar under en längre tid. Hur är den med Svemo, SMC eller dyl ?

Menar inte att klanka ned på erat förslag, försökte bara tänka lite längre än nästa nummer..

Precis. :tummenupp

Det är det jag sagt så många gånger. Svenska företag måste börja samarbeta om dom ska komma nån vart.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Wiseguy skrev:
2690421 Det svåra med en ren roadracing-tidning är ju den lilla marknaden.

Lura på det här då...

Nu när Superbike går med STCC, kan man inte göra en deal så att tex programmet för tävlingshelgerna presenteras i denna tidning och ingår till den betalande publiken. I gengäld får tidningen procent av inträdesavgiften. Dessutom borde detta alternativ locka företag att köpa reklamplats. Tyvärr, får jag säga, innebär detta att tidningen också kommer att avhandla STCC-serien & inte enbart RR som var tanken.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Jäkligt dåligt med respons här tycker ja :tungan
Ansvariga på tidningen! Gör er röst hörd här! :)
ni har väl inte tappat lusten? Vi kanske ka hjälpa er frå fram ett asbra nummer till våren, lagom till säsongstart (eller tidigare!)

sandstream

Guest
morecore skrev:
2691807 Jäkligt dåligt med respons här tycker ja :tungan
Jag tycker precis som du att det var en bra tidning och har i andra trådar om tidningen sagt att jag lätt skulle prenumerar på den.
Men som tidigare påpekats vänder sig tidningen till en väldigt liten skara människor och då blir det svårt att få det att bära sig ekonomiskt.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Swedie skrev:
2691827
Det bryr i bakgrunden.
Hur menar du? Känner inte till talesättet du använder...
Men vi vet att tidningen har underlag för att få fram ett nummer till, så varför inte hjälpa?
Visst att det är en liten skara som den vänder sig till, men de fick ut ett nummer, klart de kan få ut ett till!!

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
morecore skrev:
2691965 Hur menar du? Känner inte till talesättet du använder...
Men vi vet att tidningen har underlag för att få fram ett nummer till, så varför inte hjälpa?
Visst att det är en liten skara som den vänder sig till, men de fick ut ett nummer, klart de kan få ut ett till!!
Tidningen inte är inte helt död... menar jag.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det fanns ett upplägg klart för att ge ut ett andra nummer under 2006 men eftersom hela projektet kom igång ganska sent var dte inte så mycket kvar av säsongen så man satsar mot 2007 om jag fattat Mats rätt.

Skicka mail och boka numemr, prenumeration elelr annons redan nu så vet de hru stort underlaget blir.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning