Jag tycker att det är ett större problem att de som ansvarar för trafiksäkerheten på vägarna (höga tjänstemän på Tragikverket) sällan ens kör bil. De cyklar ju. *
Är ute och cyklar, kort sagt.
Sedan finns det ett större problem och det är att man styvnackat vägrar ens diskutera att man skulle vara fel ute i enskilda struntsaker, exempelvis om en hastighetsskylt bör stå 150m INNAN en 90-gradersböj istället för EFTER. I en nypande kurva där många kört av och några faktiskt också dött. Åtgärden tar några timmar och kostar knappt något.
SMC centralt med Maria och dansken i spetsen har vittnat om hur svårt det varit - och är - att TROTS ÖVERTYGANDE EVIDENS få Tragikverket att upphöra med bruket av vajerräcken då det är bokstavligen livsfarligt för precis alla trafikanter förutom personbilister som kör Max 80 km/h på torr väg sommartid. Vansinne.
*Källa: dylika i bekantskapskretsen
Är ute och cyklar, kort sagt.
Sedan finns det ett större problem och det är att man styvnackat vägrar ens diskutera att man skulle vara fel ute i enskilda struntsaker, exempelvis om en hastighetsskylt bör stå 150m INNAN en 90-gradersböj istället för EFTER. I en nypande kurva där många kört av och några faktiskt också dött. Åtgärden tar några timmar och kostar knappt något.
SMC centralt med Maria och dansken i spetsen har vittnat om hur svårt det varit - och är - att TROTS ÖVERTYGANDE EVIDENS få Tragikverket att upphöra med bruket av vajerräcken då det är bokstavligen livsfarligt för precis alla trafikanter förutom personbilister som kör Max 80 km/h på torr väg sommartid. Vansinne.
*Källa: dylika i bekantskapskretsen