Nolan...

Benny

Gold Member
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
GSX-R 750
Nån som har Nolan N93 här som kan ge några synpunkter (+ o -) med den hjälmen?

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
!!!

Dagens alla hjälmar är bra!! Det är endast tycke och smak när det gäller märke!!

Prova dig fram..... :tummenupp :D

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Benny skrev:
Nån som har Nolan N93 här som kan ge några synpunkter (+ o -) med den hjälmen?

Jag har en N93:a, ny för i år. Har bara kört två gånger med den och har haft lite problem med ventilation/imma på visiret. F ö är den kanon. Återstår att se hur det blir när temperaturen stiger. Mycket hjälm för pengarna, sitter dj*kligt skönt. Har en Nolan-skalle och har svårt att hitta en Barain eller Tjohej som sitter skönt.

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
King of the road
abstruse: Fick du en breath-guard (tror att det heter så) med din hjälm? Jag använder också Nolan, fast en N100 modell och hade samma problem med imma ända tills jag satte på det här lilla andningsskyddet (lämnar man samtidigt en liten liten lucka öppen vid visiret kan man till och med flåsa i hjälmen, hehe :D)

Så här ser skyddet jag tänker på ut

Bifogat

• dscf0011.jpg
    dscf0011.jpg
    21.9 KB · Visningar: 248

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TheDude skrev:
abstruse: Fick du en breath-guard (tror att det heter så) med din hjälm? Jag använder också Nolan, fast en N100 modell och hade samma problem med imma ända tills jag satte på det här lilla andningsskyddet (lämnar man samtidigt en liten liten lucka öppen vid visiret kan man till och med flåsa i hjälmen, hehe :D)

Så här ser skyddet jag tänker på ut

Yep, har en så'n. Problemet är att jag har glasögon när jag kör och har jag breathguarden på samtidigt som glasögonen så immar de senare igen istället. :(

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Fick du inte ett pinlock, då immar iaf inte visiret igen... sen så finns ju linser till ögonen... :fakta

//jaG

abstruse skrev:
Yep, har en så'n. Problemet är att jag har glasögon när jag kör och har jag breathguarden på samtidigt som glasögonen så immar de senare igen istället. :(

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zeb_Macahan skrev:
Fick du inte ett pinlock, då immar iaf inte visiret igen... sen så finns ju linser till ögonen... :fakta

//jaG

Sällan man får med pinlock när man köper hjälm, vanligtvis får man köpa det separat. Det finns anledningar till det mesta, så också till att jag inte använder linser.

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Använder en produkt som heter net-optic. Distributör är Racal Health & Safety AB

Den tar bort problemet med imma. Sprayas på och låt torka, sedan polera. Det går att hetsa upp sig riktigt ordentligt innanför visiret utan att det immar.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
supernaut skrev:
Använder en produkt som heter net-optic. Distributör är Racal Health & Safety AB

Den tar bort problemet med imma. Sprayas på och låt torka, sedan polera. Det går att hetsa upp sig riktigt ordentligt innanför visiret utan att det immar.

Var kan man köpa detta?

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Jag sitter här och kollar på flaskan (inte spriten) Jag hittar inget som talar om var man kan hitta den mer än distributörens namn, hittade ingen hemsida som hette så heller. Själv så "fick" jag några flaskor på en mässa för några år sedan och har delat ut de jag hade till bekanta, har en flaska kvar och den har räckt i flera år.
Verkar tillverkas i Schweiz av F.Fatton CH-2035 Corcelles/NE, men jag hittar den inte på deras hemsida, kan ju heta något annat där.
Hittar du så meddela mig gärna.

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...