Nolan 102 N-COM

SSgt Liberia

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Letar
Är det någon som har denna hjälm och vet hur N-COM:en fungerar. Om det är bra eller om den är värdelös över en viss hastighet?

Funderar på att investera i 2 st såna här hjälmar. Det skulle ev. hjälpa mig att få med mig frugan på lite turer då och då.
 

Mc-Krille

Lär andra köra hoj
Gick med
11 Jan 2006
Ort
lägenhet
Hoj
BMW f650gs, kawasaki och suzuki
SSgt Liberia skrev:
2591890 Är det någon som har denna hjälm och vet hur N-COM:en fungerar. Om det är bra eller om den är värdelös över en viss hastighet?

Funderar på att investera i 2 st såna här hjälmar. Det skulle ev. hjälpa mig att få med mig frugan på lite turer då och då.

Hej Liberia, jag har ingen erf av N-com däremot har jag hört att det är mycket strålning i dessa, starkare än mobiltelefoner. Däremot är Nolan hjälmen mycket skönare nu än den var förr i tiden. Själv använder jag Peltors radiosystem i jobbet kan klart rekommendera. :tummenupp
 

SSgt Liberia

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Letar
Mc-Krille skrev:
2592453 Hej Liberia, jag har ingen erf av N-com däremot har jag hört att det är mycket strålning i dessa, starkare än mobiltelefoner. Däremot är Nolan hjälmen mycket skönare nu än den var förr i tiden. Själv använder jag Peltors radiosystem i jobbet kan klart rekommendera. :tummenupp

Är det mycket strålning även om man kör med kablar till tex intercommen? Alltså om man inte kör med bluetooth?

Har du någon länk till ditt Peltorsystem?

Vill främst kunna prata med min passagerare, men att kunna lyssna på Ipod låter helt ok, när man är ute och kör på landsvägar.
 

Mc-Krille

Lär andra köra hoj
Gick med
11 Jan 2006
Ort
lägenhet
Hoj
BMW f650gs, kawasaki och suzuki
SSgt Liberia skrev:
2593584 Är det mycket strålning även om man kör med kablar till tex intercommen? Alltså om man inte kör med bluetooth?

Har du någon länk till ditt Peltorsystem?

Vill främst kunna prata med min passagerare, men att kunna lyssna på Ipod låter helt ok, när man är ute och kör på landsvägar.

Det borde inte vara strålning om du använder kablar. Till Peltor systemet använder jag kablar. Ska kolla adressen eller länken återkommer snart.
 

Mc-Krille

Lär andra köra hoj
Gick med
11 Jan 2006
Ort
lägenhet
Hoj
BMW f650gs, kawasaki och suzuki
Hej igen, hör med Peltor i Värnamo. Om ni sitter båda på samma hoj kan du ha Peltors intercom = ingen strålning.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top